תקשורת זה כל הסיפור: התנהלות בפקודות וסימני קריאה היא הרסנית

ברגע שאני משנה את ההתנהלות שלי, ואת הדרך שבה אני מגיבה, אפשר לשנות כל התנהלות וכל התנהגות.

שיתוף

"אני רוצה להוציא אתכם קצת מתחום העבודה לתחום המשפחה. כל מה שקשור לנושא התקשורת ויחסים בתוך המשפחה משפיע ישירות ואוטומטית על התפקוד בעבודה", כך פתחה רחל לוי את הרצאתה בכנס חשיפת מרצים של HRus, בנושא טיפול משפחתי וזוגי.


להשתתפות ב – כנס חשיפת מרצים הבא שלנו – ללא עלות למנהלי/ות משאבי אנוש ורווחה – לחצו על הקישור!


"אני במקצועי יועצת זוגית ומשפחתית, עוסקת בתחום 18 שנים. אני המנכ"לית של מרכז 'משפחה פלוס' – המרכז להורות וזוגיות בריאה.

"כל מה שאני עוסקת בו זה דבר אחד: תקשורת נכונה במשפחה. אני לא מאמינה שאפשר לשנות מישהו. אי אפשר לשנות את הילדים שלנו, אי אפשר לשנות את בני הזוג שלנו, אי אפשר לשנות את ההורים שלנו ואי אפשר לשנות את הבוס בעבודה.

אבל ברגע שאני משנה את ההתנהלות שלי, ואת הדרך שבה אני מגיבה, אפשר לשנות כל התנהלות וכל התנהגות.

"אני בוגרת מכון אדלר. למדתי יעוץ וזוגי הורי משפחתי. אבל חלום חיי האמיתי היה להיות מגשרת משפחתית. הוסמכתי בתחום הגישור ואני מוסמכת בתחום הגירושים. אני בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני במדעי המשפחה.

"הייתי 14 שנים מורה לכיתות א' עד ו'. אני מאוד מכירה את האינטראקציה בין הורים-מורים-ילדים. אני מאמינה שאם שמים מלח ופלפל בצורה נכונה כל היחסים נראים אחרת.

אני בת 47, נשואה 25 שנה ויש לנו שלושה ילדים. בת 21, חייל בן 19.5 ויש לנו בן 12 שמעלה סרטונים ומדבר על יחסי משפחה מזווית הילדים.

"כל מה שאני רוצה לעשות היום זה להכניס אתכם לעולם הילדים ולעולם הזוגיות, ולהראות לנו שלא משנה כמה הכוונות שלנו טובות, הכול תמיד יוצא הפוך.

"זה אומר שאנחנו רוצים שתהיה התנהלות טובה, רוצים ילדים מאושרים, רוצים יחסים טובים, אבל הכול ברמת יחסים יוצא לנו הפוך. אף אחד לא אשם אלא רק ההתנהלות השגויה שלנו.

"גם אם היתה לי כוונה טובה, אם במבחן התוצאה נכשלתי, מה זה משנה כל הכוונות הכי טובות בעולם. ומה זה משנה כל התובנות הכי טובות אם הדרך שבה התנהגתי היתה הרסנית.

"אם מי שאני רוצה לעזור לו, לא מרגיש שאני רוצה לעזור לו, אם הוא מרגיש שאני מתנשאת ומשפילה, תוקפת ומבקרת, אני אאבד אותו.

הורים יקרים, זה מה שאנחנו עושים לילדים ולבני הזוג שלנו כל יום, כל שעה, כל החיים: "אני אמא שלך! קומי! שבי! תפסיק לבכות! תסדרי את החדר! בוא לפה רגע! תפסיק! למה אתה אף פעם לא מגיע בזמן!

"הכוונה טובה. הדרך הרסנית. אם יש הורים או בני זוג שההתנהלות בבית היא בסימני קריאה, התוצאה היא ההיפך ממה שהכוונו. אנחנו הורסים יחסים כשאנחנו מתנהלים בפקודות וסימני קריאה.

"התנהלות של פקודות, התנשאות וסימני קריאה יוצרת שלושה סוגי ילדים:

"ילד אחד שיגיד לכל דבר 'בסדר, טוב, אעשה מה שאמרת' אבל בפועל לא ישתף פעולה. ילד שני יתקוף אותי בחזרה ונהיה במלחמה, והדבר הכי גרוע הוא ילד מספר שלוש שיעשה הכול כדי לרצות אותי. לא הייתי רוצה שהילדים של אף אחד יעשו הכול כדי לרצות משום שהם פוחדים לעשות משהו אחר. תקשורת זה כל הסיפור".

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים: 054-632-7076   |   rachel@familyplus.co.il

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה