סטודנטיות לתואר ראשון במשאבי אנוש השתלבו בעבודה מעשית

סטודנטיות לתואר ראשון במשאבי אנוש השתלבו בעבודה מעשית

מסלול פיילוט בהובלתה של ד"ר ואלרי איסק בהתמחות משאבי אנוש בבית הספר "סרנת" לניהול, שילב סטודנטיות מצטיינות בעבודה מעשית באגף משאבי אנוש בארגון הכשרה ביטוח

שיתוף

שיתוף פעולה יוצא דופן בין בית הספר 'סרנת' לניהול במרכז ללימודים אקדמאים באור יהודה לבין אגף משאבי אנוש ב'הכשרה חברה לביטוח' הוליד פרויקט פרקטיקום מוצלח של תלמידי תואר B.A לניהול משאבי אנוש במכללה, בעבודה מעשית במחלקות משאבי האנוש בארגון. 

פרויקט זה בו מכללה חוברת לארנון גדול ומוכר לצורך עבודה מעשית במשאבי אנוש, הוא הראשון והיחיד מסוגו בארץ.

את הפרויקט יזמה והובילה ד"ר ואלרי איסק, מרצה ומרכזת את תחום העבודות הסופיות של הסטודנטים לתואר ראשון ושני במכללה בביה"ס סרנת לניהול, בשילוב עם עם ד"ר אורנה לוי שטיינר, סגנית הדיקן של המכללה. הרעיון גובש בתוך המכללה ויצא החוצה אל הארגונים המשתתפים.

 ד"ר ואלרי איסק, מובילת הפרויקט אומרת: "הפרויקט שילב סטודנטים מצטיינים לתואר ראשון בניהול משאבי אנוש במכללה, בעבודה מעשית באגף משאבי אנוש של הכשרה חברה לביטוח. המסלול שהינו מסלול פיילוט דרש מהסטודנטים שנבחרו לבצע כ- 18 שעות פרקטיקום באגף משאבי אנוש בארגון."

כיצד נולד הרעיון?

"יצרנו קשר עם אודליה בשן, סמנכ"לית משאבי אנוש ולוגיסטיקה בהכשרה חברה לביטוח, איתה היו לנו שיתופי פעולה מצוינים בעבר. פנינו גם לארגונים נוספים והצענו להם שילוב סטודנטיות חסרות ניסיון בעבודת משאבי האנוש המעשית כפרקטיקום, אודליה נענתה בשמחה.

במקביל הצענו לכל חתך הסטודנטים המצטיינים בשאר התחומים הנלמדים במכללה, שילוב בעבודה מעשית בתחומי הלימוד שלהם. בהתמחות משאבי אנוש, שתי סטודנטיות שלנו הצטרפו בשמחה. סטודנטית אחת עבדה בתחום של הדרכה וליוותה תכנית הדרכה שנתית עבור חברת הכשרה, כאשר למעשה התלוותה לרפרנטית הרלוונטית בתחום. הסטודנטית השניה עבדה בגיוס וקליטה, שם היא בצעה תהליכי גיוס עם המנהלת הרפרנטית. בין היתר באיתור מועמדים מתאימים לחברה, פרסום מודעת דרושים, ראיונות טלפוניים, ראיונות פרונטלית, וכן השתלבה בתכנית תוצאות המיון והתלוותה לתהליכים מגוונים."

מהי מטרת הפרויקט?

"בתוך ביה"ס לניהול "סרנת" יש התמחות בניהול משאבי אנוש. הסטודנטים בשני הסמסטרים האחרונים נדרשים לכתוב עבודת פרויקט. אנחנו הצענו לסטודנטים מצטיינים במידה ויסכימו לעשות את הפרקטיקום, לחוות את החוויה של להיות בתוך ארגון ולבצע בפועל את התהליכים שהם למדו. כך ישולב הניסיון המעשי בעבודת הפרויקט. רצינו לאפשר לסטודנטים חוויה של תהליך שלם מתחילתו עד סופו על מנת שיוכלו להתנסות. כל אחת מהסטודנטיות בחרה בעצמה את התחום שהיא רצתה ללמוד מתוך כלל תחומי ניהול משאבי האנוש."

כיצד נבחרו הסטודנטים לפרקטיקום?

"כיוון שרצינו שהסטודנטים יצברו ניסיון מהשטח היה חשוב לנו להגיע לסטודנטים שמוכנים להשקיע ושיקבלו ערך מוסף מהפרקטיקה. בהתאם לכך פנינו לסטודנטים מצטיינים במכללה. פרסמנו "קול קורא" במכללה למצטיינים בדבר הפרויקט ומי שמצא לנכון הגיש מועמדות. המועמדות הוגשה באמצעות קורות חיים ומכתב נלווה המסביר מדוע הם רוצים להשתתף בתוכנית. אחרי שעברתי על החומרים ששלחו, זימנתי את המועמדים לראיון אישי בו הוצגה התכנית. בשלב הזה פניתי לאודליה בשן – היא שוחחה עם הסטודנטים והחליטה אילו תכניות לפתוח בהתאם לשאיפותיהם. כמובן שכל הסטודנטים המעורבים בתהליך התחייבו לשמירה על סודיות.

לאחר שסוכם עם הארגון הקולט את הסטודנטים, זימנו את הסטודנטיות יחד עם אודליה והמנהלים בארגון וערכנו פגישה של תיאום ציפיות. כל סטודנטית קיבלה תכנית פרקטיקום שהיא מחויבת לה מבחינת שעות ומבנה – למשל אחרי כל פגישה בארגון היא נדרשת לכתוב דו"ח המתעד מה שנעשה, בצירוף תובנות ומשוב שלה.

הפרקטיקה תוכננה ל- 18 שעות כשבפועל הסטודנטיות עשו כמעט כפול מהזמן מרצונן. לאחר כל משימה הן שלחו לי את דו"חות המפגשים והחליטו במה הן מתמקדות בפעם הבאה, כולל שאלות שהם הכינו וכד'. אני ליוויתי את כל הפרקטיקום שלהן. בסוף התהליך הסטודנטיות הכינו עבודה המהווה יישום של מה שהן חוו בשטח לעומת מה שהן למדו בתאוריה."

מה הפרויקט מספק עבור הסטודנטים?

"הפרויקט נותן לסטודנטים מסמך כתוב על כך שהם צברו ניסיון בעבודה מעשית בשטח מול מנהל בכיר בארגון. והדבר השני שבמידה והם ירצו המלצה של איך התרשמה מהם המנהלת ועל מידת המעורבות שלהם והבנת התהליך, הם יוכלו לקבל המלצה מחברת הכשרה לביטוח. בקיץ הבא נערוך פרויקט פרקטיקום נוסף."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה