שיתוף

בשוק העבודה הדינמי הנוכחי ובתחום משאבי אנוש המשתנה במהירות, מתמודדים מנהלי משאבי האנוש עם מערך אתגרים המשותף לכל הענפים ותחומי העיסוק של הארגונים.

הפרטים הספציפיים עשויים להשתנות מענף לענף, אבל יש שלושה מוקשים שמאיימים באופן עקבי על יעילותם של מנהלי משאבי האנוש ועל רווחת הארגון בכל התחומים והענפים.

מנהלי משאבי אנוש חייבים לא רק להיות מודעים למוקשים אלו, אלא גם ליישם באופן פעיל אסטרטגיות כדי להימנע מהם.

להלן 3 מוקשים שמנהלי משאבי אנוש צריכים להיזהר מהם:

1 אתגר להסתגל לדמוגרפיה ולציפיות המתפתחות של כוח העבודה:

כוח העבודה המודרני הוא פסיפס של דורות, שלכל אחד מהם ערכים, סגנונות תקשורת ושאיפות קריירה ייחודיים.

מילדי הדיגיטל הנכנסים לשוק העבודה ועד לאנשי מקצוע ותיקים המתקרבים לגיל פרישה, מנהלי משאבי אנוש חייבים להתמודד עם מארג מורכב של צרכים.

התעלמות משינויים דמוגרפיים אלו עלולה להוביל לניתוק בין העובדים לארגון, המתבטא במעורבות נמוכה, תחלופה גבוהה וקושי במשיכת כישרונות מובילים.

לדוגמה, חבילת הטבות של 'מידה אחת מתאימה לכולם' עשויה לא להספיק, כאשר עובדים מעדיפים תוכניות רווחה מותאמות אישית או הסדרי עבודה גמישים.

כדי להימנע מכך, על מנהלי משאבי אנוש להשקיע בניתוח נתונים חזק כדי להבין את הדמוגרפיה של העובדים שלהם, לבקש משוב באופן קבוע באמצעות סקרים וקבוצות מיקוד, ולהיות אג'ילים בהתאמת מדיניות, הטבות ואסטרטגיות תקשורת כדי לענות על צרכים מגוונים.

זה כולל אימוץ טכנולוגיה לתמיכה בעבודה מרחוק, טיפוח סביבות מכילות והצעת הזדמנויות מגוונות לפיתוח מקצועי הפונות למסלולי קריירה שונים.

2 להיות פרואקטיביים ולא יותר מדי תגובתיים:

מנהלי משאבי אנוש חייבים להיזהר מלהיות תגובתיים יתר על המידה במקום להיות פרואקטיביים בטיפול ביחסי עובדים ובעיות ביצועים.

לעתים קרובות מדי, מנהלי משאבי אנוש נכנסים לתמונה כמוצא אחרון כאשר סכסוך מתגבר או שהביצועים ירדו באופן חמור.

גישה תגובתית זו עלולה להוביל לסכסוכים ממושכים, לפגיעה באמון ובסופו של דבר לתביעות משפטיות יקרות.

במקום רק לתקן בעיות, על מנהלי משאבי אנוש להתיצב בחזית זיהוי בעיות פוטנציאליות לפני שהן מתפתחות.

זה כרוך ביצירת ערוצי תקשורת ברורים ועקביים, קידום תרבות של דיאלוג פתוח והקניית כישורים למנהלים, להתמודד עם שיחות קשות מוקדם ככל האפשר.

אמצעים פרואקטיביים כוללים הערכות ביצועים סדירות מעבר להערכות כלליות, וכוללות משוב ואימון מתמשכים, הכשרה חזקה בפתרון סכסוכים לכל רמות הניהול ויישום מערכות התרעה מוקדמות, כגון פלטפורמות משוב אנונימיות או סקרי אצבע-על-הדופק, כדי לאמוד את מצב הרוח של העובדים.

על ידי טיפוח תרבות של התערבות מוקדמת ושיפור מתמיד, מנהלי משאבי אנוש יכולים להפוך משברים פוטנציאליים להזדמנויות לצמיחה ופיתוח.

3 לא להמעיט בהערכת השפעתה של התרבות הארגונית:  

מכשול משמעותי הוא הערכת חסר של השפעת התרבות הארגונית על תוצאות עסקיות.

התרבות הארגונית, שלעתים קרובות היא בלתי מוחשית, משפיעה עמוקות על הכול, החל ממורל העובדים והפרודוקטיביות ועד לחדשנות ושביעות רצון הלקוחות.

מנהל משאבי אנוש שמזניח את טיפוח התרבות הארגונית החיובית, התומכת והאתית, מסתכן ביצירת סביבה רעילה שחונקת כישרונות, ושבה שיתוף הפעולה מתערער והפרות אתיות הופכות לבעלות סיכוי גבוה יותר.

זה לא מתמצה בתליית פוסטרים מעוררי השראה. זה דורש מאמץ מכוון ומתמשך להגדיר, לתקשר ולהטמיע ערכי ליבה בכל היבט של חוויית העובד.

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מכריע בקידום גיוון, שוויון והכלה, הבטחת נהלים הוגנים ושקופים, ובהכרה ותגמול על התנהגויות התואמות את התרבות הרצויה.

התעלמות מחשיבותה של תרבות ארגונית בריאה, יכולה להוביל לשיעורי היעדרות גבוהים, ביצועים ירודים ואף נזק תדמיתי.

על ידי עיצוב וחיזוק פעיל של תרבות ארגונית חזקה וחיובית, מנהלי משאבי אנוש תורמים ישירות לכוח עבודה חסין ובעל ביצועים גבוהים, תוך שמירה על הצלחתה ארוכת הטווח של החברה.

כנס הלמידה, ההדרכה והפיתוח הארגוני

אין תגובות

השאר תגובה