שיתוף

אחד הגורמים שמשבר הקורונה השפיע עליהם במידה רבה ביותר הוא הדרך שבה ארגונים משתמשים בתוכניות ההכרה בהישגים שלהן והגמול עבור הישגים שמעל למצופה.

בימים כתיקונם, שכר עידוד והכרה בהישגים באמצעות תוכנית הטבות הם עניין שכמעט בשגרה.

אלא שבעקבות משבר הקורונה הצטמצמו מאוד משאבי הארגונים וכל החברות, גדולות כקטנות, מצמצמות הוצאות למינימום ההכרחי. המשמעות היא פגיעה בשכר העידוד וההטבות שמיועדות להכיר בהישגי העובד.

כעת מנהלי משאבי אנוש רבים נותרו – לא רק בלי כלי העידוד הזה אלא אף – במצב בו השכר של העובדים אף יורד אל מתחת לשכר הבסיס שהיה להם עד כה.

אם כן, איך ניתן להכיר בהישגים העובד, בלי לתת לו גמול עבור הישגים שמעל ליעדים שהוצבו לו ואף במצב בו השכר שלו ירד.

מחקרים מראים, כי כאשר מתקשרים לעובדים את העובדה שהארגון מודע לבעיה ואינו מתעלם ממנה, זה כשלעצמו מהווה 60 אחוזים מהפתרון.

לכן חשוב מאוד לתת לעובדים את כל המידע בצורה השקופה ביותר האפשרית, בכל הנוגע לאילוצים הכספיים שעומדים בפני הארגון שלכם.

הסבירו לעובדים מהו מצבו הנוכחי של הארגון ואת משך הזמן הצפוי בו יתקיימו הקיצוצים.

חשוב מאוד להדגיש את החשיבות שהנהלת הארגון מייחסת להמשך הבעת הכרה והערכה בכל ההישגים של כל עובד, וכי עצירת שכר העידוד, לא כל שכן הקיצוץ בשכר הם מצב זמני בלבד.

בנוסף, חשוב להציג בפני העובדים את כל התוכניות השונות להכרה בהישגים שאינן כספיות, אשר עומדות לרשותם.

כמו כן כדאי שמנהלי משאב האנוש יתנו לעובדים טיפים ורעיונות כיצד הם יכולים להיות יעילים יותר, ולכן להגיע להישגים גבוהים יותר.

בתקופה הנוכחית, כאשר כמעט כל תושבי המדינה נמצאים באותה קלחת, זו תקופה נהדרת לגרום לכולם לשתף פעולה.

כמו כן סביר להניח שעובדים רבים יסכימו לשתף את עמיתיהם כיצד הם משתמשים בתוכניות ההכרה בהישגים (אלו שאינן כספיות) כדי ללמוד איך להתחבר לתוכניות אלה ולהפיק מהם את המיטב.

הנה 2 דוגמאות לאיך ניתן להכיר בהישגי עובד באופן שאינו כספי:

1 אם בארגון שלכם נהוג להשתמש בתוכנית להכרה חברתית שיש בה פיד חדשות במדיה החברתית של הארגון (למשל דף הפייסבוק של הארגון), יש לעודד את העובדים לציין הישגים של עמיתיהם באותו דף.

ניתן להציע לעובדים להוסיף תגובות חיוביות ומעודדות לפוסטים שכתבו העובדים שהגיעו להישגים.

המפתח כאן הוא לעודד את העובדים באופן אקטיבי על ידי כתיבת תגובות מעודדות לעמיתיהם ולברכם על הישגים, ולא רק לסמן "אהבתי" על הפוסטים שלהם.

2 עודדו את העובדים לכתוב לא רק תגובות, אלא אף לפרגן לעובדים שהגיעו להישגים על ידי כתיבת פוסטים (בפיד החדשות של החברה) שמציינים לשבח את ההישגים של עמיתיהם, תוך פירוט באיזו דרך הישגי העובדים תורמים לצוות ולארגון כולו.

הכוונה היא לפרט את תרומתו של העובד שהגיע להישגים, הרבה מעבר להעלאת פוסט שאומר: 'כל הכבוד' או 'איקס עשה עבודה טובה', שאין לזה משמעות אמיתית.

בנוסף, למדו את העובדים לכתוב באותו פוסט מפרגן, איזו השפעה היתה לתרומתו של אותו עובד שהשיג יעדים, ואף איך זה משפיע על כותב הפוסט עצמו, על הארגון ואולי גם על הלקוחות של החברה במקרים הרלוונטיים.

יש לכך חשיבות רבה כדי לתת משמעות להכרה הפומבית בתרומתו של אותו עובד שהשקיע מזמנו וממרצו, למרות שבשלב זה הוא אינו מתוגמל על כך כספית.

 

אירועים מקצועיים למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה