שיחות עם עובדים שכדאי לעשות

שיחות עם עובדים שכדאי לעשות

על מנת לשמר עובדים בצורה אופטימלית, יש לוודא תחילה מה הם חושבים. חשוב לברר איתם מה הם מרגישים כלפי העבודה והחברה, האם הם חשים בנוח והיכן הם רואים את עצמם בעתיד

שיתוף

שיחת מנהל-עובד היא שיחה חשובה וחיונית שאין לוותר עליה. להלן כמה נושאי שיחה שחשוב מאוד להעלות:

להגיד לעובדים מה מצופה מהם

שיחה הבהרה וציפיות שלכם מהעובד היא קריטית להצלחתו ולהצלחת החברה כולה. השיחה לרב כוללת את מטרות החברה ואת צרכי העובד. אם לדוגמה, אתם מבקשים מהעובד לעבוד על פרויקט מסוים, עליכם להבין במהלך השיחה לאילו כלים הוא זקוק על מנת לבצע את הפרויקט בהצלחה. חשוב לוודא שהעובד מבין את הפרויקט לעומקו ולעודד אותו לשאול אתכם שאלות מכוונות. חשוב להבין את הכלים להם הוא זקוק על מנת לבצע את הפרויקט ולספק לו אותם ככל האפשר.

שיחות שכר

בדרך כלל לא נוח לאף אחד מהצדדים להעלות את נושא השכר – לא לעובד ולא למנהל. עם זאת, ישנה חשיבות להעלות את נושא השכר ולדון בו בחופשיות. עובד ממורמר שחש שאינו משתכר כראוי, עשוי להתחיל לחפש לעצמו מקום עבודה אחר. ייתכן ומדובר בהשלמת שכר שתוכלו לעמוד בה, לכן חבל שלא תכירו את התסכול שלו בעניין. גם אם העובד לא העלה את עניין השכר בעצמו, חשוב שתזכירו לו מתי צפויה שיחת השכר הקרובה, כך תספקו את התחושה שאתם אינכם מתחמקים מכך.

הבנת המטרות האישיות והמקצועיות

הבנת המטרות האישיות והמקצועיות של העובדים תוכל לסייע לכם בניתוב המשימות והפרויקטים שלהם. לעובד לדוגמה שסיפר לכם שבין מטרותיו המקצועיות להתקדם לתחום השיווק, תוכלו לנתב פרויקטים שקשורים לתחום השיווק או נוגעים בו, על מנת שיתחיל לצבור ניסיון. לעובד שסיפר לכם שבין המטרות האישיות שלו לעבור למרכז, תוכלו לברר אפשרות של עבודה בסניף אחר בחברה שיתאים יותר למקום אליו הוא רוצה לעבור. ככל שתדעו יותר על שאיפותיהם ורצונותיהם של העובדים שלכם, כך יהיה לכם קל יותר לשלב את הפן המקצועי בהם, לסייע להם להשיג את השאיפות, ובכך לשמר אותם.

הציעו עזרה

עובדים רבים זקוקים לעזרה בפרויקטים ובמשימות אך חוששים לבקש זאת על מנת שלא להצטייר כחסרי הבנה וידע. אם תציעו לכם את העזרה בעצמכם, במיוחד בפרויקטים מורכבים במיוחד, יהיה להם קל בהרבה לקבל אותה. בכך תבטיחו למעשה את הצלחת הפרויקט, וודאי שהרבה יותר מאשר לו ינסו לבצע אותו בעצמם ללא עזרה.

משוב

שיחות משוב הן קריטיות עבור העובדים. בין אם מדובר בשיחת משוב חיובית או שלילית, לעובדים חשוב מאוד לדעת מה המנהלים חושבים עליהם, היכן הם מצליחים והיכן פחות. שיחות המשוב מתגמלות אותם ומספקות להם מוטיבציה רבה להמשך, כמו גם מאפשרות להם לתקן במקומות הטובים פחות. בהתאם לכך חשוב לבצע שיחות משוב רבעוניות לכל הפחות, על מנת לעדכן את העובדים היכן הם עומדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה