תרגול מיומנויות הניהול

תרגול מיומנויות הניהול

תפקיד הניהול משלב עשרות מיומנויות כגון: הגדרת מטרות, תיאום בין יחידות שונות, התערבות בתפקידי הכפופים, ניהול פרויקטים מורכבים ועוד. על המנהלים לתרגל את המיומנויות הללו כדי להצליח בהן

שיתוף
תרגול ניהול

ארגון יכול לזהות את המרכיבים החשובים ביותר להצלחה של המנהלים שלו ולעזור להם לעבוד על פיתוחם. אולם מכשול נפוץ הוא דרך העבודה הניהולית, שאינה מאורגנת. יש מעט הזדמנויות לתרגל מיומנויות קריטיות, משום שרבות מהן נמצאות בשימוש לעתים רחוקות. לדוגמה בהשקת פרויקט – מנהל בכיר יעבוד עם הצוות שלו להגדיר את היעדים, לפרוש את תוכניות העבודה ולארגן את המשימות ואז הם יצאו לדרך. רק בשלב מאוחר יותר אותו מנהל וגם הצוות שלו יבינו, שהם היו יכולים לעשות עבודה טובה בהרבה אם עוד לפני קבלת הפרויקט הם היו מאמנים את הכישורים שלהם כדי שבזמן הפרויקט יהיו מוכנים יותר.

לקחת אחריות על הפיתוח שלך כמנהל

אז איך תוכל כמנהל ליישם תרגול מיומנויות ניהול ופיתוח מתמשך? על מנת להשיב על כך אפשר לבחון עבודה שמחולקת ליחידות קטנות וחוזרת על עצמה באופן מונוטוני: מכירות.

מכירות זוהי דוגמה טובה, כיוון שעבודת המכירות מצריכה קשר תכוף עם לקוח ובכל פעם שאיש המכירות יוצר קשר עם הלקוח שלו הוא מבצע תרגול למיומנות המכירה. איש מכירות מתרגל בכל שיחה כזו או פגישה את הבנת עמדותיהם של לקוחות על מוצר אחד לעומת אחר. הוא מתרגל בכל פעם מחדש את טכניקת סגירת המכירה שלו ואת האינטראקציה עם הלקוח. אבל גם בין שיחת מכירה אחת לאחרת, אנשי המכירות מקבלים הכשרות ומתרגלים ביניהם סימולציות של מכירה, טיפול בהתנגדויות, משוב ממנהלי המכירות שלהם, כלים חדשים ושיטות מכירה חדשות – כל אלו מהווים תרגול, למיומנויות המכירה שלהם.

תפקידי מכירות מציעים הזדמנויות ברורות לאימון ותרגול, אך גם את מיומנויות הניהול ניתן לתרגל בצורה יצירתית ומעניינת. צוות מנהלי מחלקה כירורגית בבית חולים בארה"ב לדוגמה, שרצה לחדד את כישורי קבלת ההחלטות של מנהלי המחלקה בהתאם למצבים אקוטיים, לקח אותם ליום אימון מיוחד באולם ששימש "בית חולים מדומה". באולם נכחו שחקנים מתנדבים שהתנדבו לשחק מטופלים ובני משפחותיהם. החולים קבלו תסריטים המדמים מצבים כירורגים אקוטיים, כך שמנהלי המחלקות הגיבו לבעיות הרפואיות שלהם ונדרשו לקבל החלטות טיפוליות, בצורה של תרגיל. לאחר כל סימולציה עם מטופל או בן משפחה, המנהלים הבכירים של בית החולים נתנו להם משוב על ההחלטות שלהם. בנוסף כל הסימולציות צולמו, כך שהמנהלים המנתחים צפו בהם יחד עם המנהלים הבכירים לאחר מכן. בדרך זו יכלו המנהלים לתרגל ולאמן את ההחלטות שלהם, לא בזמן אמת, ולהבין אם בצעו את ההחלטות הנכונות ביותר או שישנו מקום לשיפור.

גם אם אתם לא מנהלי מחלקות בבתי חולים, לכל מנהל יש את האחריות ללקיחת החלטות, שמשפיעות הן על ביצועי החברה והן על עובדיה. תרגול החלטות במהלך השנה ולאו דווקא בזמן אמת, הוא אימון מצוין לאחד התפקידים המהותיים ביותר של מנהלים.

פיתוח מיומנויותיהם של אנשי משאבי אנוש

מנהלי משאבי אנוש יכולים לאמץ את דוגמת התרגול של מנהלי בית החולים בשינוי של מספר אלמנטים. דרך יצירתית לתרגל מיומנויות גיוס וראיונות עבודה למשל, יכולה להתבצע באמצעות סימולציות של ראיון עבודה, בהם אנשי משאבי האנוש בחברה, ידמו ראיונות עבודה של המנהלים בחברה. כך המנהלים יוכלו לקבל תמונה על מה קורה בפועל בזמן ראיון עבודה, ויוכלו לתת להם משוב או כיוונים נוספים שאפשר להוסיף לראיונות. המנהלים יכולים לדמות מרואיינים מסוגים שונים, ולהקשות על המראיינים באמצעות הצגת מרואיינים לא שגרתיים, או כאלו שמאוד חזקים בתחום אחד אך מציגים חוסר יציבות מאידך. סימולציות משתנות של מרואיינים תוכל לתרגל את יכולת האבחנה והרציונליזציה של אנשי משאבי האנוש ולספק להם כלים נוספים להתמודד עם מרואיינים כאלו בהמשך בזמן אמת. ניתן גם לצלם את הסימולציות הללו, לנתח אותם בהמשך וללמוד מהם.

דרך מקורית נוספת היא לערוך יום סימולציות שלם של ראיונות עבודה ולשלב בו אנשי משאבי אנוש מכמה חברות. כשכל איש משאבי אנוש מחברה אחת, "מראיין לעבודה" איש משאבי אנוש מחברה אחרת. כך המראיינים יוכלו לתרגל את מיומנויות הראיונות שלהם מול נציגים מחברות אחרות, ללמוד מהם טכניקות ראיונות חדשות ולקבל ולתת להם משוב על הראיונות שבצעו.

חשב לזכור שמיומנויות ניהול הן בדיוק כמו כל מיומנות אחרת. ובדומה לנגנים שמתרגלים כל הזמן את היצירות החדשות שלהן על מנת לבצע אותם בצורה הטובה ביותר בזמן אמת, כך גם מנהלים יכולים וצריכים לתרגל את מיומנויות הניהול שלהם, כדי להפיק בפועל את הביצועים הטובים ביותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה