7 דרכים להפחתת עלויות הגיוס

7 דרכים להפחתת עלויות הגיוס

גם אם מדובר בחברה גדולה ורווחית, עלויות גיוס העובדים הן תמיד יקרות באופן משמעותי. בהתאם לכך, ככל שתשכיל להפחית את עלויות הגיוס, כך תוכל לחסוך כסף משמעותי לצרכים אחרים של החברה

שיתוף
מגמות בגיוס עובדים

להלן 7 דרכים להפחתת עלויות הגיוס:

הבהרת הדרישות מהמועמדים הפוטנציאליים

מחקרים מראים כי עלות מחזור משרות בהן משתכרים פחות מ 30,000 דולר בשנה, היא 16% מהשכר השנתי של העובד. כלומר, שבכל פעם שהחברה מגייסת מועמד שאינו מתאים, ועליה לגייס מחדש, היא מפסידה סכום כסף משמעותי. אחת הדרכים להימנע מגיוס לא נכון של עובדים, מתחילה כבר בדרישות המועמד במודעת הדרושים. חשוב לבצע אופטימיזציה של מודעת הדרושים, ולציין בדיוק רב וללא פשרות, את הדרישות ההכרחיות שלך מהמועמד לתפקיד.

ראיון עבודה אפקטיבי

בהתאם לתוצאות המחקר לעיל, ועל מנת להימנע ככל האפשר ממחזור משרות, חשוב בראיון העבודה יתבצע בצורה האפקטיבית והטובה ביותר. על מנת לבצע זאת הכינו מראש את כל השאלות שתרצו לשאול את המועמד, שיבטיחו את התאמתו לתפקיד ככל האפשר. בצעו ראיון נוסף של המועמד עם מנהל הצוות או התחום אליו הוא ישתייך, על מנת לוודא התאמה למנהל וגם כדי לקבל חוות דעת נוספת. ככל שתשקיעו יותר בראיון העבודה, כך תוכלו להימנע בהתאם ממחזור משרות והפסדים כספיים.

שימוש ברשת הקיימת

דרך נוספת לחסכון כספי בגיוס היא, להשתמש במשאבים הקיימים שלך לצורך התהליך. תוכל לבקש מהעובדים שלך לפרסם את המשרה המוצעת, ברשתות התקשורת בהן הם נמצאים. הם יכולים לפרסם את המשרה בעמודי הפייסבוק והלינקדאין שלהם ואצל מכריהם, כך שהמשרה תיחשף למספר גבוה מאוד של אנשים, ללא עלות.

לוחות דרושים ללא עלות

ישנם לוחות דרושים שמפרסמים ללא תשלום. כך שגם אם פרסמת את מודעת הדרושים בלוחות מוכרים ובתשלום, תוכל להמשיך ולבצע חשיפה נוספת למודעה, בלוחות דרושים חינמיים. כנ"ל גם בקבוצות פייסבוק ולינקדאין ובפורומים השונים.

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות, מכללות, עם צה"ל וגורמים נוספים, יכולים לספק לכם תוצאות נפלאות מבחינת מועמדים לתפקיד. שיתופי פעולה יכולים להתבצע באמצעות העברת הרצאות ע"י עובדי החברה שלכם באותם מוקדים, וקריאה לסטודנטים ולחיילים להגיע לעבוד אצלכם בהמשך. אומנם זה לא יניב תוצאות גיוס מידיות, אך זוהי דרך נוספת לגיוס אופטימלי בהמשך.

מבצע חבר מביא חבר

מבצע חבר מביא חבר בחברה, היא דרך מצוינת לחסוך עלויות גיוס וכן להבטיח גיוס אופטימלי. ראשית, במידה והמגויס אכן ייקלט ויישאר בחברה לתקופה מסוימת, הוא יזכה את העובד שהביא אותו בתגמול, מה שיבטיח אצל העובד הקיים רצון לגיוס אפקטיבי. שנית, מאחר ועובד קיים בחברה מביא את המועמד, הוא יידע להתאים את העובד לעבודה ולמדיניות החברה, כפי שהוא כבר למד להכיר אותם.

בחינת אפקטיביות דרכי הגיוס

על מנת להוזיל עלויות גיוס, חשוב לבצע בחינה מדויקת של עלויות הגיוס שהשקעתם במקורות הגיוס השונים, לעומת התוצאות שקיבלתם. האם מקורות גיוס שעלותן יקרה, הניבו עבורכם את אותם גיוסים טובים להם שאפתם? במידה ולא, אין טעם לשלם להם עוד ועוד. בחינה מדוקדקת של עלות מול תועלת, תוכל לעשות לכם סדר ולאפשר לכם להשקיע את תקציב הגיוס במקומות הנכונים שיבטיחו תוצאות טובות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה