אתגרי מנהלים ביצירת מקום עבודה כוללני

אתגרי מנהלים ביצירת מקום עבודה כוללני

כיצד מנהלים צריכים להתמודד עם אתגרי הגיוון וההכללה בארגונים?

שיתוף
גיוון והכללה

גיוון והכללה

היתרונות במקום עבודה מגוון הינם ידועים לכל. גיוון מקצועי מייצר רעיונות מגוונים וחדשניים, מגדיל משמעותית את מותג המעסיק, ומושך כישרונות רבים ממקורות שונים לחברה.

מהן הגישות האחרונות לניהול היעיל ביותר להכללה?

על כמה שהכללה חשובה לארגון, היא מהווה אתגר באקלים מקום העבודה, במיוחד כשמדובר בפעילות משותפת בין גברים ונשים.

אחת הדרכים לבסס תרבות ומדיניות של הכללה במקום העבודה, היא לייצר שינוי ארגוני ולנהל את השינוי בצורה המיטבית.

המאמץ של המנהלים צריך להיות נרחב ומקיף, כדי למנוע את הגישה המבוססת על כללים נוקשים וחוקיות מוגזמת.

חשוב לזכור, כי ההכללה היא בסיס מרכזי להשגת יתרון תחרותי על פני ארגונים אחרים תוך כדי שימוש במרכיב זה כדי להפוך את ההון האנושי בחברה למשאב איכותי.

אחד החששות העיקריים של מנהלים ואנשי גיוס הפועלים לטובת גיוס מגוון והכללה, הוא להישאר לבד עם אותם מועמדים בחדר. החשש לבצע הטיה לא מודעת או לפגוע בהם באיזו שהיא דרך לא רצויה, הוא לעתים כבד מאוד. הדרך להתגבר על כך היא לייצר מערכת של כללים שישמרו על כולם כנגד הטיות במהלך תהליך הגיוס, וכמובן, לצרף כמה מראיינים יחד בעת הצורך.

גישה נוספת מובילה בתחום ההכללה בארגונים, היא גישה אינדיווידואלית שבה כל ארגון מגדיר לעצו את הגיוון וההכללה כערכים התואמים לו, ולאחר מכן נבדקים הפרטים על סמך הערכים הללו: כיצד והאם הם הושגו ועד כמה הם מיושמים.

המהלך צריך להתחיל עם צוות העובדים הנוכחי בחברה ועל המנהלים לשאול: מי בצוות שלנו וכיצד ניתן למפות את כישוריהם/לראות את הפערים ולהתקרב לתהליך של מציאת אנשים חדשים במטרה למלא את הפערים הללו.

בנוסף, על הארגונים להיות בעלי מדיניות ברורה לגבי אפליה והטיות ולהתעקש על מנהיגות שמדגימה התנהגות הולמת, לצד מנגנונים יעילים לבדיקת מנהלי הביניים והעובדים בצוות ולבצע סקרים רגילים ודיסקרטיים על מנת להעריך את יעילותם.

גיוון והכללה הם נושאים אוניברסליים בין המנהלים בימים אלה. מחקר מק'קינסי האחרון מצא "קשר חזק בין הגיוון המגדרי ובין השורה התחתונה של החברה". חברות ברבע העליון של הגיוון המגדרי בעולם היו בעלות סבירות גבוהה לביצועים טובים יותר של עמיתים בתעשייה ברבעון השני, כמו גם בהפקת ערך ארוך טווח, על פי המחקר.

חשוב לזכור כי ההגדרות של גיוון והכללה הם מושגים ברורים שלעתים קרובות מבולבלים וכי ההכללה היא הדבק שגורם למגוון של איכויות. אנשים בעלי רקע מגוון לא יישארו בארגון אלא אם ירגישו שהם נכללים במה שקורה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה