שיתוף

מותג מעסיק חזק כבר מזמן אינו נושא לדאגה משנית של מנהלי משאבי אנוש. הוא מניע צמיחה קריטי להגדלת ההכנסות והרווחים.

בשוק הטלנטים התחרותי של היום, מותג מעסיק משכנע, משפיע ישירות על איכות העובדים המגויסים, היעילות התפעולית, ובסופו של דבר, על השורה התחתונה.

מנהלי משאבי אנוש חייבים למנף אסטרטגיות ממוקדות המתרגמות תפיסה חיובית לרווחים פיננסיים מדידים.

להלן 3 דרכים בהן משפיע מותג המעסיק על התוצאות העסקיות של החברה:

1 הפחתת זמן הגיוס ועלות הגיוס לעובד:

ההשפעה הפיננסית המיידית ביותר של מותג מעסיק חזק מורגשת ביעילות הגיוס.

מועמדים שכבר מכירים ומעריכים את התרבות הארגונית של הארגון נוטים יותר להגיש מועמדות ישירות, מה שמפחית את התלות בחברות השמה חיצוניות יקרות, פרסום בלוחות דרושים ושאר עלויות החיפוש.

מחקרים מראים בעקביות כי מותג מעסיק חזק יכול להפחית את עלות הגיוס לעובד בעד 50%. חברות אטרקטיביות במיוחד, מקבלות יותר מועמדויות ממועמדים בעלי כישורים מתקדמים.

המשמעות היא שמנהלי משאבי אנוש מבזבזים פחות זמן על איתור ויותר זמן בריאיון מועמדים איכותיים, מה שמפחית באופן דרסטי את זמן הגיוס.

מחזורי גיוס קצרים יותר פירושם שאיוש תפקידים קריטיים מתבצע מהר יותר, מה שממזער פערי פרודוקטיביות יקרים.

2 הגברת מעורבות ופרודוקטיביות העובדים:

מותג המושך כישרונות על בסיס ערכים ותרבות ארגונית אותנטיים גם מדרבן ביצועים פנימיים.

כאשר המציאות של העבודה בחברה תואמת את ההבטחה החיצונית, העובדים נוטים יותר להישאר.

שיעורי שימור גבוהים מפחיתים את העלויות הנסתרות העצומות הקשורות לתחלופת עובדים, לרבות גיוס, קליטה, אובדן ידע ארגוני ועוד.

עובדים המחוברים לארגון, שמרגישים גאים לעבוד בחברה, משקיעים מאמץ רב יותר.

זה מתורגם ישירות לשביעות רצון לקוחות גבוהה יותר, פחות טעויות ועלייה בהיקף המכירות, מה שמשפיע ישירות על ההכנסות והרווחים.

3 שיפור איכות הטלנטים ופרודוקטיביות החדשנות:

מותג מעסיק חיובי שמושך טלנטים, מאפשר לחברה לבחור מתוך הטלנטים המבוקשים ביותר, מה שמוביל לפרודוקטיביות מעולה.

טלנטים מובילים מחפשים ארגונים הידועים במצוינות, הזדמנויות לפיתוח מקצועי ותרבות ארגונית חיובית.

מותג מעסיק חזק מבטיח שכאשר משרה נפתחת, החברה מתחרה על הטובים ביותר, ולא רק על מי שמחפש באופן פעיל.

עובדים בעלי ביצועים גבוהים הם משמעותית יותר פרודוקטיביים מעובדים ממוצעים, ומניבים הכנסה גבוהה יותר לעובד.

זאת ועוד, מותגי מעסיק הידועים בהערכת בטיחות פסיכולוגית, נטילת סיכונים וסקרנות אינטלקטואלית, מושכים מועמדים שמוכנים לאתגר את הסטטוס קוו, ומאיצים חדשנות ופיתוח מוצרים. אלה הם מנועי הצמיחה המרכזיים של ההכנסות בטווח הארוך.

נשאלת השאלה, האם מותג מעסיק חיובי וחזק מאפשר לחברה לתת שכר נמוך יותר מחברות שאין להן מותג מעסיק כזה.

מסתבר שכן אבל רק עד גבול מסוים. חברות שיש להן מותג מעסיק יוצאי דופן, כמו למשל עמותות בעלות ייעוד חזק או חברות טכנולוגיה פורצות דרך הידועות בתרבות ארגונית מעולה, יכולות לרוב לאפשר לעצמן קיזוז פרמיית שכר.

מחקרים מצביעים על כך שמועמדים מוכנים לקבל מחברות בעלות מותג מעסיק מצויין, שכר הנמוך בכארבעה עד שבעה אחוזים, אבל בתמורה להטבות לא כספיות כמו איזון טוב בין עבודה לחיים אישיים, הזדמנויות לפיתוח קריירה, בטיחות פסיכולוגית ועוד.

עם זאת, להשפעה זו יש גבולות. אם השכר יורד מתחת לסף תחרותי בשוק, גם מותג המעסיק הטוב ביותר לא יוכל לפצות על הצורך לעמוד בצרכים פיננסיים בסיסיים.

מותג מעסיק חיובי חזק מאפשר לארגון להתחרות על בסיס תגמול כולל, כמו גם תרבות ארגונית.

 

כנס הלמידה, ההדרכה והפיתוח הארגוני

אין תגובות

השאר תגובה