שיתוף

המגמות המתהוות לשנת 2019 במשאבי אנוש כוללות שני תחומים מרכזיים: בצד אחד, הדיגיטציה הבלתי ניתנת לעצירה והאוטומציה של כמעט כל ההיבטים של חיינו האישיים והמקצועיים, מהצד השני, ביקוש והתמקדות במיומנויות רכות המחייבות חזרה למה שעושה אותנו אנושיים יותר, כגון היכולת לתקשר, היכולת ליצור, לשתף פעולה, לפעול בגמישות, לגלות אמפתיה ועוד.

נראה כי ככל שהעולם שלנו הופך יותר טכנולוגי, כך אנחנו מנסים "לשנות את עצמנו מחדש" – כאילו שתי המגמות מהוות את שני הצדדים של אותו המטבע. האדם, מול "המתקפה" הטכנולוגית, חוזר להתבונן פנימה כדי לגלות מה מבדיל אותו ממכונות ומנסה לרתום את המאפיינים האלה באופן מלא כדי לא לאבד את זהותו.

להלן כמה דוגמאות ממגמות אלו בעולם משאבי האנוש:

מעבר לדיגיטציה קיצונית ואוטומציה בארגונים

השפעתם של העולם הדיגיטלי והאוטומציה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו. היום זה שונה. השנה, יותר מתמיד, מתחילים לראות זאת בבירור.

ארגונים מטמיעים יותר ויותר עוזרים וירטואליים כאשר שירות שירות העובד יכול להיות אוטומטי באמצעות עזרים כאלו. בוטים הם הצורה הנפוצה ביותר של צ'אט או סיוע קולי, אולם גם מתחילים לראות ייצוגים של רובוטיים וירטואליים או הולוגרפיים. עוזרים וירטואלי מציעים תועלת כפולה: משאבי אנוש חוסכים בעלויות כוח עבודה, והעזרים יכולים להגיב מהר יותר ובאופן אישי יותר לצרכי העובדים שלהם בכל עת ובכל מקום.

יישומים עבור שירותי עובדים ניידים: אלו מגיבים לצרכים מרובים של כוח העבודה, בין היתר, תוך הקלה על תקשורת פנימית. באמצעות יישומים אלו העובדים יכולים לנהל את היתרונות של החברה, הבריאות ואיכות החיים שלהם, כמו גם לארגן את אמצעי התחבורה שלהם לחברה ועוד. סוג זה של יישום בדרך כלל משפר את מעורבות העובדים בארגון שלהם.

פלטפורמות RPA

פלטפורמות אוטומציה של תהליך הרובוטיקה הן אחת המהפכות בתחום הדיגיטציה של משימות משאבי אנוש. רובוטים אלו מבצעים תהליכים ניהוליים שונים כגון: גיוס, העלאת נתונים, תקשורת, התראות ועוד. זה מביא לחיסכון ניכר בזמן בהוצאות.

ביג דאטה ו- Machine Learning

מגמות אלו עושות שימוש במידע ונתונים במשך זמן רב, ויש כבר ארגונים רבים אשר שילבו אותם ביום שלהם. לדוגמה, בתהליכי הגיוס, באמצעות טכנולוגיות חדשות אלו ניתן להגדיר פרופילי גיוס אידיאליים, מודלים של עיצוב היעדרות, מודלים של התאמה אישית ועוד. כל זאת במטרה, בין היתר, לצפות לכישרונות מתאימים ולשמור על אנשי המקצוע הטובים ביותר בארגון.

מיומנויות רכות לוקחות את מרכז הבמה

המסלול המסורתי מתקבל דרך סוגים אחרים של מיומנויות חברתיות ותקשורת. מאמר שפורסם לאחרונה על ידי מומחה ההנהגה, דארסי אייקנברג, שפורסם במגזין פורבס, שכותרתו "מדוע כישורים רכים קשים יותר ממה שהם נראים" מזכיר ארבע כישורים: מנהיגות, תקשורת, שיתוף פעולה וניהול זמן. המאמר מדגיש כי למרות כי מיומנויות אלו חשובות כיום מאוד, לחברות רבות אין מדיניות מכוונת לפתח אותן. לכן, מומלץ לקחת זמן כדי לקדם את המיומנויות הללו, כמו גם להסתכן לעשות דברים אחרת מן הדרכים הרגילות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה