טקסים קטנים במקום העבודה עשויים להגביר את החדשנות

טקסים קטנים במקום העבודה עשויים להגביר את החדשנות

אם אתם רוצים שהעובדים שלכם יחדשו וימציאו, אתם צריכים לבנות תרבות שמעודדת את זה. ריטואלים פשוטים הם אחת הדרכים לעשות זאת

שיתוף
חדשנות בעבודה

חדשנות בעבודה

דרישות מלמעלה להגביר את היצירתיות במקום העבודה אינן צריכות להרתיע את מקצועני משאבי האנוש, אומר נילס וסק, מעצב לשעבר, יועץ חדשנות ומייסד חברת Innovation Blueprint, בכתבה ב-HR Daily. ישנן דרכים פשוטות לשנות את תרבות מקום העבודה באמצעות בניית התנהגויות וערכים חדשניים.

ריטואלים מילאו תפקיד חשוב בחברות לאורך ההיסטוריה, אומר וסק, והדבר נכון גם למקום העבודה, שבו ניתן להשתמש בריטואלים כי לבנות תרבות של חדשנות. דוגמה לטקס שעשוי לבנות תרבות מסוג כזה הוא כשמנהלים וראשי צוותים שואלים באופן קבוע את אנשיהם, "מה ראית לאחרונה שהיה חדשני ממש, שלכד את מחשבתך או לכד את תשומת הלב שלך?".

לטקס כזה יש עוצמה רבה אף יותר כאשר מבקשים מאנשים לחשוב על דברים מחוץ לתעשייה שלהם, אומר וסק. למשל, "באיזו מסעדה מצוינת היית לאחרונה?" או "האם בדקת אתר אינטרנט כלשהו, קנית מוצר כלשהו או נכנסת לחנות חדשה כלשהי?" מהמקום הזה השיחה זורמת לדיון על אילו תכונות גרמו לאותו מקום או מוצר להיות מיוחדים, וכל שתהיו ספציפיים יותר, כך טוב יותר. השאלה הקבועה שבאה בהמשך היא: "האם כדאי יהיה ליישם חלק מהמאפיינים האלה במקום העבודה שלנו, וכיצד יכול מקום העבודה שלנו לגרום לזה לקרות? שיחות מהסוג הזה אפשר לבצע אחת לשבוע או שבועיים, ממליץ וסק. את התשובות צריך לתלות על לוח לשם השראה.

בכל מקום עבודה מתקיימים ריטואלים במובן של איך אנשים מברכים זה את זה, כיצד מתנהלות פגישות וכן הלאה. בכל ריטואל טמונה הזדמנות לעודד הלך מחשבה חדשני יותר.

מרכיבי החדשנות

ישנם שלושה מרכיבי ליבה שגורמים למקום עבודה להיות חדשני, אומר וסק.

• קודם כל, צריכים להיות בו "מנהיגים ששווה ללכת בדרכם". מנהיגים צריכים לעבור הכשרה ופיתוח לעורר השראה באנשיהם. אנשים עוזבים את הארגונים שלהם לא בגלל הארגונים ולא בגלל העבודה. זה בדרך כלל בגלל המנהיגים.

• המרכיב השני הוא הצורך ב"פרויקטים ששווה לעבוד עליהם". המשמעות היא לתת לאנשים גמישות ואפשרות לעבוד על פרויקטים מרגשים מדי פעם.

• המרכיב האחרון הוא "תרבות ששווה להשתייך אליה". חשוב שיהיה מנהל שמעריך חדשנות ובונה אותה יחד עם הצוות שלו, במקום מישהו שההעדפה הראשית שלו היא הימנעות מסיכונים. צריכה להיות תחושה חזקה של הדברים שהארגון מסמל. "אם אנחנו לא מייצגים שום דבר, בלתי סביר שיהיו לנו שרוצים להישאר בסביבה ולהיות חלק מזה," אומר וסק.

מעבר לכל זה צריך להגדיר את החדשנות. הצורך להגדיר מדוע אנחנו זקוקים לחדשנות, הסיבות וההצדקות לקיומה מעבירים את המסר מהי בעצם חדשנות ומה אנחנו עומדים לעשות בה. לאנשים צריכה להיות התשוקה לחדש, והיא צריכה להיות חלק מהערכים וגורמי ההנעה שלהם. הם צריכים לדעת איך לחדש, מה שמגיע בסופו של דבר לכישורים והכשרה. הם צריכים שתהיה להם הזדמנות לחדש, וזהו תלוי במתן רשות, זמן ותמיכה מההנהלה. וסק מציע על סיורים, למשל לחברה גדולה או לארגון מתעשייה שונה לחלוטין, כדרך פשוטה לבנות תרבות כזאת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה