שיתוף

אחת המטרות המרכזיות של בינה מלאכותית המיועדת לסייע למנהלי הגיוס היא להגיע אל המועמדים המתאימים ביותר והמוכשרים ביותר, לפני שהמידע על כך שהם מחפשים הזדמנויות יגיע למרחב האינסופי של גוגל, פייסבוק ולינקדאין.

בין אם מדובר בסטודנטים שעומדים לסיים את לימודיהם, או מועמדים פאסיביים שבודקים אופציות בארגונים אחרים, כל ארגון רוצה להגיע אליהם לפני מתחריו.

להגיע אל המועמדים לפני ארגונים אחרים משמעו להגיע אל הטלנטים המבוקשים לפני שהפלטפורמות החברתיות הגיעו אליהם ו"עיכלו" את פרטיהם המלאים במאגרים שלהן.

חברות גדולות בארה"ב הצליחו להגדיל את מספר המוקדים בהם הם מאתרים טלנטים באוניברסיטאות ובקולג'ים, מעשרות בודדות של מוקדים לכמה אלפי מוקדים. בכך הם מצליחים לא רק להגדיל את מאגרי הטלנטים שברשותם אלא אף להרחיב את המגוון התעסוקתי של הטלנטים.

מנהלי משאבי אנוש בארה"ב טוענים, כי השימוש במערכות בינה מלאכותית מחזיר את ההשקעה בהן במהירות יחסית. לדוגמה, אחת החברות שבחנה לפני כשנתיים וחצי את נושא איתור עובדים וגיוסם באמצעות בינה מלאכותית גילתה, כי בקטגורית המועמדים חסרי הניסיון הקודם, מספר המועמדים זינק פי שניים והגיע קרוב ל-300 אלף מועמדים.

בכל שלב של התהליך, האלגוריתמים של מערכת הבינה המלאכותית צמצמו את המאגר במידה משמעותית, עד אשר המאגר כולו צומצם לכמעט 300 אלף מועמדים.

מועמדים אלה שהגיעו לשלב האחרון הוזמנו לראיון מול מראיין אנושי. אחת החברות הגדולות בארה"ב, שהמערכת נמצאת אצלן בשימוש טוענת, כי מחלקת משאבי האנוש שלה הצליחה לקצר את תהליך איתור, מיון וסינון המועמדים מארבעה חודשים לארבעה שבועות.

אף שמערכת הבינה המלאכותית אינה זולה, בסופו של דבר הביאה המערכת לצמצום סך העלויות של משאבי האנוש של החברה בצורה דרמטית.

בשלב זה מוקדם עדיין לדעת אם הארגון יצליח לשמר לאורך זמן רב יותר, את העובדים שנקלטו באמצעות תהליך האיתור והמיון של מערכת הבינה המלאכותית.

ובכל זאת, מדובר במועמדים מוצלחים שהארגון הגיע אליהם באמצעות המערכת שביצעה הליך בעל דיוק רב הרבה מעבר למידת הדיוק הרגילה של התהליך.

בעקבות התהליך הממוחשב, כ-80% מהמועמדים עליהם הצביעו האלגוריתמים, עברו את כל שלבי המיון וקיבלו הצעת עבודה ממנהלי משאבי האנוש.

זאת ועוד, מערכות בינה מלאכותית מאפשרות לבצע סינון חכם של מועמדים, ומוציאות מהמשוואה את מרכיב הניחוש. בנוסף, העובדה שהמערכת הממוחשבת עובדת פי כמה יותר מהר, מאפשרת להודיע מהר יותר למועמדים, אם הם ממשיכים בהליך הגיוס או שפנייתם נדחתה.

יתרה מכך, מערכות בינה מלאכותית יכולות ליצור למועמדים חווית גיוס מותאמת להם באופן אישי, כך שלא יצטרכו לעבור מבחנים מיותרים, או להישאל שאלות בלתי רלוונטיות.

בנוסף, המערכת מאפשרת לכל מועמד לראות בכל רגע, באיזה שלב של המיון הוא נמצא, לקבל אומדנים של זמן התגובה, נתונים ותובנות הכרוכים בתהליך והערכות לגבי מידת ההתאמה שלו וסיכוייו להתקבל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה