שיתוף

רוית אורן* מאת ד"ר רוית אורן, סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת עוף טוב; מרצה; דירקטורית ונציגת ציבור מעסיקים בבית הדין לעבודה.

לפני שנים לא רבות, כאשר הלכתם לקנות משהו, רוב הכוח היה בידי המוכר. המוכר החליט כמה מידע לשחרר לכם לגבי המוצר, בית העסק והמתחרים. כיום, עוד לפני שנכנסתם לחנות הפיזית או הווירטואלית, אתם כבר יודעים מי המתחרים, מה המחיר, ומה דירוג בית העסק והמוצר עצמו בהשוואה לאחרים. הכוח עבר ללקוח. לכוח הזה קוראים שקיפות.

אבל כל אחד מאתנו אינו רק לקוח אלא גם עובד, וערכי השקיפות שהתרגלנו אליהם מארגונים חיצוניים חלים מבחינתנו גם על הארגונים בהם או עימם אנו עובדים.

שקיפות הופכת להיות מטרה עבור יותר ויותר עסקים, על-מנת לזכות באמון הציבור, בעלי המניות ועובדי החברה. שקיפות פנים-ארגונית מול עובדי החברה, שיטת העבודה לפיה מקיימים תקשורת רציפה מול העובדים ומידע על פעילות החברה, נמצאת בקורלציה ישירה למורל העובדים, לרמת החיבור שלהם לארגון וכתוצאה מכך גם לתפוקתם.

על פי סקר של חברת TINYpulse משנת 2013, מניתוח של 40,000 תגובות של עובדים, להלן 3 הממצאים העיקריים:

  1. שקיפות ניהולית היא הגורם המשפיע ביותר על אושר העובדים.
  2. 82% מהמנהלים ידעו להגדיר בצורה מדויקת את תפקידי עובדיהם ותחומי אחריותם. וברגע שההגדרה ברורה, גם תיאום הציפיות יותר מדויק.
  3. הנהלת החברות עדיין לוקה בחסר בכל הקשור לתיאור החזון הארגוני, הצהרת כוונות הארגון וערכי הארגון – רק 42% מהעובדים ידעו מהם. פן זה של התקשורת והשקיפות הניהולית בהחלט טעון שיפור.

חברת Buffer, חברת יישום תכנה, חרטה על דגלה את ערך השקיפות ומפרסמת גיליון אקסל לכלל הציבור של כלל משכורות עובדיה, מהמנכ"ל ועד אחרון העובדים. כמו כן, מפרסמת חברת Buffer את נוסחתה לבניית השכר, כך שכל עובד יבין איך הורכב שכרו ועל-מנת להנחיל תחושת צדק והוגנות במבנה השכר.

ד"ר מרטין מקרי, מנתח בבית החולים ג'ונס הופקינס בבולטימור, מצביע על המועד שבו החלה מדינת ניו יורק לחייב בתי חולים לפרסם שיעורי תמותה בניתוחי מעקפים. במהלך ארבע השנים שלאחר מכן שיעורי התמותה כתוצאה מניתוחי לב צנחו ב-41 אחוזים. בעצם החלת השקיפות על הביצועים היה די כדי לשנות במידה דרמטית את התוצאות בקרב המטופלים.

שקיפות, כלי ניהולי שעלותו אפסית, ומאידך מניבה כל כך הרבה יתרונות עבור הארגון. ביסודו של דבר, אם אתם ארגון שמאמין שהעובדים שלו הם הנכס הגדול ביותר שלו, ברירת המחדל צריכה להיות פתיחות. פתיחות ממחישה לעובדים שאנחנו מאמינים שהם ראויים לאמון ושיש להם שיקול דעת. ברגע שתיתנו לעובדיכם הקשר רחב יותר לגבי מה שקורה (ואיך ולמה), הם כבר ידהימו אתכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

השאר תגובה