שיתוף

שלי לבן, מייסדת touchpoints , מומומחית אסטרטגיה שיווקית, שיווק מבוסס תוכן, מיתוג וסטוריטלינג, תעביר סדנה בכנס הגיוס הקרוב בנושא: אסטרטגיה שיווקית לחוויית מועמד. ראיינו את שלי בנושא לקראת הכנס.
למה צריך אסטרטגיה שיווקית לחוויית מועמד?
המהפכה הדיגיטלית ערערה את כל הפרדיגמות והמודלים שהכרנו בעולמות הגיוס, והיא מחייבת אותנו להתמודד עם מציאות חדשה. הדרך שבה מועמדים וטאלנטים שומעים על ארגונים, מגבשים לגביהם תפיסה, מנהלים אתם אינטראקציה ומשתפים מידע עם אחרים השתנתה בשנים האחרונות לבלי הכר. אנחנו מבינים היום שלא פחות מזה שארגונים מחפשים להכיר את המועמדים ולקבל עליהם מידע, המועמדים מחפשים להכיר את ארגונים לקבל עליהם מידע. הם עורכים מחקר משלהם ברשת, צורכים תכנים, מקבלים המלצות, רואים שיתופים. חוויית המועמד מתחילה עוד ברשת. עוד הרבה לפני שהוא יוצר אינטראקציה עם הארגון הוא כבר גיבש תפיסה לגבי הארגון והחליט אם כדאי או לא כדאי לעבוד בו.

זו מציאות שיצרה מאזן כוחות חדש בין ארגונים לבין מועמדים. מרכז הכובד נמצא אצל המועמד (בין שהוא מחפש עבודה פאסיבי או אקטיבי). ככל שחוויית המועמד שנייצר היא חזקה וטובה כך תהליך הגיוס יהיה מדויק, יעיל יותר ויבטיח ROI גבוה. חוויית המועמד מושפעת באופן ישיר ממיתוג המעסיק ומנקודות המפגש שלנו עם המועמדים בערוצים השונים שבהם הם צורכים מידע ותכנים.

זו צורת חשיבה ששואבת את השראתה מעולמות השיווק ומבוססת על יסודות זהים,

משפך גיוס הפוך

כולנו מכירים את המושג "הקרב על הטלאנט". מנהלות ומנהלי משאבי האנוש וגיוס פועלים בשוק תחרותי מאוד, וכל ארגון רוצה להיתפס כארגון שכדאי לעבוד בו ולהיות עבור מועמדים employer of choice An .

המטרה הזו שינתה את צורת החשיבה בעולמות הגיוס, ההתייחסות אל מועמדים ואל טאלנטים במושגים של "לקוח", נובעת מההבנה שהם קהל יעד של הארגון לכל דבר ועניין. ומהטרה שלנו היא למשוך אותם אלינו", אומרת שלי וממשיכה, "אנחנו משתמשים בכל הערוצים והכלים הדיגיטליים שעומדים לרשותנו, כדי לפגוש מועמדים ולייצר להם חוויה מעולה בכל נקודה אפשרית – החל באתר קריירה שמציע חוויית משתמש מעולה, דרך ניהול קהילות שמאפשרות טיפוח טאלנטים שעשויים להפוך ביום מן הימים לעובדים פוטנציאליים, הקמת עמודי מותג מעסיק ברשתות החברתיות, ניהול בלוג עשיר בתכנים טובים, סרטי עובדים ביוטיוב, פרסום מודעות גיוס חכמות, ניהול נטוורקינג של מועמדים, ניהול אינטרקציות באי מייל ועוד ועוד.

האסטרטגיה השתנתה ומשפך הגיוס התהפך. אנחנו רוצים להפוך מארגון מחזר לארגון מחוזר, באמצעות מיתוג מעסיק ויצירת חוויה שמציבה את המועמד במרכז וגורמת לו להרגיש שהוא רוצה לבחור בנו.
"השינויים האלה הצמיחו בשנים האחרונות תחום חדש שנקרא Recruitment Marketing (ובעברית גיוס שיווקי או שיווק הגיוס אם תרצו), שמגדיר מחדש את תהליכי הגיוס דרך הכלים השיווקיים", אומרת שלי.
"פייסבוק למשל עושה עבודה נהדרת בתחום הזה" מציינת שלי, "החברה מנהלת אתר קריירה שהיא מעשירה אותו כל הזמן בתכנים שמוכוונים למחפשי עבודה, היא מטפחת את המועמדים הפוטנציאליים שמתקדמים בתהליך, ומציידת אותם בתכנים רלוונטיים. היא מספקת להם הרבה מאוד ערך לאורך התהליך, והקשר עם המועמד הוא מאוד הדוק ועוטף."

גיוס עם ROI גבוה

ארגונים שמנהלים תהליכי גיוס שיווקי לאורך זמן, יכולים בהחלט להעיד על ערך משמעותי מאוד שתהליך הזה מניב עבורם החל בהרחבת מאגר המועמדים, שיפור איכות המועמדים והרלוונטיות שלהם, קיצור משך הזמן לאיוש משרות, הקטנת עלויות של השמה, האד-האנטינג ופרסום וכמובן – ירידה בשיעור תחלופת העובדים.

כלים חשובים נוספים בתהליך גיוס שיווקי כוללים בין היתר מעקב ואנליזה שמאפשרים לנו לאסוף נתונים, לנתח אותם, לבחון בהתמדה מה עובד טוב יותר ומה פחות, ולבצע אופטימיזציה תוך כדי תנועה. דבר נוסף הוא שימוש במערכות שיווק אוטומטיות ו ב– AI הכלים האלה מאפשרים לנהל תהליך גיוס יעיל יותר החל ממענה למועמדים באמצעות צ'אטבוטים, דרך דירוג איכות המועמדים על ידי פרמטרים שהגדרנו במערכות האוטומטיות ועד ניהול אינטראקציות פרסונליות עם מועמדים באי מייל.
הרעיון הוא בסופו של דבר לייצר מנגנון משומן שיודע למשוך אל הארגון את הטאלנטים הפוטנציאליים האיכותיים והרלוונטיים ביותר, ולחסוך משאבים בכל הקשור בסינון מועמדים שאינם רלוונטיים וכל התהליך הופך ליעיל בהרבה.
שלי תסביר בהרצאתה מהם הכלים השיווקיים העומדים לרשות מנהלי ומנהלות משאבי אנוש וגיוס, כיצד בונים משפך גיוס נכנס, איך אפשר לייצר חוויית מועמד באמצעות תוכן ומהן הפרקטיקות החשובות כל שלב.


לרישום לכנס הגיוס והשתתפות בסדנה של שלי לחצו על הקישור
כנס הגיוס: מיתוג מעסיק – סורסינג – חוויית מועמד


שלי לבן – מייסדת touchpoints מומחית באסטרטגיה שיווקית, שיווק מבוסס תוכן, מיתוג וסטוריטלינג. במהלך עשרים שנות פעילותה ליוותה עשרות ארגונים בכל מגזרי המשק והובילה מאות קמפיינים ופרויקטים שיווקיים במטרה לסייע לחברות לשקול מחדש בצורה נכונה בעידן החדשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה