שופרסל תפטר השנה כ-600 עובדים, אבל פותחת במקביל 11 סניפים

שופרסל תפטר השנה כ-600 עובדים, אבל פותחת במקביל 11 סניפים

"גלובס": רשת השיווק הוותיקה מתייעלת כתוצאה מהמחאה והתחרות בשוק, תסגור כ-8 סניפים הפסדיים ותפתח 11 אחרים

שיתוף

נזקי המחאה החברתית, ממשיכים – בעקיפין, לגרום לצמצומים בארגונים גדולים, לרבות פיטורי עובדים.

זה החל במקביל, כאשר חברות מוצרי צריכה שמצאו את עצמן בעל כרחן בעין סערת החרמות, בעיקר הקפיאו קמפיינים. כתוצאה מכך החלו גופי תקשורת לפטר כמעט מדי שבוע עובדים בכל המחלקות, ובכלל זה בעיתון הארץ, ערוץ 10, חדשות 2, גלובס, נענע 10, מעריב, YNET  ובידיעות אחרונות הקפיאו קליטת עובדים חדשים.

במקביל, אותן חברות פתחו בהתייעלויות שונות ובהן תנובה, קבוצת שטראוס, אסם ועוד כמה.

אפקט הדומינו הגיע לאחרונה גם לרשתות השיווק עצמן, וכעת מדווח העיתון גלובס על כוונתה של רשת שופרסל לפטר עוד השנה יותר מ-600 עובדים. על פי הפרסום, הליך הפיטורים כבר החל ויימשך הן במטה החברה והן בסניפים.

לא כולם יודעים, אבל במהלך 2011 פוטרו או פרשו משופרסל כ-500 עובדים, מרביתם עובדי סניפי הרשת. התחרות העסקית הצפופה מול רמי לוי, כמעט חינם, מגה בעיר, יינות ביתן, ויקטורי ואחרים, בצד ההתמודדות עם השלכות המחאה הצרכנית ועליית חשיבות המחיר הסופי בעיני הצרכן, הן אלה שהביאו לייעול המערכות בשופרסל.

במספרים, הועסקו ברשת 12,400 עובדים בסוף 2011, לעומת 11,900 עובדים בסוף 2010. יצוין כי מרביתם מועסקים בשכר מינימום.

הגידול היחסי במצבת כוח האדם, כפי שמשתקף מהנתונים כאן, נובע מהתרחבות הרשת בשנתיים האחרונות ומעבר לסדרנות עצמית בתהליך הדרגתי. אלא שכעת מבקשים בשופרסל לסגור סניפים הפסדיים (שמונה, ככל הנראה) ובד בבד לאחד תפקידים ופונקציות שונות במטה. כמו כן, מקוצצות שעות העבודה של כל סניף, מה שעשוי לגרום לאיחוד תפקידים או לפיטורים, כמו גם לירידה ברמת השירות ללקוח.

למרות כל אלה, במהלך השנה הנוכחית תפתח הרשת 11 חנויות בפורמט  האורבני"שופרסל אקספרס" הנחשבות ליקרות יחסית, לאחר שמתחילת השנה היא פתחה כבר שני סניפים. הכוונה היא לפתוח סניפי "אקספרס" בקצב של 15-20 חנויות בכל שנה עד להגעת הרשת לפריסה של 100 סניפים.

בנוסף, תכפיל הרשת את חנויות "אורגניק מרקט" ומתחמי המזון האורגני "גרין", מ-25 ל-50 עד לסוף השנה הנוכחית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה