שלום, אפשר לקבוע תור לשיננן?

שלום, אפשר לקבוע תור לשיננן?

איך אומרים שיננית ממין זכר? איך קוראים לגננת ממין זכר? לא משנה איך קוראים לזה - זה כבר קורה. יותר ויותר גברים משתלבים בעבודות נשיות

שיתוף
תעסוקה
תעסוקה

ארה"ב של אחרי המשבר היא לא ארה"ב של לפני המשבר מהרבה בחינות. הרבה אנשים בחרו לעשות הסבה מקצועית ו/או לשנות תחום לימוד בעקבות המשבר. אם בעשורים הקודמים ראינו יותר ויותר נשים חודרות למקצועות גבריים (מנתחות, כלכלניות, כתבות ספורט ועוד), הרי שכיום אנו עדים לתופעה הפוכה, אם לשפוט על פי שוק העבודה האמריקאי. כעת תורם של הגברים לתפוס מקומות עבודה נשיים.

 

על פי מאמר שהתפרסם בניו-יורק-טיימס, חל גידול משמעותי באחוז הגברים העוסקים כיום בעבודות שעד לאחרונה נחשבו 'נשיות' וכמו כן, חל גידול ניכר באחוז הסטודנטים ממין זכר הלומדים בחוגים ומסלולי הכשרה שנועדו לסייע לבוגרים להשתלב במקומות עבודה נשיים. רק לדוגמה, מספר הגברים הרשומים כיום במדינת טקסס במסלולים להכשרת אחיות הכפיל את עצמו בטווח של עשור.

המקצועות הנשיים האהובים ביותר על הגברים האמריקאים הם: אחיות, מורים, סייעים רפואיים ועוזרים משפטיים (Peralegal). חרף המשכורות הנמוכות, במדינת טקסס, מורים ממין זכר מהווים 23% מציבור המורים ו-28% מציבור המורים בכיתה א'. גם טלרים בבנק, תפקיד שנחשב 'נשי' בעיני הציבור האמריקאי ואויש על ידי יותר מ-70% נשים בעבר, הפך להיות תחום מבוקש על ידי המין החזק במהלך 4 השנים האחרונות, לצד פקידי קבלה.

כאשר נשאלו, במסגרת סקר, מה הניע אותם לבחור בתחום עבודה ו/או לימודים 'נשי', הרוב ציינו את המיתון כ-wake-up-call. לטענתם, המיתון הכלכלי גרם להם להגדיר מחדש סדר עדיפויות, להכיר בערך של יציבות תעסוקתית וביטחון כלכלי גם על חשבון משכורות גבוהות ותנאים טובים יותר. אולם שכר וביטחון לא היו המניע הבלעדי. הגברים, אשר חלקם בעלי תארים גבוהים ואפילו עבר צבאי, בחרו להשתלב במקצועות אלו מתוך מניעים אישיים (מתוך אתגר מקצועי, רצון לתרום לקהילה ולהשפיע ומתוך רצון לשמור על איזון בין עבודה לחיי משפחה).

סקוט קירני, בן 43, מנהל מערכות מידע בעבר וכיום אח במחלקת ילדים בבית חולים: "בטכנולוגיית מידע אנחנו בסך הכול הורגים וירוסים במחשב במשך כל היום. מה האתגר בזה?".

דניאל ווידלן, בן 26, אשר השתחרר לאחרונה מהצבא ונרשם למסלול להכשרת אחיות: "בחרתי להיות אח אחרי שראיתי אחות צבאית מטפלת בחייל פצוע בשטח. היא הצילה את החיים שלו. זה היה מדהים!"

ג'ון קוק, בן 55, אשר עסק עד המיתון בייעוץ לחברות בנושא ניהול ואבטחת בסיס נתונים אומר: "שנאתי את העבודה שלי בכל יום מחדש". קוק, השתכר כ-150,000 דולר בשנה בעבודה אותה הוא שנא. בתקופת המיתון הוא עשה הסבה מקצועית והפך להיות אח המחלקת ילדים. הוא משתכר כיום 50,000 דולר בשנה, פחות משליש משכרו הקודם, אולם כשנשאל על עבודתו החדשה הוא אמר: "זה לא יאומן, לא ידעתי שיש דברים כאלה. משלמים לך בשביל לעשות דברים שאתה אוהב ונהנה לעשות!".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה