ככל שהבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח, כך תפקידה בעיצוב חווית העובד צפוי לגדול באופן משמעותי.
מייעול תהליכי משאבי אנוש ועד לשיפור במידת המחוברות של העובדים לארגון והתאמה אישית של פיתוח הקריירה של כל עובד, לבינה המלאכותית יש פוטנציאל לשנות מקצה לקצה את מקום עבודה על ידי הפיכתו ליעיל יותר, ממוקד עובדים ומבוסס נתונים.
הבינה המלאכותית צפויה למלא תפקיד מכריע בעתיד של חווית עובדים, לרבות במתן תמיכה מותאמת אישית, אופטימיזציה של צמיחת קריירה, מתן אפשרות להחלטות משאבי אנוש מבוססות נתונים ושיפור הגמישות במקום העבודה.
ככל שהארגונים ממשיכים לאמץ פתרונות המופעלים על ידי בינה מלאכותית, עליהם לאזן בין טכנולוגיה לבין גישה הממוקדת באדם, כדי להבטיח שהעובדים ירגישו מוערכים, מעורבים ומועצמים במקום העבודה הדיגיטלי המתפתח.
להלן 4 מישורים בהם צפויה הבינה המלאכותית להשפיע על עתיד חווית העובדים:
1 תמיכה ומעורבות בהתאמה אישית של עובדים:
צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית ועוזרים וירטואליים כבר נמצאים בשימוש, לטיפול בפניות שגרתיות ממשאבי אנוש.
צ'אטבוטים אלה מאפשרים לעובדים גישה לקבלת תמיכה מיידית בשאלות הקשורות להטבות, שכר ומדיניות החברה.
בעתיד, הבינה המלאכותית עשויה להיות מתוחכמת עוד יותר, לנתח את סנטימנט העובדים באמצעות דפוסי תקשורת ולהציע המלצות מותאמות אישית לשיפור הרווחה והפרודוקטיביות.
פלטפורמות למדידת מחוברות עובדים, המבוססות על בינה מלאכותית, יסייעו לצוותי משאבי אנוש לטפל באופן יזום בחששות, להפחית את התחלופה ולטפח תרבות ארגונית חיובית יותר.
2 ניהול כשרונות ופיתוח קריירה חכם יותר:
הבינה המלאכותית צפויה לחולל מהפכה באופן שבו עובדים מנווטים בנתיבי הקריירה שלהם בארגונים.
פלטפורמות למידה אינטליגנטיות יכולות להעריך את כישוריו של עובד, להציע קורסי הכשרה רלוונטיים וליצור תוכניות לפיתוח קריירה מותאמות אישית.
מערכות ניהול ביצועים מבוססות בינה מלאכותית יציעו משוב בזמן אמת, ויסייעו לעובדים לשפר את כישוריהם ולהתאים את מטרותיהם ליעדי החברה.
סוגי התקדמות אלו יאפשרו לעובדים לקחת אחריות על הצמיחה המקצועית שלהם, ולשפר את שביעות הרצון והשימור הכלליים בעבודה.
3 קבלת החלטות מבוססת נתונים עבור מנהלי משאבי אנוש:
הבינה המלאכותית יכולה לעבד כמויות אדירות של נתוני כוח אדם כדי לעזור למנהלי משאבי אנוש לקבל החלטות מושכלות לגבי גיוס עובדים, שימור ותכנון כוח אדם.
ניתוח תחזיות יאפשר לארגונים לצפות את צרכי העובדים, לזהות סיכוני התנתקות או שחיקה פוטנציאליים, ולבצע התערבויות ממוקדות לפני שמתעוררות בעיות.
גישה מבוססת נתונים זו תוביל לפרקטיקות משאבי אנוש אסטרטגיות יותר, שתבטיח שחברות ישארו תחרותיות במשיכה ושימור של כישרונות מובילים.
4 גמישות ואוטומציה משופרת במקום העבודה:
מקום העבודה העתידי יהיה גמיש יותר, כאשר הבינה המלאכותית תאפשר סביבות עבודה מרוחקות והיברידיות תוך השתלבות פשוטה וקלה של העובדים המרוחקים.
כלים מבוססי בינה מלאכותית יהפכו משימות אדמיניסטרטיביות שחוזרות על עצמן לאוטומטיות, ויפנו את זמנם של מנהלי משאבי האנוש כדי שיוכלו להתמקד ביוזמות אסטרטגיות יותר.
תזמון פעולות אוטומטי, אופטימיזציה של זרימת עבודה ופלטפורמות שיתוף פעולה חכמות, ישפרו את היעילות תוך שמוודאים שלעובדים יהיו הכלים הדרושים לעבודה פרודוקטיבית מכל מקום.