6 עצות לניהול עובד וירטואלי

6 עצות לניהול עובד וירטואלי

יותר ויותר חברות מתחילות להעסיק עובדים שכלל אינם מגיעים למשרד. ההעסקה הווירטואלית מציבה בפני מנהלים אתגרים חדשים ומחייבת אותם לניסוי וטעייה

שיתוף
עובד וירטואלי

עובד וירטואלי

שינויים טכנולוגיים וכלכליים מושכים ודוחפים (בהתאמה) יותר ויותר חברות בעולם לגייס עובדים "וירטואליים". אלה הם כמובן אנשים בשר ודם, אלא שנוכחותם בארגון היא וירטואלית. איך משלבים אותם בהצלחה המקום העבודה?

בשנה שעברה התפרסם מחקר של האגודה לניהול משאבי אנוש (SHRM) שבו נסקרו 379 מהארגונים החברים באגודה שנבחרו באופן אקראי. על פי הממצאים, 46 אחוזים מהארגונים עובדים עם צוותים וירטואליים ואפשר להניח שמאז גדלו המספרים עוד יותר. עובדים וירטואלים מציבים אתגר לחברות שצריכות בעצם להמציא תוך ניסוי וטעייה דרכים אפקטיביות לשלבם בארגון על אף היעדרם הפיזי.

להת'ר ר. הומן, מומחית לניהול קריירה ולגיוס וכותבת בבלוג blogging4jobs, יש שש עצות כיצד לעשות זאת:

  1. קבלת פנים פנים אל פנים. פנו זמן לקבלה לעבודה שהיא קצת יותר אישית מאופי העבודה בהמשך. אם המועסקים ממוקמים רחוק ואין טעם לזמנם לפגישה, עשו זאת באמצעות ועידת וידיאו או שיחת סקייפ ועודדו אותם לשאול שאלות על הארגון. "מפגש" כזה יתרום לתקשורת בין העובד או העובדת לארגון.
  1. עשו להם היכרות עם הצוות. בעבודה מרחוק, שבה לא פוגשים את העובדים האחרים, קשה לדעת מי אחראי על מה. הציגו את העובדים הווירטואלים בפני אנשי הצוות שבמשרד באמצעים המקוונים שעומדים לרשותכם. אם יש אפשרות, הזמינו את העובד למשרד כשהוא "במקרה בסביבה". זה יעזור לעובדים הווירטואלים לחוש חלק מהצוות.
  1. היו מאורגנים באופן מיוחד. כאשר מעסיקים עובד וירטואלי, דברים יכולים ליפול בקלות בין הכיסאות. הגדירו במדויק מה אתם דורשים מהעובדים הווירטואלים ומה הם צריכים לקבל מכם בתהליכי העבודה. אפשר להשתמש לשם כך בגוגל דרייב (drive.google.com), שרת שמאפשר סנכרון בינו לבין המחשב בחברה או בכל מקום אחר. ניתן ליצור מסמך ראשי שבו קישורים לכל המסמכים האחרים שנחוצים לעבודה. כדאי להיעזר גם באמצעים חזותיים כמו סרטוני וידיאו, טבלות ותצלומי מסך.
  1. פרקו את העבודה לגורמים. עבודה וירטואלית מצריכה הרבה הנחיות בכתב. אם משימותיהם של העובדים הווירטואלים מרובות, פרקו אותן לחלקים והציגו אותן בפניהם בהדרגה. חכו עד שחלקן הראשון של המשימות יושלם לפני שתמשיכו לשלב הבא. כך סביר פחות שתיאלצו לחזור לאחור כשמשהו מתפספס.
  1. אל תשכחו את התרבות הארגונית. עובדים וירטואליים הם חלק מהתרבות הארגונית, גם אם הם לא מגיעים לפינת הקפה כל בוקר. הציגו בפני העובדים הווירטואלים את הרקע של החברה ופרטים נוספים שאינם בהכרח קשורים קונקרטית לעבודתם. שדכו להם עובדים מסוימים שאליהם יוכלו לפנות בשאלות בנושא זה.
  1. אל תפסיקו לשפר ולעדכן. מרגע שהתחלתם לפעול עם מערכת של עבודה וירטואלית, קל לזנוח את היעילות שלה. בכל פעם שמצטרף או מצטרפת עוד עובד או עובדת, אתם צריכים להעריך מחדש את תהליך ההעסקה הווירטואלית. לאחר שמועסק וירטואלי היה בתפקיד זמן מה, בקשו ממנו או ממנה משוב. כעת הם מכירים טוב יותר את הארגון ואולי יוכלו להגיד מה אפשר לעשות טוב יותר. הטמיעו את השינויים ונסו אותם עם עובדים חדשים.

בכנס משאבי אנוש צפון שיערך בחודש הבא ילמדו המשתתפים על מודלים ומתודולוגיות ניהול חדשניות במגוון תחומים.

הכנס מורכב מסדרה של סדנאות פרקטיות אותם יעבירו בכירים בעולם משאבי האנוש מהחברות המובילות בארץ וממותגים בינלאומיים נחשבים כדוגמת: Blanchard, Franklin Covey, NEWS, לוטם, נירם גיתן, קבוצת גבים, רשף ייעוץ והדרכה, Sight יעוץ ופיתוח ארגוני.

למידע נוסף על כנס משאבי אנוש צפון – לחץ כאן!

סדנת ניהול זמן

אין תגובות

השאר תגובה