אמזון משלמת לעובדים כדי שיתפטרו

אמזון משלמת לעובדים כדי שיתפטרו

חברת אמזון מציעה לעובדים סכומי כסף נאים תמורת התפטרות מרצון, אך מקווה שהם יסרבו. הרעיון הוא לסנן החוצה את מי שהכסף חשוב לו יותר ממשרתו הנוכחית

שיתוף
בונוס

בונוס

כל ארגון שואף שעובדיו יהיו מחויבים, נאמנים ונלהבים מתפקידיהם. אולם, קשה לקבוע אילו עובדים הם באמת אלה שמפנימים את חזון החברה וערכיה ומזדהים עמו ואילו הם העובדים שנמצאים שם רק עבור השכר וההטבות.

בניסיון לגלות מי ממועסקיה מחויב באמת לקריירה שלו בחברה, החלו באמזון ליישם תוכנית שנקראת Pay to Quit, כחלק מאסטרטגיית העצמת העובדים שלה. התוכנית נחשפה במכתב ששלחה החברה לבעלי המניות שלה.

בכל שנה חברת אמזון מציעה לעובדים במשרה מלאה סכום של עד 5,000 דולר תמורת עזיבת הארגון. כל העובדים בשנה הראשונה מקבלים הצעה של 2,000 דולר והסכום עולה ב-1,000 דולר כל שנה עד גג של 5,000 דולר, תשלום המקסימום תמורת התפטרות מרצון.

ההיגיון שמאחורי ההצעה הנדיבה הוא לתת לעובדים הנוכחיים בחברה הזדמנות לבדוק האם הם באת מוכנים להמשיך לעבוד כמועסקים באמזון או האם הם מעדיפים את סכום הכסף הנאה על פני המשרות שבהן הם מחזיקים כרגע. המנהלים באמזון מייחלים כמובן לסירוב גורף מצד עובדיהם להצעה.

"אחת לשנה אנו מציעים לעובדים שלנו לקבל כסף תמורת התפטרות, כתב מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס במכתב למחזיקי המניות. "בשנה הראשונה שבה מוגשת ההצעה מדובר ב-2,000 דולר. אחרי זה הסכום עולה באלף דולר לשנה עד שהוא מגיע ל-5,000." בזוס ידוע בחדשנותו וברעיונותיו המקוריים, אם כי הרעיון של תשלום תמורת עזיבה מיושם כבר בחברת הסחר זאפוס, גם אם בדרך שונה מעט. הרעיון הוא לארגן על התרבות הארגונית מפני עובדים לא מתאימים.

"אנו רוצים שהם יישארו"

"אנו מקווים שהם לא יקבלו את ההצעה; אנו רוצים שהם יישארו," הוסיף בזוס." למה אנו מציעים את התשלום? המטרה היא לעודד אנשים לקחת לעצמם רגע ולחשוב מה הם רוצים באמת. בטווח הארוך, מועסק שנשאר במקום שבו אינו רוצה להיות זה דבר שאינו בריא למועסק או לחברה."

אנחנו לא יודעים אם התוכנית המעניינת כוללת גם את עובדי המחסנים של אמזון, שחדשות על תנאי ההעסקה הקשים ואף מסכני החיים שלהם צצות מדי פעם ואף הובילו לקריאות פומביות לא לרכוש יותר ספרים מאמזון. על כל פנים, פרסום תוכנית Pay to Quit עשויה להפוך את אמזון ליעד מועדף אצל עובדים שמעוניינים במשרה לטווח זמן מוגבל, אם לצורך צבירת כסף עבור טיול בעולם או לימודים ואם לשם צבירת ניסיון. כך העובדים גם משיגים את היעד וגם מקבלים מתנה כשהם מתפטרים.

בכנס ניהול משאבי אנוש בעולם גלובלי נסקור מגמות ורעיונות נוספים. לחצו כאן לפרטים 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה