טיפים ליצירת מדיניות שימוש ברשתות חברתיות

טיפים ליצירת מדיניות שימוש ברשתות חברתיות

המדיה החברתית הופכת הן את המעסיקים והם את העובדים לפגיעים. מדיניות ברורה, ספציפית ומתחדשת לשימוש ברשתות תחסוך מכל הצדדים מצבים לא נעימים

שיתוף
שימוש במדיה החברתית בעבודה

שימוש במדיה החברתית בעבודה

כאשר לחברה אין מדיניות רשמית בנושא שימוש במדיה החברתית, מרחב הפעולה של המעסיקים בנוגע להגבלות בתחום הוא מצומצם מאוד. הנה דוגמה שמביא אתר The Fiscal Times לנושא הזה: מלצרית ב- Hooters מפרסמת במדיה החברתית הערה משפילה על חברה לעבודה ועל מנהלים. החברה מפטרת את המלצרית מייד בגין הפרת חוק של החברה שאוסר מרדנות כנגד מנהלים והיעדר כבוד ושיתוף פעולה עם חברים לעבודה. העובדת מצדה תובעת את החברה וזוכה, כיוון שהשופט קובע שהחברה לא הגדירה באופן מספק מהם התמרדות, מהו היעדר כבוד ושיתוף פעולה, והייתה סובייקטיבית מדי במדיניות המדיה החברתית שלה.

מצד שני, לעובדים אין מה לצפות לפרטיות כאשר הם משתמשים במדיה החברתית באמצעות מכשירים ששייכים למעביד, גם אם הם גולשים בחשבונות האישיים שלהם. יוצא שבכל הנוגע למדיה החברתית גם המועסק וגם המעסיק עשויים להיות פגיעים ביותר. בארצות הברית יש כמה חוקים פדראליים בסיסיים ליצירת מדיניות מדיה חברתית בארגונים:

• על המעסיק ליידע את העובדים שהשימוש במחשבים שלהם מנוטר.

• על המעסיק ליידע את העובדים שנאסר עליהם להפר זכויות יוצרים וחוקים פדראליים כאשר הם מפרסמים באתרי מדיה חברתית.

• מדיניות מדיה חברתית עלולה להיחשב בלתי חוקית כאשר היא פוגעת בזכויות המועסק שהוגדרו על ידי חוקי התעסוקה, כולל הזכות לדון בשכר ובתנאי העבודה עם עמיתיהם.

הנה ארבעה טיפים ליצירת מדיניות מדיה חברתית:

1. איסור הגישה לאתרים מסוימים אינו צריך למנוע מכם לקבוע מדיניות מדיה חברתית. תמיד אפשר למנוע מעובדים לגשת לאתרי מדיה חברתית בזמן העבודה, אבל אין זה אומר שהם אינם מפרסמים בזמנם הפרטי.

2. היו ספציפיים ככל האפשר. זהו הטיפ החשוב ביותר. אם מדיניות המדיה החברתית כללית מדי, סובייקטיבית ומשאירה מקום לפרשנויות, יש סיכוי שבית המשפט יפסוק נגד המעסיק בכל מקרה שמעורב בו עובד שהפר את המדיניות. עסקים צריכים להסביר אילו סוגים של מידע אסור לעובדים לפרסם. המעסיק צריך לספק דוגמאות ברורות של ההתנהגויות האסורות ברשת.

3. הורו לעובדים לחתום על המדיניות וספקו להם הדרכה. הדרישה שהעובדים יחתמו על המדיניות עשויה להיראות מובנת מאליה, אבל עובדים חדשים לא תמיד מקדישים תשומת לב לקבצים מעין אלה. כדאי להציע הדרכה לעובדים בתוספת לגרסה כתובה של מדיניות המדיה החברתית על מנת להבטיח שהם מבינים אותה.

4. בקרו את המדיניות שלכם על בסיס קבוע. הטכנולוגיה משתנה ואתרי מדיה חברתית חדשים צצים כל הזמן. עם שינוי המדיניות, יש להפיץ את הגרסה המחודשת שלה ולבקש מהעובדים לחתום עליה שוב ואף לחדש את ההדרכה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה