החשיבות של חברויות בין עובדים במקום העבודה היא הרבה מעבר להעברת היום בצורה נעימה.
חברויות בין עובדים במקומות העבודה משפרות את שיתוף הפעולה ואת סיעור המוחות בין עובדים, מגבירות את מחוברות העובדים ומשפרות את שביעות הרצון הכללית בעבודה.
מחקרים מראים באופן עקבי שכאשר לעובדים יש חברים בעבודה, קל יותר לשמר אותם לאורך זמן, והם נוטים יותר לתקשר זה עם זה בפתיחות ולתרום באופן חיובי לתרבות הארגונית.
מבחינת מנהלי משאבי אנוש, יצירת סביבת עבודה שיש בה קשרי חברות כאלה בין עובדים, מועילה למורל של העובדים ומהווה נכס אסטרטגי.
להלן 6 דרכים בהן מנהלי משאבי אנוש יכולים לעודד יצירת חברויות במקום העבודה:
1 עיצוב חללים שמעודדים אינטראקציה בלתי פורמלית:
לסביבת העבודה הפיזית או הדיגיטלית יש תפקיד מכריע בעיצוב האופן שבו עובדים מתידדים.
במשרד, פירוש הדבר עיצוב חללים משותפים לרבות קפיטריות או אזורי הפסקה פתוחים שבהם עובדים מתאספים באופן טבעי.
עבור צוותים מרוחקים, יצירת חברויות כרוכה בתוכנות שמאפשרות אינטראקציה פנים אל פנים, כדי ליצור ערוצים בלתי פורמליים, לרבות הפסקות קפה וירטואליות או חדרי צ'אט לתחביבים ותחומי עניין משותפים.
2 אירועים חברתיים ופעילויות צוות:
ארגון של פעילויות גיבוש צוות קבועות, סדנאות מחוץ למשרד, ארוחות צהריים משותפות וכדומה, מספק לעובדים הזדמנויות להכיר זה את זה מחוץ להקשר של העבודה.
אירועים אלה עוזרים לשבור מחיצות וליצור את הבסיס לחברויות אמיתיות.
על מנהלי משאבי אנוש לשנות את הפורמט כדי להתאים אותו לאישיות העובדים. חלק מהעובדים מעדיפים פעילויות מובנות ומתוכננות, ואחרים מתחברים טוב יותר בשיחה אגבית.
3 תמיכה בקבוצות מבוססות עניין:
מנהלי משאבי אנוש יכולים לעודד הקמת קבוצות מבוססות תחומי עניין משותפים או מועדונים לעובדים, כמו למשל קבוצות ריצה או אפילו ערבי טריוויה.
קבוצות אלה מציעות דרכים אורגניות לעובדים ליצור קשרים על רקע תחומי עניין משותפים, מה שמוביל לקשרים אישיים עמוקים יותר שלעתים קרובות משתרעים מעבר למקום העבודה.
4 לעודד תוכניות שותפות או חונכות:
שילוב עובדים חדשים עם עובדים מנוסים באמצעות תוכניות שותפות מאפשר לשפר את קליטת העובדים החדשים ומטפח חברויות בין העובדים החדשים לוותיקים.
דרך נוספת היא באמצעות תוכניות חונכות. תוכניות אלה אמנם מתמקדות בצמיחה מקצועית, אבל לעיתים קרובות הן הופכות גם למערכות תמיכה אישיות חזקות.
5 קידום בטיחות פסיכולוגית והכלה:
חברויות משגשגות במקום בו אנשים מרגישים בטוחים להיות עצמם ולבטא את היכולות שלהם. לכן על מנהלי משאבי אנוש לוודא שמקום העבודה הוא מכיל, מזמין ומכבד.
כאשר עובדים בטוחים שהם יכולים לדבר בחופשיות ללא חשש משיפוט או הדרה, הם פתוחים יותר ליצירת קשרים אותנטיים.
6 הכרה בערך הקשר:
ולבסוף, על מנהלי משאבי אנוש להכיר בגלוי בתפקידה החשוב של חברות במקום העבודה, ברווחת העובדים ובפרודוקטיביות שלהם.
יש לעודד מנהלים לתמוך במאמצי גיבוש צוות, ולמדוד קשר של חברות בין עובדים כחלק ממדדי מחוברות רחבים יותר.
בשורה התחתונה, מנהלי משאבי אנוש אמנם אינם יכולים לייצר חברויות בעצמם, אבל הם כן יכולים ליצור את התנאים שבהם הן צומחות באופן טבעי.
קידום קשרים, הכלה וחוויות משותפות, מאפשר למנהלי משאבי אנוש לעזור לבנות תרבות ארגונית במקום העבודה, שיש בה מערכות יחסים משמעותיות בעלות יתרונות שמאפשרים לעובדים ולארגון כולו לשגשג.