שיתוף

סביבת עבודה שמעודדת מצב בו העובדים מתלהבים כל יום מחדש להגיע לעבודה, כאשר העובדים חדורי מוטיבציה ואנרגיה להצליח ולהגיע להישגים, וכאשר העובדים חיים ונושמים את הפרויקטים שלהם תוך חדוות יצירה וכל הזמן מחפשים דרכים לשפר, זה המקום שבו ניתן להשיג שיעור גבוה של מחוברות עובדים לארגון.

כל מנהל משאבי אנוש צריך לשאול את עצמו, אילו מסקנות עולות מסקר מחוברות עובדים ואיך ניתן לשפר את שיעור המחוברות.

האם ה"ציון" הזה מלמד על מחוברות גבוהה של עובדים לארגון, או האם הוא מעיד על מחוברות נמוכה לארגון או מחוברות סבירה אבל במידה שאינה מספקת. והכי חשוב: איך ניתן לשפר את התוצאות.

יש 6 מרכיבים שמגבירים את שיעורי מחוברות העובדים:

1 האם העובדים מבינים את תפקידם ואיך הם אמורים ויכולים לתרום לארגון:

במילים אחרות, האם העובדים מבינים מי הלקוח של הארגון, למה זקוקים לקוחות החברה, מהם בעיות שמונעות מהלקוחות לישון בלילה, איך הם יכולים לפתור עבורם את הבעיות הללו והאם הם יודעים למה בעצם מצפים לקוחות החברה מהארגון כולו ומהעובד הספציפי בפרט.

2 האם העובדים מבינים מהן התפיסות והפרשנויות שלהם לגבי התפקיד אותו הם ממלאים:

האם כל עובד מבין איך ובאיזו מידה הוא תורם לארגון, האם כל עובד מבין איך הוא יכול לשפר את תרומתו לארגון והאם כל עובד חש שהכנסת שיפורים מעצימה אותו.

3 האם העובדים מודעים לנקודות החוזק והתורפה שלהם, והאם הם יודעים שהארגון נכון לסייע להם להשתפר:

האם כל עובד מודע לנקודות החולשה שלו ויודע שאם הוא ישוחח על כך עם המנהל הישיר שלו, אותו מנהל יסייע לו לחזק את נקודות התורפה ולא ישתמש במידע הזה כנגד אותו עובד. והאם כל עובד מודע לנקודות החוזק שלו שבהן הוא יכול לתרום רבות לארגון.

4 האם הארגון מבין שיציאה מאיזור הנוחות לא תמיד מתאימה לכל עובד:

יש עובדים שמשיגים הישגים מעולים ותורמים רבות לארגון דווקא כשהם נמצאים באיזור הנוחות שלהם. לא חייבים לצאת מאיזור הנוחות בכל מחיר.  

5 האם התרבות הארגונית מעודדת קולגיאליות וסיוע הדדי או תחרות הרסנית:

האם התרבות הארגונית מעודדת את העובדים להיות קולגיאליים, לרבות מצבים בהם הם שמים בצד, מרצונם החופשי, את האגו שלהם עצמם כדי לסייע לעובד אחר לזרוח ולפרוח.

או, האם התרבות הארגונית מעודדת תחרות הרסנית בין עובדים ומשלחת אותם זה בזה, עד שהם מגיעים למצב בו לא נעים להם לבוא לעבודה ומהרגע שהגיעו הם סופרים את הדקות עד לשעת הסיום.

6 האם התרבות הארגונית מעודדת עובדים לאתגר את המנהל הישיר וזה את זה או להרכין ראש:

האם התרבות הארגונית מעודדת הלך חשיבה לפיו המנהל הוא זה שיודע הכול; או שהתרבות הארגונית מעודדת כל עובד לאתגר את המנהל הישיר שלו.

והאם איתגור המנהל נתפס בחברה כמצב חיובי שמאפשר לכל עובד לבטא את דעותיו ותרומתו;

או שהתרבות הארגונית מטפחת מנהלים בעלי אגו כל כך גדול עד כי הם חשים מאויימים מפני עובדים שמביאים ידע שלמנהל לא היה, ועד כדי כך שהם לא מסוגלים להיות במצב בו עובד הכפיף להם יודע יותר מהם.

כנס משאבי אנוש 2020

אין תגובות

השאר תגובה