שיתוף

בעת שימור עובדים, יש כמובן לבחון את השכר. כסף הוא אומנם לא הכל אולם הוא כנראה הגורם הראשון שהמועמדים והעובדים שוקלים בעת השוואת הזדמנויות.

חשוב לוודא כי השכר וההטבות שלכם הם לפחות בהתאם ששער השוק – אל תאפשרו לדולר או שניים להיות הגורם שיחבל בשימור העובדים המוכשרים שלכם. ישנם מספר אתרי אינטרנט המספקים נתוני שכר והטבות במשק, שתוכלו להיעזר שהם.

לאחר מכן, יישמו אסטרטגיות לשמירה על היתרונות. אם אתם מעסיקים עובדים ברמת התחלתית, אתם כנראה מעסיקים אנשים צעירים שעשויים להעריך למשל, גמישות במקום העבודה על פני חבילת בריאות חזקה באמת – במיוחד אם הם מתחת לגיל 26. קבוצת העובדים הצעירה לרוב מגיבה בהתלהבות רבה כלפי תשלום נוסף, חופשות ונופשי חברה והטבות מפנקות נוספות שתאפשרנה להם להניח את הקרקע לעתיד מוצלח.

ואם כבר מדברים על עתיד מוצלח, חשוב להגדיר את הציפיות מוקדם ככל האפשר. בתחילת תהליך הגיוס, כבר אז חשוב לשוחח על העבודה כעל הזדמנות לשנתיים – תפקיד שהמועמד צריך לצפות לו ורוצה להיות בו לפחות לשנתיים.

יש להסביר לכל אורך תהליך הגיוס כי בתום אתם מקדמים אותם או מסייעים להם לאבטח את תפקידם הבא במידה וירצו ואם תהיינה הזדמנויות. חשוב לתת לעובדים לדעת שאתם משקיעים בעתיד שלהם – בחברה שלכם או במקומות אחרים – זה ייצור נאמנות והשתוקקות להיות חלק מהרשת המקצועית שלכם.

כבר ברגע שאתם קולטים עובד חדש בארגון , זה הזמן לעבוד על תוכנית פיתוח אישי עבור אותו עובד, כאשר המטרה הסופית היא להכין אותו לתפקיד הבא שלו. העובדים נפגשים עם המנהל שלהם ועם מנהל משאבי אנוש על בסיס רבעוני, כדי לסקור את התוכנית ולוודא שהעובד מרגיש נתמך על ידי תרבות החברה. חונכות, הקצאות מיוחדות, אפילו מחוץ לחינוך ניתן מקופלות כאשר העובד יודע את המטרה הסופית. התקשורת הרגילה היא המפתח – ברגע שהעובד מתחיל "לנחש" היכן הוא עומד בתוך הארגון זה הרגע שבו הוא מתחיל לחשוב על מה שאולי הזדמנויות חיצוניות ייראו.

זה בסדר להתרחק ממועמד שנראה "טוב מכדי להיות אמיתי". זה מפתה לגייס את האדם המוגזם, אבל מנהלי גיוס כבר יודעים שזה רק למראית עין, כיוון שאין אנשים מושלמים באמת.

כפי שאתה מנסה למשוך ולשמור עובדים גדולים, זכור כי תקשורת פתוחה וכנה היא הצעד הראשון לכל מערכת יחסים מוצלחת. התפתחות אישית, פיצוי תחרותי והטבות מתחשבות יעבור דרך ארוכה במציאת כישרון שרוצה לבנות קריירה בחברה שלכם וזה מה שישים את הקץ על תחלופת העובדים הקבועה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה