תביעה ייצוגית כנגד חברת Apple בגין הגדרת עובדים מהבית כקבלנים עצמאים

תביעה ייצוגית כנגד חברת Apple בגין הגדרת עובדים מהבית כקבלנים עצמאים

ארה"ב: תביעה ייצוגית כנגד ענקית המחשבים Apple בגין סיווג עובדי חברה הפועלים מביתם כקבלנים חיצוניים לצורך התחמקות ממתן תנאים סוציאליים

שיתוף
תביעת עובדים
תביעת עובדים

קבוצת עובדים במרכז השירות הווירטואלי Virtual At-Home Call Center בענקית המחשבים Apple הגישו כתב תביעה כנגד מעסיקם לבית המשפט בסנטה-קלרה בקליפורניה, בגין תיוג לא נכון שלהם כקבלנים עצמאים וזאת לטענתם – במטרה להתחמק מתשלום עבור שעות נוספות, דמי בריאות וביטוח בריאות.

לטענת העובדים, חברת Apple מגייסת עובדים למענה לקריאות הציבור בנושאים טכניים ו/או בנושאי חיובים. העבודה מתבצעת מביתם של העובדים, אליהם מנותבות הקריאות באמצעות טלפון או דוא"ל. מבחינת לקוחות Apple הפונים למוקד, הם מדברים עם עובדי החברה לכל דבר ועניין. גם עבור עובדי החברה, אשר ממלאים את תפקידם בשעות העבודה ובהתאם לנהלי החברה, הם עובדי החברה לכל דבר ועניין אולם, החברה תייגה אותם כנותני שירות עצמאיים וזאת, על פי כתב התביעה, מהווה הן עבירה על חוקי העבודה הפדרליים ומהווה פגיעה ביחסי עובד מעביד והן עבירה על חוקי המדיניות הציבורית שכן לקוחות וספקים מקבלים רושם 'מוטעה' שהם מדברים עם עובדי החברה כשבעצם הם קבלנים עצמאיים חיצוניים.

ממשרד עורכי הדין שמייצג את התובעים, בלומנטל, נורדהוג & באומינג, נמסר כי לא רק Apple אלא חברות נוספות וביניהן ענקית התקשורת הסלולרית AT&T מייצרות תנאי עבודה בלתי הוגנים כאשר הן מנסות לאחוז במקל משני קצותיו, מצד אחד להעסיק עובדי חברה מוכשרים, מקצועיים ומסורים, בביתם הפרטי תוך צמצום הוצאות המוקד ומצד שני הן מסווגות אותם כקבלנים חיצוניים כדי להתחמק מאחריותם הכלכלית כמעסיקים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה