שיתוף

העובדים, ובעיקר העובדים בעלי המיומנויות, הם נשמת אפה של כל חברה. שימור העובדים הינו משימה לא פשוטה, בעיקר בתקופה הנוכחית, כאשר עובדים רבים נמצאים בחופשות ללא תשלום ומסרבים לחזור לעבודה.

אחת המטרות המרכזיות של צוות משאבי האנוש היא לשמר את העובדים לתקופה ארוכה ככל הניתן, שכן שימור ארוך טווח יכול לחסוך במשאבים הכרוכים בגיוס עובד חדש במקום עובד שעזב, ולהגביר את מחוברות העובדים. לכן, לכל ארגון מוכוון הצלחה חייבת להיות אסטרטגיית שימור עובדים יעילה.

בכל ענף ובכל סוג תעשייה, זמן הינו קריטי כדי להתחרות בשוקי היעד. מרכיב קריטי נוסף הוא הידע הנובע מהכישורים שהארגון הקנה לעובדים.

לכן, החסכון בזמן, שימור הידע בארגון והניסיון שהעובדים רוכשים בעת עבודתם בארגון, כל אלה הינם קריטיים להצלחתה העסקית של החברה.

זאת ועוד, לאסטרטגיית שימור העובדים יש תרומה ניכרת להגברת מחוברותם לארגון. עובדים בעלי רמת מחוברות גבוהה לארגון הינם נכס חשוב מאוד שיכול להגביר משמעותית את הפרודוקטיביות הכוללת של הארגון.

אחת הדרכים לשימור עובדים ולהגברת הפרודוקטיביות היא לשמור על מורל גבוה בקרב העובדים. דרך נוספת היא להקפיד על פיתוח מקצועי ואישי של העובדים.

ככל שהארגון יאפשר לעובדים להתפתח ולצמוח, כך הם ירצו להשאר בו לאורך זמן רב יותר. בה בעת, ככל שהעובדים נשארים בארגון זמן רב יותר, כך הם תורמים יותר לצמיחתו של הארגון הודות לניסיון ולידע שהם צוברים ולמיומנות הגוברת שלהם בסוג המשימות הנדרשות בארגון.

דרך נוספת לשימור עובדים היא בניית תרבות ארגונית נכונה. תרבות ארגונית חיובית הינה חיונית לכל ארגון שכן היא מאפשרת את צמיחת הארגון.

כאשר מעצבים בצורה נכונה את התרבות הארגונית, העובדים חשים שהם מוערכים. ועובדים שחשים מוערכים הם עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, דבר המקדם את הצמיחה של החברה כולה, את הצלחתו של כל עובד וכתוצאה מכל את מותג המעסיק ואת שימור העובדים.

הטבות היא דרך נוספת לשמר עובדים לאורך זמן, בתנאי שהארגון יכול להרשות זאת לעצמו בתקופה הנוכחית. הענקת הטבות לעובדים משדרת להם שהארגון מעוניין לשפר את רווחתם ואת עתידם.

הטבות לעובדים יכולות לשפר את הפרודוקטיביות והמורל של העובדים וכתוצאה מכך להגדיל את היקפי ההכנסות והרווחים.

סוגי ההטבות שזוכים לפופולריות רבה הם ביטוח רפואי לכל משפחתו של העובד, ביטוח חיים, הטבות בתחום קרן הפנסיה, ימי חופשה, מתנות לחגים ועוד.

הכשרות הן דרך נוספת לשימור עובדים. ראשית, הכשרות יכולות לשפר עוד יותר את רמת המיומנות של העובדים ואת מידת הפרודוקטיביות ויעילותם במקום העבודה.

שנית, הכשרות מאפשרות לעובדים להתפתח ולהתקדם בסולם המקצועי. התפתחות מקצועית מספקת לעובד יתרונות גם בתוך הארגון עצמו וגם מבחינת הביקוש שהגברת המיומנות יוצרת לו בענף בו הוא עובד.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה