שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

 

בשנים האחרונות עברו ארגונים רבים להעסקה של שכירים בצד פרילנסרים. השיטה של הוצאת פרויקטים למיקור חוץ, באופן שהמשימות או הפרויקטים התבצעו על ידי פרילנסרים הפכה יותר ויותר פופולרית.

היא אפשרה לארגון להרחיב משמעותית ויחסית במהירות את מאגר הטלנטים, בלי להדרש להליך ארוך ומייגע של גיוס, קליטה, הכשרה והתחייבות לקידום.

במקרה של אכזבה מהפרילנסר תמיד ניתן להפסיק לעבוד איתו בלי להדרש ליעוץ בדיני עבודה לגבי איך ניתן לפטר אותו, מתי, ובאילו תנאים.

יתרה מזאת, לא כל פרויקט ולא כל משימה דורשים עובד במשרה מלאה. בפרויקטים רבים יש צורך במשימות חד פעמיות, שיש להן לוחות זמנים שונים על פני השנה.

פרט לכך, יש תחומים שדורשים סוגי מיומנות שהם שונים לחלוטין מסוגי המיומנויות שהארגון זקוק להם בדרך כלל בעבודה השוטפת.

ויש תחומים שגם אם בארגון יש את המיומנות לבצע אותם, עדיף להוציא אותם לפרילנסרים, שכן גם אם התשלום לפרילנסר יהיה גבוה יחסית, הוא עדיין יהיה נמוך מהתקציב שהארגון יצטרך להקציב לעובד במשרה מלאה.

בימים אלה יש לפרילנסרים יתרון נוסף מבחינת הארגון: רובם המכריע של הפרילנסרים עובדים מהבית. כך שאין צורך בתקופת הסתגלות ולימוד איך לעבוד מהבית בצורה יעילה.

בנוסף, דווקא בימים אלה שכל ארגון חייב לחסוך בהוצאות ככל הניתן, התשלום לפרילנסרים דורש, כאמור, תקציב נמוך יותר משום שאין עלויות העסקה (הפרילנסר משלם עבור עצמו את כל תשלומי הביטוח הלאומי, הפנסיה, קרנות ההשתלמות ועוד).

לכן, ארגון שנאלץ לשלוח עובדים לחל"ת גם כאשר עבודתם חייבת להמשיך להתבצע, יכולים לשכור פרילנסרים לצורך ביצוע משימות ספציפיות שנדרש לבצען במהלך המשבר, בלי שיצטרכו להתחייב לשכור את שירותיהם לטווח ארוך.

ארגונים שמעוניינים לשמור על קשר טוב עם הפרילנסרים באופן קבוע, בין אם מדובר בפרילנסרים שעובדים עם הארגון לאורך זמן או כאלה שנשכרו לצורך משימות ספציפיות כדי להחליף את השכירים שיצאו לחל"ת, יכולים ליידע אותם לגבי הזכויות המגיעות להם בעקבות משבר הקורונה.

עדכון שוטף כזה יכול להוות הטבה משמעותית עבור הפרילנסרים, לאור העובדה שאין פרסום מסודר, בהיר וברור, במקום אחד ספציפי, שמספק לפרילנסרים את מכלול הזכאויות המגיעות להם, והתנאים לקבלתן.  

להלן הזכאות כפי שפורסמה אמש (30 במרץ 2020) בנוגע לקבלת מענק לעצמאים (פרילנסרים):   

פרילנסרים שזכאים לקבלת המענק הם:

1 פרילנסר שנולד בשנת 91 או לפני כן.

2 פרילנסר שהעסק שלו היה פעיל ב-29 בפברואר השנה.

3 פרילנסר שהגיש דו"ח שנתי למס הכנסה עבור שנת 2018.

4 פרילנסר שהכנסתו השנתית החייבת בשנת 2018 הסתכמה ב-240 אלף שקל או פחות, ובה בעת, הממוצע החודשי של הכנסתו ב-2018 היה 2000 שקל או יותר.

5 פרילנסר שסך ההכנסה החייבת לשנת 2018 לשני בני הזוג היתה עד 340 אלף שקל.

מי אינו זכאי:

1 פרילנסר שגילו נמוך מ-28.

2 פרילנסר שהינו בעל חברה ובעל שליטה בחברה.

3 פרילנסר שבשנת 2018 הגיע הרווח השנתי שלו ליותר מ-240 אלף שקלים.

4 פרילנסר שהרווח החודשי (הממוצע) שלו בשנת 2018 היה נמוך מ-2,000 שקלים.

5 פרילנסר שפתח עסק השנה או בשנה שעברה ועדיין לא הגיש דו"ח שנתי. שכן המענק מגיע רק למי שכבר הגיש דו"ח שנתי למס הכנסה.

יש לציין כי גובה המענק לפרילנסרים יקבע על פי גובה ההכנסות החודשיות. כמו כן, על הפרילנסר להצהיר כי בחודשים מרץ-אפריל השנה חלה ירידה של לפחות 25 אחוזים במחזור.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה