שיתוף

אין ספק שגיוס עובדים הוא אחת המשימות המרכזיות והחשובות של משאבי האנוש. אבל גם אין ספק שזו לא המשימה היחידה של מחלקה זו.

אחת המשימות החשובות ביותר היא המאמצים שמשאבי האנוש משקיעים בלהביא את העובדים לביצועים טובים. ואחרי הכול, הביצועים הם אלה שמבחינים בין חברה מצליחה לכושלת.

כאן נכנס לתמונה מודיעין עסקי. כלים טכנולוגים של מודיעין עסקי יכולים לסייע למחלקת משאבי האנוש לנתח את הביצועים של העובדים החדשים ולבדוק את מידת התאמצם לתפקיד.

אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי סריקת דו"חות יומיים והצלבתם מול מערכת ניהול הפרויקטים. כך ניתן לבדוק את הביצועים של העובדים החדשים במועדים שנקבעו מראש, כמו למשל ביום הראשון, אחרי השבוע הראשון, אחרי החודש הראשון וכו.

בדיקת הביצועים של עובדים ותיקים יותר צריכה להתבצע מעט אחרת. במקום לבצע את הניתוח על דו"חות הביצוע של העובדים, ניתן להתמקד באינדיקטורים מרכזיים אחרים, כמו למשל השוואת הערכים שהתקבלו מול ביצועים של עובדים בתפקידים דומים בחברות מתחרות, או בשיעורי צמיחה בקריירה.

צבר הנתונים הזה יספק למנהל משאבי האנוש תמונה כוללת טובה יותר על מידת הצלחתו של עובד, ועל תחומים שבהם משאבי אנוש יכולים לעזור על ידי הכשרה, עידוד המוטיבציה או פשוט שיחה עם העובד.

זיהוי נקודות תורפה וחוזק בכל מחלקה

אחד מגורמי המפתח של כלים טכנולוגים שאוספים ומנתחים נתונים לצורך מודיעין עסקי הוא היכולת של המודיעין העסקי להציג נתונים ולהפוך אותם למובנים יותר, בפרט אם מנהל משאבי האנוש הוא לא מדען המתמחה בנתונים.

הכלים הטכנולוגים של המודיעין העסקי יכולים מאוד לפשט את התהליכים עבור מנהל משאבי האנוש ולמקסם את הצרכים של עובדים ושל צוותים מסוימים.

לדוגמה, כלים טכנולוגים שאוספים ומנתחים מודיעין עסקי יכולים לשמש כדי לגלות מהם שיעורי הפרודוקטיביות הנמוכים ביותר והגבוהים ביותר בכל מחלקה, הם יכולים להצביע על הצורך לגייס עובדים נוספים וכד'.

למשל, כלים אלה יכולים לזהות את הצורך בהכשרה מסויימת על ידי הסתכלות על אילו קבוצות עובדים לא עדכנו את כישוריהם בזמן.

יישום קריטי נוסף של מודיעין עסקי הוא זיהוי סיכונים. ניתן להשתמש במודיעין עסקי כדי לזהות מגמות, כמו למשל גידול בנטישת עובדים במחלקה מסויימת, ירידה בפרודוקטיביות וכו'.

איך קשורה התרבות הארגונית למודיעין עסקי

התרבות הארגונית מהווה מרכיב חשוב בכל חברה. היא זו שמעניקה חיים למקום העבודה ומסייעת לתדמית החברה כמעסיק ומאליו מובן, למותג המעסיק.

השאלה היא האם מודיעין עסקי יכול לסייג בבניית תרבות ארגונית חיובית שמסייעת לארגון בכל התחומים.

יש לא מעט מחלקות משאבי אנוש שחושבות שתרבות ארגונית מתרחשת מעצמה, ומנהלי משאבי אנוש שפועלים רק בתגובה להתרחשויות אבל לא נוקטים פעולות אקטיביות כדי לבסס את התרבות הארגונית הרצויה.

זו לא אשמתם. הם כל כך עסוקים במניעת בעיות והתמקדות בעובדים עצמם, שבניית תרבות ארגונית נכונה 'נופלת' לתחתית סדר העדיפויות.

כלים טכנולוגים של מודיעין עסקי יכולים לסייג להנהיג בארגון תרבות ארגונית נכונה על ידי שימוש בנתונים כדי לזהות צרכים ולמצוא פתרונות.

זה יכול להיות כל כלי שמנתח את התוצאות של סקרי שביעות רצון העובדים ומצליב אותם מול רמות התפוקה, כדי לגלות את התחומים בהם יש מקום לדאגה, וזה יכול להיות כלי שמנתח ראיונות תקופתיים עם העובדים כדי לאתר בדיוק איפה הדברים משתבשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה