שימוש נכון ברשתות חברתיות לגיוס

שימוש נכון ברשתות חברתיות לגיוס

רשתות חברתיות ביניהן לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ונוספות, משמשות בין היתר עבור מחפשי עבודה לאיתור משרות ועבור מעסיקים לאיתור וגיוס עובדים

שיתוף
גיוס עובדים ברשתות חברתיות

להלן מספר דרכים שיסייעו לכם להשתמש ברשתות החברתיות בצורה נכונה לצורך גיוס יעיל:

להימנע מסינון ראשוני

ברשתות החברתיות ישנם המון אנשים המחפשים עבודה ומגיעים ממקומות שונים, בעלי רקע שונה, מגדר, גיל ומגזרים משתנים. חשוב מאוד לנסות להימנע ככל האפשר מלבצע סינון ראשוני על רקע הפרמטרים הללו. לאנשים רבים יש נטיה טבעית לסנן מועמדים בשל תמונה לא מוצלחת בפרופיל האישי שלהם ברשת החברתית, בשל גילם, מוצאם, השכלתם, וכד'. ככל שתתנגדו לנטיה הזו ותקפידו שלא לסנן, אלא לפנות לכל המועמדים שנראים לכם רלוונטיים למשרה, כך הסיכוי שתמצאו את המועמד הטוב ביותר, יגדל. בנוסף לכך, ע"מ לייצר גיוון תעסוקתי בחברה אשר יתרונותיו ידועים, חשוב לנסות ולגייס מועמדים מכל האוכלוסיות והגילאים הרלוונטיים לעבודה, וברשתות החברתיות יש את האפשרות הנרחבת ביותר להגיע אליהם.

הרקע האישי של המועמד

לכל מועמד ברשת החברתית יש פרופיל שניתן להיכנס אליו ולצפות בהיסטוריית הפוסטים שלו. ההיסטוריה הזו מאפשרת לאנשי הגיוס לבחון דברים שונים ומגוונים באשר למועמד. ניתן לבחון את צורת הכתיבה שלו, את רמת הפוסטים, את תחומי העניין שלו. כיצד הוא מגיב לאנשים אחרים ברשת – מכאן ניתן ללמוד על קצה המזלג, את האופי החברתי שלו – נושא חשוב במיוחד כשמדובר בעבודה בצוות. ניתן גם לבחון לאילו אנשים הוא מגיב, אחר מי הוא עוקב ומי מהווה עבורו השראה. כל הדברים הללו יחד מרכיבים את פרופיל המועמד שלכם, ויכולים לספק תמונה ראשונית באשר לאופי שלו.

חבר מביא חבר ברשתות החברתיות

שיטת הגיוס המוצלחת "חבר מביא חבר", הופכת לאפקטיבית יותר, באמצעות הרשתות החברתיות. בקשו מעובדי החברה הנוכחיים לחפש מועמדים למשרות שאתם מציעים, מבין חבריהם ברשתות החברתיות. את מודעת הגיוס הם יוכלו לשתף כך שתגיע למאות ואפילו אלפי מחפשי עבודה ברחבי הרשת. הציעו תגמול מתאים עבור עובדים שהצליחו לגייס עבורכם עובדים חדשים דרך הרשתות החברתיות.

חפשו בעמודים ובקבוצות רלוונטיות

דרך נוספת לייעל את הגיוס באמצעות הרשתות החברתיות, היא לחפש מועמדים בעמודים ובקבוצות פייסבוק רלוונטיות בפייסבוק ובלינקדאין. שתי הרשתות הללו מציעות מגוון של עמודי נושא וקבוצות מתאימות למחפשי עבודה ולמגייסים. עליכם רק למצוא את העמודים הללו, בהם יש כמויות גדולות של חברים ועוקבים, ולפרסם את מודעת הגיוס שלכם שם.

מודעת הגיוס

מודעת הגיוס ברשתות החברתיות צריכה להיות מעניינת, משעשעת ומקורית. עליה לכלול תמונות המציגות את הווי ותרבות החברה וכאשר אתם פונים לקהל יעד צעיר, רצוי להעלות תמונות של ימי כיף ופעילויות גיבוש שנעשו בחברה, ומודעת גיוס מעוצבת בסגנון יצירתי ומושך. רשמו טיזר קטן לצד התמונה, הקשור לכך שהחברה שלכם מגייסת.
דרך נוספת יעילה למשוך עובדים פוטנציאלים היא באמצעות סרטוני וידאו ייעודיים למטרה. הכינו סרטון וידאו יצירתי בהשתתפות עובדי החברה, סרטון קליל ומשעשע שיזכה לשיתוף ויציב אתכם במרכז הרשת. בסרטון תוכלו להציג בצורה יצירתית את יתרונות החברה והתפקיד, ומדוע כדאי לעובדים לעבוד בה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה