על קשר עין והצלחה בקריירה

על קשר עין והצלחה בקריירה

מחקרים מראים כי יכולת לקשר עין ישיר ורציף, מראה על ביטחון עצמי והערכה עצמית גבוהה, מייצר אמון ומביא להצלחה בקריירה

שיתוף

פוליטיקאי נחוש מעביר את המסר שלו בהצלחה ע"י כך שהוא סורק את הפרצופים הלהוטים בקהל, פרופסור מעביר מצגת ומחזק את הנקודות החשובות בה כאשר הוא מהנהן לתלמידים, מנהלת חברה יוצאת מהעבודה לביתה, כשהיא מחייכת בדרכה לעובדים העוברים במסדרון.

מה המכנה המשותף לכל האנשים המצליחים הללו? הם מיומנים ביצירת קשר עין.

לדברי ליליאן גלאס, מומחית לשפת גוף ומחברת הספר "יתרון שפת הגוף," קשר עין חזק הוא האינדיקטור הגדול ביותר של אמון. 

בספרה היא כותבת "גלו את האותות החבויים שאנשים שולחים לכם." הספר מציג את יתרון שפת הגוף כנשק הסודי שלך, להבנה ושימוש בתקשורת א-מילולית, בדפוסי דיבור, וצלילים ווקאליים על מנת למנוע בעיות במערכות היחסים שלכם, להצלחה מקצועית, לתיקון טעויות ולהבין למה אנשים אחרים באמת מתכוונים.

"אנשים בעלי ביטחון תמיד מביטים למעלה, לא על השולחן על הקרקע או על רגליהם." היא מסבירה "בין אם במהלך שיחה או בהליכה במסדרונות החברה, הם מסתכלים על אנשים סביבם ומפעילים אותם באמצעות קשר העין שלהם. קשר עין יוצר חיבור, מציג כנות, ומסייע ליצור תחושת אמון בין בני אדם."

מחקר שנערך באוניברסיטת " Leuven" בבלגיה, הוביל למסקנה שאנשים עם דימוי עצמי גבוה, נוטים לקיים יותר קשר עין מאשר חבריהם בעלי הביטחון העצמי הנמוך. הערכה עצמית נמוכה מתבטאת בין היתר, במבטים מתרוצצים שאינם מתמקדים עין בעין. המחקר הוכיח כי הערכה עצמית גבוהה נקשרה בקשר ישיר עם יכולת לקשר עין רציף, בעוד שהערכה עצמית נמוכה נמוך נמצאה קשורה לאלו שניתקו את את קשר העין בתדירות גבוהה יותר.

חוקר בקינגס קולג' גילה, כי אנו מקשרים יכולת גבוהה של קשר עין עם יכולות מנהיגות חזקות, אסרטיביות וכוח, וכן עם אינטליגנציה גבוהה. לאנשים רבים עם זאת, להסתכל בעיניהם של אנשים אחרים ולייצב את המבט, עשוי להיות אתגר קשה ביותר.

אם אתה מעוניין לחזק את קשר העין שלך ומתקשה לעשות זאת, הטריק של המומחים בנושא הוא – לנסות להסתכל בעיניו של האדם האחר למשך שתי שניות, ואז להסתכל על האף שלהם למשך שתי שניות, ואז על הפה שלהם למשך שתי שניות, ואז להסתכל על כל הפנים שלהם כמכלול, למשך שתי שניות נוספות. את סבב המבטים הזה כדאי לנסות וליישם לאורך כל השיחה.

"אם אתה משתמש בטריק הזה," מסבירה ליליאן גלאס "האדם האחר לא יוכל להגיד שאתה לא מביט בעיניו באופן ישיר כל הזמן."

גלאס ממליצה לנסות את התרגיל הזה מידיי יום, על מנת להצליח בסופו של דבר ליצור קשר עין קבוע. אם בנסיעה באוטובוס או ברכבת לעבודה, בטיול בחוץ בהפסקת הצהריים ובשיחות במשרד ועם חברים. גלאס מוסיפה ומציינת כי אתם תופתעו מכמה ביטחון עצמי אתם תקרינו, כשתשפרו את יכולת יצירת קשר העין שלכם. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה