רעיונות להתגברות על אתגרים תפעוליים בבניית מקום עבודה מצוין

רעיונות להתגברות על אתגרים תפעוליים בבניית מקום עבודה מצוין

בכל תעשייה העובדים זקוקים לאותם דברים, שאם הם מושגים, מקום העבודה הופך לכזה שמצוין להשתייך אליו, והם: אמון, גאווה וידידות!

שיתוף
מקום עבודה מצויין

כל מקום עבודה נתקל באתגרים מיוחדים כאשר הוא מתמודד עם כוחות חיצוניים כמו גלובליזציה, הכלכלה, מגמות דמוגרפיות וכדומה. חשוב מאוד לזכור שכל החלטה שמקבלים מנהיגים (ולא משנה מהו הכוח שמניע אותה) היא החלטה של אנשים, והפניית תשומת לב לדרך שבה החלטה משפיעה על אנשים היא מה שהופך מקום עבודה למצוין. את הדברים האלה כותבת ד"ר ג'ניפר רובין, חוקרת מקומות עבודה, במכון Great Place to Work.

במציאות לכל אחד יש סוגיות משלו – אפילו למקומות העבודה הטובים ביותר. בניגוד למה שמנהיגים רבים נוטים לחשוב, סוגיות רבות אינן ייחודיות לתעשייה או לסביבה תפעולית. לדוגמה, לחברות תעשייה וטכנולוגיה שפועלות 24 על 7 יש הרבה במשותף עם בתי חולים, שגם הם מתאמצים לשמור על מצוינות בקרב עובדים במשמרות לילה. ועל אף כל ההבדלים, כולם רוצים את אותו הדבר בסביבת העבודה – מקום שבו הם יכולים לחוות אמון, גאווה וידידות. רובין מתארת כמה אתגרים שעמם מתמודדות חברות כתוצאה מסביבת התפעול שלהן, ורעיונות כיצד להתמודד עמם.

להיות מרובי-משאבים בניגוד למרובי-תושייה. תקציב גדול הוא דבר יפה. זריקת כסף על בעיות גורם לעתים קרובות לכך שהעובדים יאבדו את ההזדמנות לשתף פעולה ביניהם, לעבוד יחד ולחדש, מה שבסופו של דבר גוזל מהם את הגאווה ואת החברות. בפעם הבאה שתיתקלו במחסור במשאבים, תחשוב על כיצד היו פותרים את הבעיה בארגונים דלי אמצעים, והזמינו את הצוות שלכם להיות רב-תושייה – כמו באותם מקומות.

לאזן את נדנדת החיים-עבודה. לחברות לשירותי ייעוץ יש את לוחות הזמנים התובעניים ביותר בין התעשיות, ועדיין רבות מהן מצאו דרכים חדשניות לכבד את העובדים כבני אדם תוך השגת יעדי עבודה. חברת Accenture, שבמשך שנים רבות הוכרה כמקום עבודה מצוין, יצרה כמה חידושים ששווה לנסות, ביניהם:

  • תוכנית רווחה שמאפשרת לצוותים לקבוע יעדי בריאות וכושר ואז להתחרות. אנשים זוכים להכרה ותגמול עם ההגעה ליעדים.
  • כבוד ל"לוחמים בדרכים": נותנים להם סופי שבוע מלאים בבית במדיניות "3-4-5" שבה שלושה לילות וארבעה ימים הם עובדים מחוץ לעיר וביום החמישי הם עובדים מאיפה שהם רוצים. 
  • מחזיקים יומן פתוח של זמן חופשי של עובדים כדי שחברים לעבודה יוכלו לצפות להיעדרויות ולתמוך זה בעבודתו של זה.

גדול ונפלא. רק בגלל שהחברה שלכם גדולה ומחזיקה משרדים בכמה מדינות ותרבויות, לא אומר שאינכם יכולים ליצור תחושה מלכדת של זהות וחיבור. אחת הדרכים הקלות ביותר לקדם זהות היא לייסד מערכת ערכים משותפת ואז לחזק אותם דרך מוכוונות, תקשורת ותגמולים. כדי לעודד תחושות של חיבור קבעו פגישות קבועות דרך הטלפון או ועידת וידיאו והחליפו רעיונות עם עובדים מרוחקים בנוגע לתהליכים וכלים יעילים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה