רואים 2020 – היום במעבדה מחר בארגון

רואים 2020 – היום במעבדה מחר בארגון

ריבי אספלר, מנהלת קו מוצרים חדשים ב-Synerion, הציגה בכנס החדשנות מגמות חדשות שעתידות לאפיין את עולם העבודה העתידי

שיתוף
ריבי אספלר

ריבי אספלר

ריבי אספלר, מנהלת קווי מוצרים חדשים בSynerion, נבחרה לפתוח את הכנס חדשנות בניהול ההון האנושי שהתקיים ב-14 במרץ. את הכנס היא התחילה, איך לא, בהצגת תחזית לעתיד ולקחה את 300 משתתפי הכנס היישר לשנת העבודה 2020.

ריבי אספלר: אני רוצה להתחיל את ההרצאה בסיפור אישי על חוויה מכוננת שעברתי. לפני קצת יותר משנתיים חיפשתי עבודה וזימנו אותי לריאיון בחברת תוכנה באחד המגדלים בתל אביב. הריאיון נקבע לשש וחצי בערב והגעתי כבר בשש ועשר דקות. החלטתי לא לשחק משחקים ופשוט לעלות. העשרים דקות האלה שבהן המתנתי היו עשרים הדקות החשובות ביותר בחיי!

נכנסתי לחלל גדול, בערך חצי קומה של Open Office. בלי קירות ובלי מחיצות כמעט. המנכ"ל ישב בחדר מאחורי קיר שקוף, גם הקיר של חדר הישיבות היה שקוף. החלל היה מלא רעש של מוזיקה ושיחות בין העובדים ואני יושבת לי שם ושומעת שיחות על סטאטוס בפייסבוק.

לי לא היה חשבון בפייסבוק והרגשתי שהגעתי למדינה אחרת ואני לא מבינה את השפה. הבנתי שזה בכלל לא משנה אם אני יודעת את העבודה או לא, אני לא מתאימה לכאן!

באותו רגע הבנתי שלא סתם הגעתי לארגון ספציפי אלא לארגון העתידי. הבנתי שאם לא אכיר את השפה ואדבר בה, אני אפלט מההייטק מהר מאוד. ניגשתי למנכ"ל, התנצלתי ויצאתי החוצה.

זה היה הלם של מפגש עם שוק העבודה העתידי. זה לא עניין של גיל. הייתי בגיל של העובדים שם, אבל זקנה בנשמה. חזרתי הביתה וישר למחרת פתחתי חשבון בפייסבוק. אני לומדת כבר שנתיים את העולם מסביבי כדי להבין מה קורה בחוץ.

 כיצד יראה שוק העבודה העתידי?

את ההרצאה שלי בחרתי להקדיש להצגת טרנדים מובילים תוך התמקדות בחמישה נושאים והשוואה בין שוק העבודה היום לזה של שנת 2020 במטרה להבין את העקרונות.

Milllenial Expectation

ציפיות העבודה של המילניום הממוחשב. זה דור של עובדים שכל הזמן מחוברים למחשבים קטנים שאותם הם לוקחים לכל מקום וגם הפלאפון שלהם משמש אותם בעיקר כמחשב (לניהול נתונים, גלישה באינטרנט, התכתבות וחיפוש מידע). הדור הזה כל הזמן מתקשר באמצעות הטכנולוגיה. זה דור שמחפש מערכות שניתן להתחבר אליהן בצורה פשוטה ואינטואיטיבית באופן ישיר, ללא תיווך, ללא חומרי הסברה. הם מצפים שהתוכנה תהיה קליטה. מה שעוד חשוב לדעת על דור המילניום זה שמדובר על דור שעובד 'עם הארגון' ולא 'בארגון'.

אסור לזלזל בדור הזה. מנתון של לשכת הסטטיסטיקה האמריקאית ב-2005 דור המילניום היה מיעוט בשוק העבודה והבייבי בומרס היו הרוב אבל כבר  ב-2015 המילניאל יהפוך לרוב הדומיננטי בשוק!

אז איפה אנשים רוצים לעבוד?

ה-Corporate של היום זה גוגל, פייסבוק וכיו"ב. ארגונים חזקים בעלי משאבים שמעסיקים טאלנטים. הארגון הירוק במובן של קשר עם החברה והקהילה. ארגונם שמשקיעים ביזמות חברתית עסקית. הם אינם מרוויחים כמו התאגידים ולעתים הם נתמכים על ידי החברה.

ארגון כתום הוא מעניין. מדובר על ארגונים קטנים יחסית שהם לא חברות שמעסיקים עובדים מול ספקים/ לקוחות אלא קהילות שמעסיקות אנשים שמחויבים לקהילה. אני רוצה להתייחס כאן לארגון הכתום כדוגמה. ישנם 4 טרנדים מרכזיים: קולקטיביזם מול אינדיווידואליזם ופרגמנטציה מול אינטגרציה. אם פעם היינו צריכים ליישר קו עם הארגון, הרי שהיום יש פתיחות לציבור מגוון.

 הכירו את דני

דני הוא בחור בן 33. הוא למד באוניברסיטה ספרות ואומנות והוא גר בסן פרנסיסקו. דני מגדיר את עצמו מקצועית כך: מנהל קהילה עבור שוק אורגני שמקשר בין ספקים לצרכנים ואנשים פרטיים שמספקים ו/או צורכים מזון אורגני. הוא מנהל את הקהילה במשך 25 שעות שבועיות. הוא מעצב גרפי וגם אומן. יש לו 4 כתובות מייל. הוא משפיע על אנשים, מתקשר עם אנשים, צריך מידע נגיש כאן ועכשיו!

דני צריך שתהיה לו היכולת לעבוד בכל מקום בכל עת. הוא נמדד על ידי העובדה שהוא יכול לאתר מידע ולהשפיע ל אנשים דרך הרשת. הוא מאתר לקוחות, מגייס, מנהל, משמר…. יש כבר אפליקציות שמודדות כיום איך אפשר לתגמל על רתימה engagement.

דני יכול לעבוד עם PC או עם מחשב נייד שלו או של הארגון. בעתיד הלא רחוק הוא יעבוד עם מובייל פרטי שלו שאותו הוא יוכל לחבר בכל מקום. זו מגמה שנקראית Bring your own devise. הוא יכול לעבוד מהים, מהמשרד… הוא נמדד על פי מדדים שונים כמו: כמה אנשים עוקבים אחריו. חשוב לו שהמערכות שאיתן הוא עובד יהיו צבעוניות, מדליקות, קליטות. בלי תלות ובלי הדרכה. מה זה אומר בפועל?

אנשים רוצים לראות באפליקציות ארגוניות:

  • פחות מסכים
  •  Google suggested searchתראה לי עוד אופציות בתחום.
  • Context sensitive navigation תפריט פשוט כמו במובייל. לא תפריט מורכב.
  • בכל ארגון כמעט יש אפליקציית מובייל.

 ישנם 3 עקרונות חשובים שמאפיינים את תחום המובייל:

  1. Commodity– אפס שקלים לאפליקציית מובייל.
  2. Selected features– הכל על המובייל.
  3. – Mobile first סטארטפים לא מתחילים לפתח בג'בה הם יתחילו לפתח אפליקציה ישר למובייל.

הכירו את הפתרונות שכבר נמצאים בשוק

OKTA

מציעה למשק שירות מבוסס ענן המאפשר לעובד להביא את המכשיר הפרטי שלו למקום העבודה. אם מחר תגיעו למקום עבודה עם המכשירים שלכם תוכלו להתחבר לרשת הארגונית בקלות. ניתן לאתר אתכם ולהפעיל אתכם, לתת לכם סיסמאות והרשאות. ככה נכנסים לארגון ויוצאים ממנו בקלות. עד כה הצטרפו למעלה מ-200 ארגונים לשירות והחברה הצליחה לגייס 45 מיליון דולר.

Workday

אני בוגרת SAP ואני אומרת לכם ש- Workday זה ה-SAP הבא. Workday היא תוכנה מבוססת ענן המציעה לארגונים כלים לניהול פיננסי וניהול ההון האנושי. היא נותנת מענה לארגונים גדולים אבל גם לקטנים. מחזור החברה בשנת 2012 הגיע ל-72.6 מיליון, מה שמהווה עליה בשיעור של 116% מהשנה הקודמת.

 מה מיוחד באפליקציות החדשות?

אין תפריטים מורכבים על המסך. יש בסך הכל כפתור אחד. זו עבודה מסובכת מאחורי הקלעים אבל זה מה שהכי נוח למשתמשי הקצה.

לתקשר עם אחרים:

רובנו מתקשרים באמצעות מיילים אבל בקרוב שיטת ה- instant messaging תתפוס את מקום המייל. התקשורת עובדת לצ'יטוט מהר און-ליין. רובנו עדיין מעדיפים פגישות של אחד-על-אחד כשמדובר בדברים חשובים. דור המילניום לא מרגישים נוח בפגישות פנים אל פנים והם מחליפים אותן בווידיאו, ריאיון וידיאו, סקייפ.

Box

share board בענן: העובדים מתקשרים עם הקהילה הווירטואלית שלהם לא רק בתוך הארגון אלא מחוצה לו. חברה בשם בוקס מציעה ממשק המאפשר לקהילות לנהל תקשורת בין ארגונית. בוקס, המכוונת למגזר העסקי, מציעה פתרון מבוסס ענן. למעלה מ-120 אלף ארגונים עושים שימוש בפלטפורמה זו והחברה הצליחה לגייס עד כה 159 מיליון דולר.

Blue Jeans

תוכנה מבוססת ענן המאפשרת לארגון להחליף את הפגישות הפיזיות בחיבור בין משתתפים באמצעות הווידיאו. הווידיאו תופס מקום מרכזי יותר עם המעבר ל-Video Conferencing, ריאיונות וידיאו, צ'טים, סיכום פגישות ועוד. החברה גייסה עד כה 24 מיליון דולר.

 להשפיע על אחרים זו המהות של העתיד!

איך משפיעים על אחרים? היום אנחנו מתייחסים אל קולגות, לקוחות וספקים בצורה היררכית. השפעה על ידי סמכות, כריזמה, השפעה פורמלית. אנחנו אמורים לתת שירות. בעתיד זה יראה אחרת. נתחיל להתייחס לשותפים ולקולגות כאל community members. ההתייחסות היא אחרת לגמרי מלמטה למעלה. ההשפעה שלי נמדדת על פי כמה אנשים עוקבים אחריך, כמה אנשים מפרסמים אצלך, כמה אנשים הצלחת לגייס ולרתום, מיהם האנשים שהצלחת לרתום ומהי מידת ההשפעה שלהם… פרטיות היא כבר לא עניין, לכן הכרטיסים הם אישיים.

 נתונים גדולים BIG DATA

אז נשאלת השאלה איך איך מודדים הצלחה / השפעה? אנשים נמדדים כיום על פי היכולת לשם להשפיע, לרתום,לייצר אימפקט. איך מודדים את כל זה? צריך לאסוף ולעבד מידע מטקסט, תמונות, וידיאו, רשתות שונות.

עד כה עבדנו עם אנשים שתפקידם להביא את המידע ולנתח אותם לצורה של אקסלים ודוחות. בעתיד האפליקציות ישרתו אותנו כך שהמידע יהיה חשוף לכולם ונגיש לכולם. מנהלת משאבי אנוש לא תהיה תלויה באיש. היא תוכל לראות גרפים ודוחות בלי עזרה ובלי תיווך. 

Embedded Analytic

הנתונים נאספים מרחבי הרשת. כוח ההמון נותן לנו לזהות מה קורה. להלן מספר חברות המייצרות פתרון:

Radian6

מאזינים לכל מה שרץ ברשת. הם מביאים  נתונים רלוונטיים.

Cloudera

בנצ'מרק המספק מידע מנתונים בענן לפי תחומים (לדוגמה מידע הנמצא ברשת בתחום הפיננסי). החברה גייסה עד כה 76 מיליון דולר.

Kronos

קרונוס מתרגמת נתונים למשהו מאוד מדויק. החברה משרתת עשרות אלפי ארגונים ב-80 מדינות.

Synerion

מערכת הבינה העסקית של Synerion מאפשרת לנתח ולהשוות נתונים לרוחב הארגון. כך ניתנת למנהלים אפשרות להגיב למדדי ביצוע מרכזיים (KPI) באמצעות פעולה מתקנת מיידית, לנטר את התוצאות לאורך זמן ולשפר את העמידה ביעדיי תכנון האסטרטגי והתפעולי. המערכת אוספת כך שבאמצעות המידע העדכני והמידע ההיסטורי ניתן לראות מה עובד טוב יותר, לזהות מגמות, להשוות רמות תפוקה בין עובדים שונים, מחלקות ואתרים, לבחון נקודות בעייתיות, לזהות פערים, לבחון חוזקות וחולשות, לתכנן ולקדם את יכולות המשאב האנושי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

2 תגובות

השאר תגובה