שיתוף

שוק משאבי האנוש העולמי סוער וגועש. בסוף השבוע שעבר פורסם כאן, כי ענקית שירותי משאבי האנוש היפנית Recruit Holdings רכשה את ענקית מנועי חיפוש העבודה האמריקאית Glassdoor בתמורה ל-1.2 מיליארד דולר.

בשנים האחרונות התרחבה Glassdoor הרבה מעבר להיותה מנוע חיפושי עבודה והיא משמשת כמקור מהימן להשוואת משכורות, תנאי עבודה ומידע חיוני נוסף למועמדים. בד בבד התעצם כוחה שלGlassdoor  בתחום משאבי האנוש, בכל הנוגע לפרופילי מעסיקים, בניית מותג מעסיק, חוות דעת על מעסיקים ועוד.

גישה למאגר מידע ענק

עם הרכישה תוכל Recruit Holdings לקבל גישה למאגר המידע של Glassdoor , המכיל מידע רב ביותר על מעסיקים, טווחי משכורות וכו, על פי מגזרים, איזורים גיאוגרפיים וחיתוכים רבים נוספים.

אין זו הפעם הראשונה בה נכנסת הענקת היפנית Recruit Holdings לשוק חיפושי העבודה שבסיסו בארה"ב. לפני כחמש שנים היא כבר רכשה את אתר הדרושים Indeed. הרכישה הנוכחית משלימה עבורה פלחי שוק ותחומי פעילות ולהעצים את נוכחותה בשוק משאבי האנוש. לאחר הרכישה ימשיכו שתי החברות לפעול בנפרד תחת המותג המקורי שלהן. התעצמות זו עשויה עם הזמן לאפשר ל-Recruit Holdings להוות איום על הענקית הבלתי מעורערת בשוק העסקי Linkedin.


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום גיוס העובדים בארגונים ופיתוח מקורות גיוס במסגרת כנס הגיוס שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס הגיוס השנתי


האתר Glassdoor  החל למעשה את דרכו כפלטפורמה המיועדת לעובדים ומאפשרת להם לכתוב ולקבל חוות דעת על המעסיקים, לשתף בחוויות העובדים וחוויות המועמדים שלהם ולקבל תובנות רבות חשיבות לגבי תנאי העסקה ומשכורות בתחומי העיסוק שלהם, על פי איזורים גיאוגרפים.

שיתוף מידע על מעסיקים

כפי שכתבתנו כאן בעבר, האתר Glassdoor  נוסד לפני כעשור, ערב המשבר הפיננסי הגדול שבעקבותיו פרץ גל האבטלה הגדול ביותר מאז המשבר הגדול בשלהי שנות ה-30 של המאה הקודמת. באותה עת (עת הוקם האתר), היה המנהג של עובדים לשתף חוות דעת על מעסיקים הרבה פחות רווח מאשר הוא כיום, והפלטפורמה נחשבה לאימתם של מנכ"לים ומנהלי משאבי אנוש.

האתר עודד שקיפות שלא היתה נהוגה עד אז, ונהג להבליט בעת ובעונה אחת את נקודות החוזק והתורפה של המעסיקים, תוך שהוא שומר על אובייקטיביות וכללי אתיקה מחמירים לגבי חוות הדעת המתפרסמות בכל הנוגע למעסיקים, תרבות ארגונית ועוד.

הודות לפופולריות הרבה ש-Glassdoor  צבר בקרב מועמדים ועובדים, הוא החל לפני כמה שנים להוות פלטפורמה גם עבור מעסיקים המחפשים עובדים. ככל שהפופולריות שלו צברה תאוצה, כך הוא תפס יותר ויותר מקום של כבוד כמתחרה רציני לרשת החברתית-עסקית  Linkedin.

השירות שמספקת Glassdoor מאפשר למעסיקים, עובדים ומועמדים כאחד, לקבל מידע ותובנות בכל הנוגע לתרבויות הארגוניות השונות של חברות בכ-190 מדינות בעולם, היקפי ההכנסות הנהוגים בכל איזור על פי מגוון פילוחים, ומידע רב נוסף.

מדיווחיה של Glassdoor  עולה, כי מדי חודש משתמשים בשירותים שלה כ-59 מיליון מועמדים אקטיביים ופוטנציאליים. עוד עולה מדיווחי החברה, כי היא מספקת מידע על יותר מ-770 אלף חברות, כאמור ב-190 מדינות.

הענקית היפנית Recruit Holdings נוסדה בשנת 1960 והיא מעסיקה 45 אלף עובדים ב-60 מדינות. החברה פועלת בתחום השמת העובדים ובתחומים נוספים.

עם פרסום ההודעה על הרכישה אמר היסאיוקי אידקובה, סמנכ"ל התפעול של Recruit Holdings כי בסיסי הנתונים של Glassdoor  משלימים את אלו של Indeed. שתי ההחברות ימשיכו לפעול תחת המותגים שלהן.

לכתבה שנייה בסדרה: אילו יכולות רכשה Recruit Holdings בשוק ה-HR עם רכישת Glassdoor

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה