שיתוף

ככל שגוברת השפעת משבר הקורונה על שגרת היום של כמעט כל העובדים, יותר ויותר ארגונים שאינם נמנים עם רשימת העסקים החיוניים, מפנימים את העובדה ששיטת העבודה מהבית היא כאן כדי להשאר לזמן ארוך מאוד.

כתוצאה מכך, מנהלי משאבי אנוש רבים טרודים כיום בסוגייה: איך להקים סביבות עבודה יעילות, גמישות ואפקטיביות, בעבודה מהבית תוך שמירה על תקשורת שוטפת ורציפה בין העובדים לבין עצמם ובינם לבין המנהלים.

מדובר בתהליך מאתגר ביותר אבל לא בלתי אפשרי. יש כמה דברים שארגונים יכולים לעשות כדי להישאר מחוברים ופרודוקטיביים בתקופה זו.

ראשית, כאמור, ארגונים רבים שמחפשים איך לבצע את השינוי הארגוני הנדרש מגיעים למסקנה שאחד הדברים החשובים והיעילים ביותר שהם יכולים לעשות כרגע הוא לאמץ באופן מלא ומתמיד פתרונות עבודה מרוחקים (מהבית), גם בהמשך הדרך כשהמצב יתייצב וניתן יהיה לחזור לשגרה ללא קורונה.

אחד הדברים שניתן לעשות כדי להפוך את המעבר לעבודה מהבית לפשוט יותר הוא על ידי בדיקת כל מגוון הטכנולוגיות שעומדות לרשות הארגון, ושניתן להסב אותן לטכנולוגיות שתומכות במשרד וירטואלי.

טכנולוגיות מסוג זה יכולות לשמור על המשכיות התקשורת בין העובדים. בה בעת ניתן להשתמש בטכנולוגיות שמאפשרות לקיים משרד וירטואלי כאשר העובדים עובדים מביתם, כדי לבנות מאגרי מידע.

מדובר במאגרי ידע של הארגון שהעובדים זקוקים להם. כל זאת, תוך מתן אפשרות לכל עובד לגשת בקלות ובמהירות אל מאגרי המידע הללו, בצורה מאובטחת.

שנית, ניתן לשקול גם מודל היברידי, שבו חלק מכוח העבודה יעבוד לצמיתות מהבית, חלק יעבדו רק מהמשרד תוך ריחוק חברתי, וחלק מהעובדים יעבדו חלק מהשבוע מהבית וחלק אחר מהמשרד.

יש ענפים שבהם האופציה לעבוד מהבית לא קיימת משום שהעובדים אמורים לספק שירות שניתן לספקו רק פנים אל פנים, כמו למשל מוכרים בחנויות, נהגי אוטובוסים והסעות, פקידי בנק וכד.

בענפים אחרים לעומת זאת, רובה המוחלט של העבודה ניתן לביצוע מהבית. זה כולל פגישות צוות, פגישות עם לקוחות וכו.

אם יש עובדים שבשום אופן לא מצליחים לתפקד היטב בעבודה מהבית עם כל האופציות הווירטואליות, יש לוודא שהם מקבלים במשרד סביבת עבודה בטוחה על פי כל הכללים המחמירים ביותר.

אופציה שלישית היא, במקום לפטר עובדים או להוציא אותם לחופשות ללא תשלום (חל"ת), ארגונים יכולים לבחון דרכים לייעל את חלוקת המשימות בין העובדים, על ידי מציאת תפקידים חדשים ופריסה מחודשת של המשאבים הקיימים.

חלוקה כזאת מחדש יכולה לסייע רבות גם להגברת מורל העובדים ולגרום להם להרגיש בטוחים יותר במקום העבודה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה