הבוסים מאושרים יותר

הבוסים מאושרים יותר

סקר חדש מראה שבוסים מרוצים יותר מהחיים בהשוואה לעובדים שאינם מנהלים. צפוי?

שיתוף
עובדים מרוצים מעבודתם

עובדים מרוצים מעבודתם

דו"ח חדש של Pew Research Center מלמד שמנהלים מאושרים יותר מעובדים פשוטים בכמה היבטים, למשל חיי משפחה, משרה נוכחית ומצב פיננסי. האם הנתונים האלה מפתיעים? מצד אחד לא. בדרגי ניהול המשכורות עשויות להיות גבוהות יותר, השליטה על סדר היום רבה יותר וכך גם תחושת ההגשמה העצמית. מצד שני מנהלים עלולים להיות נתונים תחת לחץ גדול יותר שמשמעו סטרס ונגזרותיו, וכן סדר יום עמוס יותר שאינו מותיר זמן לחיים שמחוץ לעבודה. הסקר של Pew, שפורסם בתחילת ינואר 2014 ובוצע באוקטובר 2013, כלל 1,300 אנשים שעובדים במשרה חלקית או מלאה. על פי הדו"ח, מנהלים בכירים נוטים יותר מאשר עובדים שאינם בעמדות ניהול לומר שהם מקבלים שכר הוגן עבור עבודתם וסביר פחות שיחפשו לעצמם משרה אחרת. ממצאים נוספים:

חיי משפחה: 83% מהבוסים שהשתתפו בסקר היו מרוצים מאוד מחיי המשפחה שלהם, זאת בהשוואה ל-74% מהעובדים.
שביעות רצון מהמשרה נוכחית: 69% מהמנהלים הבכירים בסקר היו מאושרים במשרתם הנוכחית, זאת בהשוואה ל-48% בלבד מהעובדים שאינם מנהלים. סקר של Right Management שהתקיים לקראת סוף שנת העסקים הקודמת הראה ש-83% מהעובדים מתכוונים לחפש באופן פעיל משרה חדשה, מה שתומך בממצאים על שביעות רצון נמוכה ומציג אפילו תמונה חמורה יותר מפני שבו לא ציונה הבחנה בין מנהלים לעובדים שאינם בתפקידי ניהול.
כוונה לחפש משרה חדשה: על פי הסקר של Pew, רק 12% מהמנהלים אמרו בסקר שהם מחפשים לעצמם משרה חדשה, זאת לעומת 23% מהעובדים.
מצב פיננסי: 40% מהמנהלים היו מרוצים ממצבם הפיננסי, בהשוואה ל-28% מהעובדים. הפער בין שני הדרגים גדול ועם זאת מראה על דרך השלילה שרובם הגדול של העובדים, אם בתפקידי ניהול ואם לא, אינם מרוצים ממצבם הכספי. אולם בכך לא ניתן להאשים את המשכורת בלבד, ועל כך מרמז הנתון הבא.
הוגנות השכר: על פי המחקר, 62% מהמנהלים חשו שהם מקבלים שכר הוגן בתמורה למה שהם עושים, זאת בהשוואה ל-54% מהעובדים.

עורכי המחקר ציינו שאת ההבדלים בין המנהלים לבין העובדים אפשר לייחס במידה חלקית לגיל, מכיוון שהנתונים הראו שגילם הממוצע של המנהלים גבוה מגילם הממוצע של הלא-מנהלים, מה שאומר שהמנהלים הספיקו לעשות כברת דרך ארוכה יותר בחייהם המקצועיים והאישיים. ייתכן גם שקשיים אובייקטיביים שמאתגרים בעלי משפחות צעירות גם ללא קשר לחיי העבודה שלהם, משפיעים על תוצאות הסקר ועל ההבדלים בין המנהלים לאלה שאינם מנהלים.
עם זאת, נתון חשוב לא פחות שהופק מהסקר הוא שהבוסים, כצפוי, נוטים יותר מהעובדים לדווח על הכנסה למשק בית שעוברת את ה-75,000 דולר בשנה.

אבל לא הכול דבש בעולמם של המנהלים. הסקר מצא שכנראה לא כולם רוצים להיות בתפקיד האחראים: משתתפים שעדיין לא היו בעמדת ניהול בכירה התחלקו באופן שווה לכאלה שרוצים להיות הבוס ולכאלה שלא.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה