שימוש בשיטת ניקוד לדירוג מועמדים

שימוש בשיטת ניקוד לדירוג מועמדים

במונח 'תחושת בטן' נעשה שימוש רב בעולם הגיוס. התחושה שאתה מקבל כשאתה פשוט יודע שהמועמד מתאים, אינה ניתנת לוויתור וכמובן כולנו צריכים להקשיב לאינסטינקטים שלנו

שיתוף
שיטת ניקוד לדירוג מועמדים

שיטת ניקוד לדירוג מועמדים

עם זאת, יש הרבה בעיות פוטנציאליות בהישענות על "תחושת הבטן" כדי להפריד בין מועמדים טובים מאלו שפחות. לדוגמה, איך אתה יכול להוכיח שהמועמד אכן היה מתאים לתפקיד במידה ובסופו של דבר התברר שלא? כיצד תסביר את עלויות הגיוס המבוזבזות? תחושת בטן לא תהיה עמדה טובה.
כאשר אתה משתמש במערכת ניקוד לדרג מועמדים, אתה יכול להיות בטוח בכך שהמועמדים שקיבלת לעבודה, או אלו ששלחת לראיון נוסף, יהיו המתאימים ביותר. השיטה מספקת תוצאות יעילות וברורות.

מהי שיטת הניקוד?

שיטת הניקוד אינה מסובכת. מדובר במערכת דירוג שיוצרת קטגוריות כאשר בכל קטגוריה מובנית אתה מנקד את המועמד שראיינת בהתאם לכישוריו בקטגוריה. לדוגמה, כאשר אתה מחפש מנהל שיווק דיגיטלי, והדרישות החשובות ביותר לתפקיד הן: ניסיון בניהול מדיה חברתית, נכסי שיווק, שיווק בדוא"ל, SEO / PPC ו- Analytics – את השאלות הריאיון שתכין למועמד תבסס על פי הקטגוריות הללו. אם ניקח לדוגמה את קטגוריית המדיה החברתית, תוכל לשאול שאלות כמו: "ספר לי על הניסיון הקודם שלך בניהול מדיה חברתית עבור מותג מסוים;האם אתה מפעיל מסעות פרסום בתשלום?; תאר את אסטרטגיית המדיה החברתית שלך".

כאשר המועמד מדבר על כל הניסיון שלו שקשור לאותה קטגוריה, עליך להיות מסוגל לתת לו ציון כולל מ- 5 (עבור מועמד שאתה בטוח כי יש לו את הניסיון והידע לבצע את הקטגוריה) ועד – 1 (עבור מישהו ללא ניסיון כלל) כשבטווח נמצאים המספרים המציינים את הבינוני ומעלה, בינוני ומטה.

המשך לנקד על פי האמור לאורך כל הקטגוריות שנקבעו מראש לתפקיד ובסוף תהליך המיון תוכלו לבחון בהתאם לניקוד הגבוה ביותר, אילו מועמדים ממשיכים הלאה לשלב הבא.

חשוב כי במהלך התשאול תחפשו התנהגויות ותשובות אשר חושפות את המיומנות של המועמד בכל קטגוריה.

היתרונות של השימוש במערכת ניקוד לדירוג מועמדים:

ארגון וסדר

היתרון הראשון הוא שאתה לא צריך לסמוך על הזיכרון שלך. למרות שרישום הערות הוא חשוב מאוד, הוא יעיל רק במקרים בהם אתה יכול להסתכל אחורה על הערות אלו ולקבל מידע שאתה לא מקבל בקורות החיים של המועמד. כאשר אתה מראיין מועמדים רבים, יום אחר יום, סביר שבשלב כלשהו לא תספיק לכתוב או להתייחס לכל ההערות שכתבת. כאשר אתה משתמש במערכת ניקוד, הכל מאוד ברור ומסודר.

התמקדות במיומנויות החובה

כמגייס, תמיד עליך לשאוף לגייס עובדים עם עוצמות ולא כאלו שמציגים "חוסר חולשות". באמצעות מערכת הניקוד תוכל להתמקד במיומנויות המפתח ההכרחיות לתפקיד, במשקל של עד כמה לכל מועמד ישנם מיומנויות אלו. מאוד קל להסתבך ולהתבלבל בין מיומנויות שהיית רוצה שיהיו למועמד ובין אלו שחובה שיהיו לו. הקטגוריות הכתובות מראש מציינות את ההבדלים הללו ומכוונות אותך לנקד באובייקטיביות, בהתאם לחשיבותן.

מיגור הטיה

הטיה היא משהו שכל מגייס יכול ליפול בו בשלב זה או אחר, אפילו מבלי לדעת. על ידי שימוש שיטת הניקוד בתהליך המיון שלך, הסיכויים שאתה תטה מועמדים ממוזערים עד נעלמים כליל. זאת כיוון שאתה מתמקד בכישורים הנדרשים לתפקיד, ולא מסתכל על דברים כגון היכן המועמד למד, היכן הוא גר, האם הוא גבר או אשה, מהו גילו, וכד'. שיטת הניקוד הופכת את ראיון העבודה לאובייקטיבי ואמין הרבה יותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה