שיתוף

המפתח להצלחתו של ארגון טמון בעובדים מוכשרים ובעלי מיומנויות. והמפתח לעובדים מוכשרים ובעלי מיומנויות יחודיות השולטים בחומר, הוא הכשרות לעובדים שהותאמו במיוחד לצרכי הפיתוח הספציפיים של העובד.

ארגונים משקיעים בדרך כלל את רוב המאמצים באיתור וגיוס טלנטים שכבר רכשו את המיומנויות שהם זקוקים להן. בכך הם מקצרים את הליך ההגעה לתוצאות.

אלא שידע ומיומנות הם דברים שניתנים לרכישה. לעומת זאת, מוטיבציה גבוהה ונאמנות לארגון הן תכונות שיותר קשה להקנות לעובד.

אחת התכונות הנדרשות לעובד כדי להצליח ולהביא להצלחת הארגון כולו היא השאיפה להתפתח והיכולת ללמוד. עובדים מצליחים הם עובדים ששואפים לצמוח, להתפתח, ללמוד ולתרום ככל יכולתם להשגת מטרות הארגון.

היכולת ללמוד והשאיפה לצמוח ולהתפתח הם הגורמים המבדילים בין עובד טוב שצפוי להצליח בתפקידו לבין עובד שאינו צפוי להצליח בתפקידו.

תכונות אלה הן בין המרכיבים המרכזיים של עובד טוב שלארגון כדאי לגייס ולשמר אותו. יש כמה תכונות נוספות שכדאי לוודא בעת הליך הגיוס.

אחת מהן היא עובד שאינו נח על זרי הדפנה לאחר פרויקט מוצלח, ומחפש את הדבר הבא שבו הוא יוכל להצטיין.

עובד כזה הוא עובד שלוקח אחריות על התפתחות הקריירה שלו. בכל פעם שפרויקט מסתיים בהצלחה, הוא מחפש את הפרויקט הבא ובודק איך ניתן לבצעו בצורה מוצלחת.

כלומר, כדי להיות עובד מצליח, על העובד להיות פרואקטיבי בכל הקשור לאיכות הביצועים שלו. בין השאר, המשמעות היא רצון להשתתף בהכשרות שיאפשרו לו לשפר את ביצועיו.

תכונה רביעית שכדאי לחפש אצל מועמדים היא היכולת של העובד להיות מודע לנקודות התורפה של עצמו, והנכונות להשקיע מאמצים כדי להתגבר עליהן. תכונה זו היא אחד המרכיבים בהם תלויה הצלחתו של העובד. לשם כך יש צורך בביקורת עצמית פרודוקטיבית.

עובד שמתקשה להבין מהן נקודות התורפה שלו יכול לבקש משוב מעמית לעבודה או מהמנהל הישיר. עובד שרוצה להצליח ירצה לשמוע וללמוד איך הוא יכול להשתפר.

תכונה חמישית שכדאי לחפש אצל מועמדים היא היכולת להבין לעומק את ציפיות המעסיק ואת התרבות הארגונית של החברה, והיכולת להתאים עצמו לכך.

אחת הדוגמאות לכך היא נכונות לקחת משימות נוספות. עובד שיצליח על פני זמן הוא עובד שמוכן לקחת על עצמו יותר ויותר אחריות.

דוגמה אחרת היא עמידה בלוחות זמנים. קורה שיש עיכובים שאינם תלויים בעובד אלא באילוצים חיצוניים, אבל בעקרון, עובד שמקפיד על עמידה בלוחות זמנים הוא עובד שלוקח את עבודתו ברצינות ושואף להצליח בתפקידו.  

ולבסוף, היכולת לפתור בעיות. עובד שמציע פתרונות לתקלות ולבעיות הוא עובד שמגלה אחריות כלפי הארגון ומחוברות אליו.

בין אם מדובר בפתרונות לבעיות שהוא עצמו נתקל בהן או אף הצעה לפתרון של בעיות שעמיתיו נתקלו בהן, עובד שמחפש פתרונות הוא עובד שכדאי לצרף לארגון.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה