שיתוף

"יש שתי רמות בארגון שאפשר וצריך להסתכל עליהן בהקשר של טרנספורמציה דיגיטלית", שרון קדם-שני

אומרת שרון קדם-שני, מנכ"לית Global Lead Pro בשיחה עם HRus לקראת יריד משאבי אנוש שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב.

"הראשונה היא הרמה העסקית: טרנספורמציה דיגיטלית עסקית היא הכרחית כיום לשמירת היתרון תחרותי של הארגון.

"השנייה היא הרמה הארגונית הפנימית: טרנספורמציה דיגיטלית ארגונית שבמובנים רבים מאפשרת את הדיגיטציה העסקית, אך מעבר לכך משפרת את תהליכי העבודה בארגון והופכת את החוויה בארגון לאינטראקטיבית וידידותית לעובד\ת.

"ברמה העסקית, הביטוי המרכזי הוא הפיכת התהליכים העסקיים לאינטראקטיביים – ידידותיים – אפקטיביים, כולל יצירת מחוברות גבוהה אל משתמש\ת הקצה.

"יכול להיות שמדובר בפרוייקטי טרנספורמציה כוללים, או בתהליך 'מתגלגל' להפיכת יותר ויותר תהליכים עסקיים לאינטראקטיביים.

"מן הסתם, ההשפעה על הארגון היא גדולה, מכיוון ששינוי תהליכים עסקיים לאינטראקטיביים, משליך גם על כוח האדם בארגון, ההכשרה, התמיכה בלקוחות, וכו'.

"ברמה האופרטיבית הפנימית בארגון, הביטויים המרכזיים הינם שדרוג\מודרניזציה של טכנולוגיות לחדשניות יותר, גמישות יותר ומהירות יותר – כאלה שמאפשרות לארגון לזוז בקצב מהיר, ומאפשרות אוטומציה של תהליכים, הפיכת תהליכים פנים ארגוניים לאינטראקטיביים מתוך הסתכלות על חווית העובד ועל יעילות, זמינות מידע ועדכניות. כמו כן גם הנגשת מידע – שימוש ב-Data  ואנליטיקות".

לקדם-שני ניסיון בן יותר משני עשורים בניהול ארגונים ופרויקטי ענק בענף ההייטק. כיום היא יועצת ומדריכה מובילה בנושאי תהליכי ניהול, וניהול פרויקטים בעולם החדש. בעלת תואר שני במנהל עסקים ויעוץ ארגוני.

מהו להערכתך שיעור הארגונים שכבר נמצאים בעיצומו של המעבר לדיגיטל, ומהו שיעור הארגונים שצפויים לעבור את השינוי במהלך השנה הקרובה?

"למעשה רוב רובם של הארגונים נמצאים כיום בשלב זה או אחר של טרנספורמציה דיגיטלית. אין ארגון היום שאני מכירה שלא התחיל בתהליך הזה.

"ואכן על פי סטטיסטיקה מעודכנת של גרטנר, 91% מהארגונים כבר נמצאים בתהליך הזה, מה שמחזק את התחושה מהשטח שהרוב המכריע כבר בעיצומו של המסע.

"גם במהלך השנה הקרובה הנושא ימשיך להיות משמעותי בארגונים. בין אם אלה ארגונים שכבר נמצאים בעיצומו של התהליך ובין אם אלה ארגונים שנמצאים בתחילת הדרך.

"כאמור, הצורך בשמירת היתרון התחרותי של הארגון ובשמירה על היכולות של הארגון הוא קריטי ומחייב את הארגונים להמשיך ולהשלים את המעבר שלהם לדיגיטל".

באילו דרכים יכולה גלובל ליד פרו לסייע לארגונים לבצע נכון את המעבר לדיגיטל?

"החזון שלנו בגלובל ליד פרו הוא הארגון המהיר, היעיל, והאפקטיבי אשר מספק חוויה מעצימה לעובדים שלו מחד, ונותן ערך קבוע ללקוחות שלו מאידך.

"אנחנו יודעים שזה אפשרי. אנחנו רואים בשטח איך יישום תהליכי עבודה נכונים ועדכניים מאפשר ליצור את השינוי הדרוש בתרבות, בחשיבה ובתוצאות.

"גלובל ליד פרו מתמחה גם בהובלה וניהול של פרוייקטי טרנספורמציה דיגיטלית עבור לקוחותינו, וגם בבניית תהליכי עבודה נכונים ומתאימים בארגון; כאלה אשר ישרתו אותו וישלימו את התהליך.

"אי אפשר לדבר על טרנספורמציה דיגיטלית ולצפות ששיטות חשיבה\עבודה ישנות יתאימו. השינוי צריך להיות גם ברובד הזה.

"אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו להבין מה צריך להשתנות, ובונים ביחד את מפת הדרכים לשינוי הזה – ברמה הכי פרקטית.

"במקביל, אנחנו נותנים את שירות ניהול הפרוייקטים הללו על ידי מנהלי פרוייקטים מנוסים אשר עובדים בשיטות העבודה המתאימות".

מהם ההבדלים העקרוניים בין התפיסה הניהולית שהיתה קיימת עד כה, לעומת התפיסות הניהוליות שיש להטמיע עם המעבר לדיגיטל?

"ההבדלים הם רבים ומהותיים, אך החדשות הטובות הן שאלה תהליכים שהתחילו כבר לקרות בהרבה ארגונים בשנים האחרונות, בשל הצורך להפוך לארגונים חדשניים וזריזים יותר שמסוגלים לתת ערך מתמשך ללקוחות שלהם.

"התפיסה המרכזית הניהולית בארגון צריכה להיות הצורך בחידוש ובחדשנות, אשר מספק ערך ללקוחות.

"מנהלים צריכים להכיר את 'כאבי' וצרכי הלקוח ולהוביל את הצוותים שלהם לחשיבה חדשנית מתמדת על דרכים לתת לו\לה ערך.

"הדרך היא לעודד את הצוותים לחשיבה, ליצירתיות, וליצירה תוך כדי שיתוף החזון והמטרות הארגוניות ומיקוד בלקוח.

"בדרך, צריך להתרגל גם לאפשר: לאפשר יותר מרחב, לאפשר ניסוי וטעייה, אבל לעשות את זה בצורה שלא גורמת נזקים לארגון אלא מביאה פתרונות טובים יותר.

"המנהלים צריכים להתרגל לתקשורת פתוחה, זורמת בכל הרמות בארגון ולשקיפות מלאה לצוותים. לעיתים זה ישפיע אפילו על המבנה הארגוני.

"מבנה ארגוני זריז ומעצים – פחות היררכי ויותר אינטגרטיבי יתאים הרבה יותר לעידן הדיגיטל.  

"ברמה האופרטיבית יותר, מנהלים צריכים לשנות את תפיסת התכנון לתכנון איטרטיבי (מחזורי) ופתוח יותר לשינויים וגמישות.

"גם הביצוע צריך להיות איטרטיבי ובמחזורי עבודה קצרים. גמישות וזריזות היא אספקט קריטי כאשר מדובר בטרנספורמציה דיגיטלית.

"כמו כן, מנהלים נדרשים לדעת למקסם את השימוש ב-data  בהחלטות יום יום, ולהמשיך לחשוב איך ליצור מאגרי data אשר יהוו יתרון תחרותי לארגון".

תוכלו לפגוש את שרון קדם-שני ביריד משאבי אנוש שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה