תפקידו של מנהל משאבי האנוש הוא אמנם לא בחזית המכירות, אבל במסגרת תפקידו הוא יכול לתרום תרומה משמעותית לשיפור התוצאות העסקיות של הארגון, לרבות שיפור בהכנסות וברווחים, הגדלת נתח השוק, כניסה לשווקים חדשים ועוד.
התרומה של מנהל משאבי האנוש לשיפור התוצאות העסקיות של החברה מתבצעת על ידי יצירת מתאם אסטרטגי גבוה בין תפקידי משאבי אנוש ליעדים הכוללים של החברה.
מנהל משאבי אנוש הוא כבר מזמן אינו רק תפקיד בבק-אופיס, ו-ודאי שאינו תפקיד אדמיניסטרטיבי בלבד.
מנהלי משאבי אנוש מודרניים הממוקדים באסטרטגיה, פועלים כשותפים עסקיים של הנהלת החברה.
הם משפיעים ישירות על השורה התחתונה של החברה על ידי התמקדות בנכס היקר ביותר שלה: העובדים.
להלן 3 דרכים בהן מנהלי משאבי האנוש תורמים לשיפור התוצאות העסקיות של החברה:
1 משיכה ושימור כישרונות מובילים:
העובדים הנכונים בתפקידים הנכונים הם הבסיס לכל עסק מצליח.
מנהלי משאבי אנוש תורמים לשיפור ההכנסות ולהגדלת נתח השוק של החברה על ידי פיתוח וביצוע תוכנית גיוס כישרונות אסטרטגית, שהיא מעבר לאיוש משרות פנויות בלבד.
זה כרוך בבניית מותג מעסיק חיובי חזק המושך מועמדים איכותיים וביצירת חוויית מועמד חיובית, כבר בנקודת הקשר הראשונה בין המועמד לחברה.
לאחר גיוס העובד חדש, מנהל משאבי האנוש אחראי על קליטה טובה שלו ושימורו באמצעות תגמול תחרותי, הטבות מקיפות ותרבות ארגונית תומכת.
תחלופת עובדים גבוהה היא מרכב יקר מאוד, והיא משפיעה לרעה על הכול, החל מפרודוקטיביות ועד עלויות הכשרה.
מנגד, הפחתת שיעורי התחלופה ושימור העובדים בעלי הביצועים הטובים ביותר, מאפשרת למנהלי משאבי האנוש לתרום לחברה על ידי חסכון בעלויות ושימור כוח האדם בעל ביצועים הגבוהים, המניע את ההצלחה העסקית.
2 שיפור פרודוקטיביות וביצועי עובדים:
מנהלי משאבי אנוש משפיעים ישירות על הרווחיות של הארגון, על ידי כך שהם מוודאים שלחברה יש את כוח העבודה הפרודוקטיבי והיעיל ביותר האפשרי.
זה מושג באמצעות מערכות ניהול ביצועים יעילות הקובעות ציפיות ברורות, מספקות משוב קבוע ומתגמלות הישגים גבוהים.
זיהוי פערי מיומנויות ויישום תוכניות הכשרה ופיתוח ממוקדות מאפשרים למנהלי משאבי האנוש לוודא שלעובדים יש את הכישורים הדרושים כדי לעמוד ביעדי העסק.
פיתוח מתמשך הוא אמצעי לשיפור הביצועים האישיים של כל עובד, ובה בעת הוא גם מאפשר לשפר את היכולות הכוללות של החברה, ומאפשר לה לחדש ולהסתגל במהירות לשינויים בשוק.
כוח עבודה מעורב ומיומן מאוד מהווה יתרון תחרותי רב עוצמה.
3 הנעת תרבות ארגונית חיובית ותרומה להעלאת מורל העובדים:
תרבות ארגונית חיובית חזקה היא גורם מפתח לצמיחה מתמדת של התוצאות העסקיות.
מנהלי משאבי האנוש נמצאים בחזית עיצוב ותכנון התרבות הארגונית על ידי קידום של גיוון, שוויון והכלה, וטיפוח סביבת עבודה שבה עובדים מרגישים מוערכים ושמכבדים אותם.
תרבות ארגונית מכילה זו מובילה למעורבות עובדים גבוהה, וזו האחרונה קשורה ישירות לעלייה ברווחיות ולשביעות רצון הלקוחות.
כאשר העובדים מעורבים במשימותיהם ומחוברים לארגון, הם בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, משתפים פעולה זה עם זה ומחויבים יותר להצלחת החברה.
יתר על כן, תרבות ארגונית טובה משמשת כמגנט למשיכת כישרונות מובילים וכעוגן לעובדים קיימים.
כמו כן, תרבות ארגונית חיובית מחזקת את מותג המעסיק של החברה ואת המותג המסחרי של החברה, והופכת אותה לחסינה יותר בהתמודדות מול אתגרי השוק.








