רוצים קריירה אבל לא על חשבון הסביבה

רוצים קריירה אבל לא על חשבון הסביבה

על פי סקר חדש: 76% מחפשי עבודה יוותרו על משרה מצוינת בארגון שאיננו 'ידידותי לסביבה'

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

סקר שנערך לאחרונה בארה"ב, בחסות אתר הדרושים LiveCareer, בו השתתפו 6,100 מחפשי עבודה, מראה שמועמדים פוסלים עבודות, גם אם הן עבודות מצוינות, משיקולים ערכיים (של מחויבות לסביבה). משתתפי הסקר הינם אנשים עובדים המחפשים להחליף מקום עבודה ומחוסרי עבודה המחפשים לחדור או לחזור לשוק העבודה.

כאשר נשאלו מחפשי העבודה האם יסכימו לקחת משרה 'מצוינת' אם במסגרת עבודתם או עצם השתייכותם לארגון, יהוו פגיעה בסביבה (זיהום כדור הארץ, פגיעה בחיות, ניצול לרעה במקורות טבע וכיו"ב).  4,636 מהנשאלים, המהווים 76%, השיבו שהם יוותרו על המשרה. 854, המהווים 14%, שמרו על ניאטרליות ורק 610 נשאלים, המהווים 10% בלבד, השיבו שהיו לוקחים את התפקיד.

ג'יימי פרנדליך, מנכ"ל LiveCareer, הגיב לתוצאות הסקר ואמר: "גם בתנאי שוק קשים, אנשים עדיין לא מוכנים לעשות 'הכול' בשביל עבודה. אנשים אינם מוותרים בקלות על ערכים לטובת קריירה, כפי שניתן ללמוד מתוצאות הסקר. הסטאטוס התעסוקתי לא היווה גורם משפיעה, אנשים עובדים המחפשים עבודה הגיבו בדיוק באותו אופן בו הגיבו מחוסרי העבודה. מתוצאות הסקר אנו למדים שגם המשבר הכלכלי, קשה ככל שהוא, לא מניע אנשים לוותר על ערכים אידיאולוגיים אפילו לא לטובת עבודה מצוינת! וזה מסר שהמעסיקים חייבים להפנים."

ואולם מממצאי הסקר לא מסתמן פער בין עובדים למחוסרי עבודה ביחסם לעבודות בארגונים שמזהמים את כדור הארץ, נשים הפגינו התנגדות נחרצת יותר מגברים (בשיעור של 18%).

בתחילת החודש פורסמה כאן, במערכת HRus, סקירת ספר "מהפכת הגיוס הירוקה" חדש מאת האחים ת'יאו וגרג רוקוס. על פי הספר, הכלי החזק ביותר לגיוס עובדים ושימור עובדים בארגון הוא הטמעת תרבות ארגונית הנשענת על ערכים ידידותיים לסביבה  pro-environmental approach.

גם אם פעילות הארגון איננה מכוונת להגנת הסביבה, כלומר לא חברת קלינטק המייצרת מנוע מזגן המקטין את צריכת האנרגיה או פטנט לטיהור מים… ברגע שחברה חורתת על דגלה ערכים pro-environmental והיא מנהיגה מדיניות של מחזור, שימוש בציוד ידידותי לסביבה, מעורבות חברתית באחד הארגונים, לרבות תרומות לפרויקטים וארגונים המזוהים עם השמירה על איכות הסביבה, אזי יהיה לו לארגון קל יותר לגייס עובדים. וזאת בהנחת יסוד שפעילות החברה לא פוגעת בסביבה (שהיא לא מייצרת או מתקינה אנטנות רדיואקטיביות בשכונות מגורים וכיו"ב).

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה