מירס מקצצת בתנאי ההעסקה של עובדיה

מירס מקצצת בתנאי ההעסקה של עובדיה

המיזוג עם חברת הכבלים כבר גרר פיטורי עשרות עובדים כעת מתאימה מירס את תנאי עובדיה למקובל בענף התקשורת בטרם תהפוך לחטיבה בתוך הוט

שיתוף

המיזוג של חברת מירס לתוך חברת התקשורת הוט לא עושה טוב לעובדיה. בינואר האחרון פוטרו כמה עשרות עובדי מטה מתוך 1,300 עובדיה וכעת מורעים תנאי עבודתם של היתר, במטרה להשוות אותם לתנאים הנהוגים בחברת האם.

בתקופה האחרונה התבשרו העובדים על שינוי סטטוס תנאי ההעסקה שלהם. עם אלו נמנים קיצוצים בביטוחי השיניים והבריאות, הקטנת היצע דגמי הליסינג לזכאים לרכב, העלאת שיעור ההשתתפות העצמית בארוחת הצהריים ודחיית תשלום המשכורות מהאחד בכל חודש לעשרה בו.

העיתון הכלכלי גלובס דיווח כי הקיצוצים מתפרשים כהרעת תנאים ללא נסיבות קונקרטיות למעט רצון לחסוך בהוצאות בהתאם לדרישות בעל השליטה פטריק דרהי. מקורות בחברה סיפרו לעיתון, כי הרעת התנאים יצרה אווירה שלילית בחברה, שממילא לא הייתה חיובית בחודשים האחרונים מאחר ומירס נטמעת בתוך קבוצת הוט ומאבדת את הייחודיות שלה.

בחודשים האחרונים עוברות בהדרגה כל פעילויות המטה במירס אל הוט, כאשר המטרה הסופית היא להפוך את החברה לחטיבה בתוך הוט. כאמור, בינואר האחרון דווח כאן על פיטורים עובדים ומנהלים בהתאם למגמה, בזמן שמנהלי אגפים קיבלו לידיהם פונקציות שמילאו עד כה סמנכ"לים.

בעת ובעונה אחת, דווח כי מירס עתידה לסגור אגף ייעודי שטיפל בצה"ל, בעקבות הפסקת העבודה עם הצבא שסירב להמשיך את החוזה איתה. לבד מהפגיעה בעובדים, ספגה מירס פגיעה תדמיתית וכלכלית נוספת והיא עומדת לאבד עשרות אלפי לקוחות ועשרות מיליוני שקלים בהכנסות, לפי ההערכות בענף.

נקודת האור היחידה בעתיד היא השקת הרשת הסלולרית החדשה של החברה בקרוב. במירס נערכים לקראת המהלך ומשקיעים בו משאבים גדולים. חלק מכך הוא שיתוף הפעולה ההנדסי בין מירס להוט. הוט מספקת לה את הפלטפורמה שעליה יחוברו אתרי הסלולר ברשת החדשה.

בדצמבר 2011 החל בתפקידו מנכ"ל מירס החדש, יעקב נדבורני, שהחליף את אברשה בורשטיין. בורשטיין פרש לאחר שניהל את מירס במשך כ-7 שנים, והוא צפוי להשתלב בקבוצת אלטיס שבה מחזיק, בין השאר, פטריק דרהי.

במירס הגיבו לדברים ואמרו ש"נערכו התאמות מסוימות בתנאים אשר בהשוואה לקבוצת הוט ולמקובל בענף נחשבים לחריגים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה