שיתוף

יש מנגנון ברירת מחדל שנמצא עמוק בתת מודע של אנשי מקצוע יצירתיים, אשר באופן אוטומטי "נדלק" כאשר מוזכרות המילים "עסקים" או "ניהול".

אופי היחסים בין מנהל קריאטיבי ובין עובד יצירתי, לובש צורות רבות. העולם של העובד היצירתי מורכב לעתים קרובות מסדרה של קשרים מקצועיים קצרים – חלקם מפגשים חוזרים, ואחרים הם חד פעמים לחלוטין.

המיומנות העיקרית הנדרשת כדי לנהל בהצלחה אנשים יצירתיים היא היכולת להסתגל לאנשים שונים. לחלקם ישנה אישיות מודגשת יותר, ואחרים הם שבירים יותר ומופנמים. הדבר המשותף כמעט לכל האנשים היצירתיים הוא רתיעה מניהול עסקים מסורתיים. אנשים יצירתיים מאוד אוהבים להרגיש מידה מסוימת של בעלות על העבודה שהם אוהבים לעשות.

מה מאפיין אנשים יצירתיים במיוחד?

"אנשים יצירתיים בדרך כלל אוהבים את עבודתם ועובדים קשה כדי להצליח בה. היצירתיות בעבודה היא זו המניעה ודוחפת אותם קדימה. אלו יתרונות משמעותיים עבור מנהלים, אשר זוכים לעובדים מסורים ונמרצים שמונעים כמעט מעצם עבודתם בלבד. יש הרבה פחות צורך בתמריצים מיוחדים כדי להניע אותם, מלבד תמריץ הפרויקטים המעניינים עצמם, והחיזוק החיובי מאת המנהל לאור הצלחתם.

מה מנהל קריאטיבי צריך לדעת כדי לנהל בהצלחה אנשים יצירתיים?

"המנהל צריך שתהיה לו היכולת לדעת בדיוק מתי וכיצד לכוון את העובד היצירתי באמצעות ביקורת חזקה ובונה. עליו לספק לעובד אוטונומיה רבה ככל האפשר ולאפשר לו לפתור את האתגרים בעבודתו בעצמו, עם הצעה לסיוע בלבד, ללא ניהול מאקרו.
ישנם עובדים יצירתיים בעלי אופי מסוים המצריך מהמנהל לקחת יוזמה ולספק תמיכה חזקה יותר. על המנהל להיות בקיא בסוגי האופי השונים של העובדים שלו ולהתאים את דרך הניהול בהתאם לאופיים. חשוב שמנהל יבין, כי ישנם מקרים בהם עובדים יצירתיים הם חדשים בתחום ובעזרת היצירתיות הגבוהה שלהם, הם מפצים על חוסר הניסיון. לעתים קרובות, המנהל יצטרך ללוות אותם דרך הפרויקטים עד שיצברו יותר ניסיון מקצועי.

מה המנהל יוכל לעשות כדי להתאים את שיטת הניהול שלו?

ראשית, עליו לקבוע בשלב מוקדם ככל האפשר אם העובד היצירתי אוהב להוביל עם הרעיונות שלו או אם הוא מעדיף שיכוונו אותו במפורש.

על המנהל ללכת קילומטר נוסף כדי לאמוד את האישיות של העובד שלו. הסגנון של העובד מגיע יחד איתו והתאמת הניהול והחיזוקים/ביקורות המתאימים לאופי העובד היא זו שתגביר את הפרודוקטיביות שלו.

יש לשלב את העבודה היצירתית כבר בשלב מוקדם בעבודה כדי שהעובד היצירתי לא ישתעמם. אף אחד לא אוהב להיות מוזן בכוח רעיון המהווה קלישאה, זה יכול להרוס את ההתלהבות ממש בהתחלה. חשוב להקשיב לרעיונות של העובדים ולנסות לזרום איתם ככל האפשר.

לתת לעובדים אוטונומיה זה הבסיס להצלחה. על המנהל לבטוח באנשים ולעסוק בענייניו ככל האפשר, לצד מדיניות הדלת הפתוחה, המאפשרת לעובד להיכנס בכל רגע (כמעט) ולהתייעץ על המנהל לגבי הפרויקט ולקבל הכוונה בשטח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה