רשתות חברתיות בחיים האמיתיים

רשתות חברתיות בחיים האמיתיים

עדיף מעט קשרים איכותיים על פני רשת מסועפת של קשרים שטחיים. יש חמישה דברים שעדיף לא לעשות אם רוצים לשמור על רשת מועילה של חיבורים אישיים מקצועיים

שיתוף
רשתות חברתיות

רשתות חברתיות

קשרים עסקיים הם דבר חיובי וכל בעל מקצוע שואף לכמה שיותר כאלה. אבל מה יותר חשוב – מספר הקשרים או איכותם? מסקר שביצעה חברת Robert Half Technology, שמתמחה במשאבי אנוש בתחום ה-IT, עולה שלאיכות הקשרים האישיים-מקצועיים שלנו יש השפעה רבה יותר על הקריירה בהשוואה למספרם.

בסקר שנערך השנה באמצעות האינטרנט השתתפו יותר מ-7,500 אנשי מקצוע מתחום ה-IT (תקשורת נתונים). 63 אחוזים מהם דירגו את איכותה של רשת הקשרים המקצועית שלהם כ"חשובה מאוד" להצלחה בקריירה. 46 אחוזים הגדירו כחשוב מאוד דווקא את גודלה של רשת הקשרים. לגבי אופן יצירת מערכת הקשרים אמרו 44 אחוזים כי הם מעדיפים ליצור אותה אונליין ואילו 22 אחוזים מעדיפים לעשות זאת פנים אל פנים.

לשאלה "עד כמה חשובה איכות רשת הקשרים המקצועיים שלך להצלחה כללית בקריירה?" 63 אחוזים אמר, כאמור, שהיא חשובה מאוד, 33 אחוזים – די חשובה, ו-4 אחוזים – לא חשובה. לשאלה "עד כמה חשוב גודל הרשת החברתית שלך להצלחה בקריירה" 46 אחוזים השיבו שהיא חשובה מאוד, 47 – די חשובה, 7 אחוזים – לא חשובה.

ג'ון ריד, מנהל בכיר בחברת רוברט הלף, מצדד בעמדה הדוגלת באיכות. הוא הסביר ל-Global HR Business: "ייתכן שיהיו לכם מאות קשרים בלינקד-אין, אבל אם מערכות היחסים שטחיות, לא תהיה תועלת בקשרים כאשר תחפשו עצה מקצועית או עזרה בחיפוש משרה." ריד הוסיף שלוקח זמן לבנות קשרים איכותיים, אבל הם "רשת ביטחון רבת ערך לקריירה, בין אם האדם רק מתחיל את דרכו ובין אם יש לו שנות ניסיון רבות." בקיצור, המסר הוא לא להסתפק באיסוף מקושרים בלינקד-אין או חברים בפייסבוק (אם הוא משרת אתכם למטרות מקצועיות). את הקשרים עם אלה שאספתם אתם צריכים לטפח על בסיס קבוע ולפעול כשבתודעה שלכם מהדהדת התובנה שמה שאתם רוצים (או לא רוצים) מאחרים זה גם מה שהם רוצים (או לא רוצים) מכם.

הנה חמישה דברים שמהם כדאי להימנע כשאתם יוצרים לעצמכם רשת קשרים:

1. אל תאבדו מגע – שמרו על קשרי תקשורת פתוחים למשל על ידי שליחת איחולים למקושר שלאחרונה קודם או הזמנה לארוחת צהריים משותפת אם המקושרים נמצאים בסביבה. הקדישו בכל שבוע זמן לפעילות שמטרתה טיפוח קשרים.

2. אל תתישו – רוב האנשים שמחים לעזור מדי פעם, אבל נסו להימנע מהעמסת יתר על מקושר כלשהו בבקשות חוזרות ונשנות. עדיף להתאמץ קצת יותר ולהגיע אל אחרים ברשת שלכם אם אתם זקוקים לעזרה בהתגברות על אתגר בקריירה.

3. אל תשכחו להגיד תודה – מעט הכרת תודה היא חלק חשוב בתחזוקת קשרים לטווח הרחוק. תמיד הראו הערכה לאלה שפעלו לטובתכם, גם אם מאמציהם לא הסתיימו בסופו של דבר בתוצאה הנחשקת.

4. אל תבחרו בגישה הכללית – במקום לשלוח הודעות המוניות לכל מי שמקושר אליכם בדוא"ל, בפייסבוק, או בלינקד-אין שבהן אתם מבקשים עזרה, כתבו מסר מותאם למטרה ושלחו אותו באופן אישי רק לאנשים הרלוונטיים. גם ברכות לחגים או אמירת תודה על ברכות ליום הולדת עדיף שתהיה אישית ותיכתב לכל אחד בנפרד, אחרת היא כמעט חסרת כל משמעות.

5. אל תשכחו להחזיר טובה – קשר הוא כביש דו סתרי. חשו הזדמנויות לעזור למקושרים שלכם בכל פעם שזה אפשרי ואז תגלו שגם אחרים ישמחו לעשות זאת למענכם.


לכל אלו יש להוסיף את הצורך ההתחלתי ליצור את הקשר הראשוני, להיפגש ולהכיר אנשי מקצוע נוספים מארגונים אחרים.

פורטל משאבי אנוש מרכז תחתיו קהילה גדולה של מנהלי משאבי אנוש אשר נפגשת בכנסים מקצועיים אשר שמים דגש על לימוד ופרקטיקה ומאפשר ביצוע של נטוורקינג נרחב בין חברי הקהילה. שיתופי פעולה בין ארגוניים רבים נוצרו להתעבו בכנסי משאבי האנוש של HRus.

ב- 31.7 מתוכנן להתקיים הפנינג ענק, יום שכולו מוקדש למשאבי אנוש – HR-Day – אשר ירכז שלושה כנסים נפרדים אשר יערכו במקביל ויחלקו איזור נטוורקינג משותף, בו ניתן יהיה ליצור קשר עם מאות אנשי קהילת משאבי האנוש, לפגוש חברות וספקי שירותים בתחום, ולקבל מענה לשאלות מכ-30 מרצים, מומחים בתחומם, במתחם ענק.

רוצים לשמוע עוד?

גשו לאחד מדפי הכנסים (לחץ על שם הכנס) והשאירו את פרטיכם, נציגי הפורטל יחזרו אליכם ויענו על כל שאלה נוספת!

כנס דיני עבודה כנס שכר והטבות כנס רווחה ארגונית

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה