חוויית מועמד ותדמית ארגון שוות יותר משכר

חוויית מועמד ותדמית ארגון שוות יותר משכר

על פי סקר של Candidate, מועמדים יוותרו על עד 5% מהשכר המבוקש אם הם יעברו חוויית גיוס חיובית ולארגון תהיה תדמית חיובית

שיתוף
שכר
שכר

אנחנו עדיין לא פותחים את המאמר הזה במשפט "כסף זה לא הכול בחיים". לשכר יש תפקיד לא זניח לחלוטין בשלב הגיוס כמו גם בשימור עובדים. אז אנחנו ממש לא מתחילים את המאמר הזה במשפט כגון: גם אם אין לכם יכולת להציע למועמד את משכורת חלומותיו או לפחות את זו שציפה לקבל – זה בסדר. לא, למרבה הצער זה עדיין לא המסר הראשי. אולם נתונים של מחקר עדכני Candidate Behavior Study מלמדים אותנו כי יש מקום להשפיע על תהליך הגיוס ולפצות מועמדים שציפו לשכר גבוה יותר ולצרף אותם לארגון למרות שרצו יותר money money. איך זה עובד?

על פי הסקר העדכני, 77% מקרב המועמדים שזכו לחוויית מועמד חיובית יסכימו בסוף התהליך להצעת שכר נמוכה בעד 5% מכפי שציפו לקבל. בנוסף, 83% מקרב המועמדים יסכימו לוותר על עד 5% מהשכר המבוקש שלהם באם הארגון המגייס הוא מוכר ובעל תדמית מעסיק חיובית.

לתקשורת יש השפעה רבה על תהליך קבלת ההחלטות של המועמדים וזה נתון שכדאי שתפנימו שכן זה יכול להוות יתרון עסקי משמעותי בעיקר לחברות שלא יכולות להציע את רמות השכר הגבוהות ביותר. כ-69% מקרב המועמדים יוותרו על עד 5% מהשכר שרצו אם החברה המגייסת הוציאה הרבה הודעות לעיתונות ונהנתה מהרבה פרסומים תקשורתיים חיוביים בעת האחרונה.

מי שטרם שמע על הטרנד של ביקורות ברשת online reviews או לא האמין בכוחן של הביקורות, כדאי שישים טוב טוב לב לנתון הבא: 73% מקרב המועמדים יסכימו לוותר על עד 5% מהשכר המבוקש באם הארגון המגייס נהנה מביקורות חיוביות רבות ברשת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה