עשה-ואל-תעשה במעבר לטכנולוגיית משאבי אנוש (חלק ב')

עשה-ואל-תעשה במעבר לטכנולוגיית משאבי אנוש (חלק ב')

כיצד בוחרים את התוכנה הנכונה לניהול ההון האנושי? כיצד מטמיעים אותה בארגון? כיצד ממשיכים לעבוד בארגון לאחר הטמעת המערכות? מנהלים בכירים משיבים

שיתוף
AI בגיוסים

AI בגיוסים

לחלק הראשון של הכתבה – עשה ואל תעשה בטכנולוגיית משאבי אנוש

ענף ה-HR עובר תמורות מהפכניות הן בתפיסת מעמדם של מנהלי משאבי אנוש בארגון והן בכלים המקצועיים העומדים לרשותם, כלים המתפתחים חדשות לבקרים. תוכנות אינטגרטיביות הכוללות סגמנטים מתקדמים לניהול ההון האנושי או מערכת stand alone ייעודית לניהול ההון האנושי בלבד, אפליקציות סלולאריות, רשתות חברתיות, אפליקציות משחקים (גמיפיקיישן), ועוד. במטרה לסייע למנהלי משאבי אנוש הנאלצים לקבל החלטות קשות בתקופה זו (איזה סוג של מערכת הכי נכון להטמיע, אלו אפליקציות הן must ואלו הן רק בגדר nice to have, מיהם הספקים המומלצים, מהם הטרנדים החמים בתחום ועוד), ערך אתר HR-Online ראיונות עם מנהלים בחברות המובילות לפתרונות טכנולוגיים לניהול משאבי אנוש ולהלן עצות הזהב שלהם:

ג'ים הולינצ'ק, סמנכ"ל בחברת Gartner Research:

במה צריכים להתרכז מנהלי משאבי אנוש?
מנהלי משאבי אנוש צריכים לקחת פסק זמן ולבחון את מערכת הכלים הטכנולוגיים העומדים לרשותם. עליהם לשאול את עצמם בכנות – האם הכלים הטכנולוגיים בהם הם משתמשים כיום עונים על הצרכים שלהם והאם הם יענו על הצרכים העתידיים שלהם.

כאשר מדברים על פתרונות טכנולוגיים לניהול ההון האנושי יש למעשה 3 רבדים. הרובד הראשון הוא של תיעוד, השני הוא של בידול והשלישי של חדשנות. יש היום שפע של פתרונות לרובד הראשון של תיעוד אבל החוכמה היא לבחור במערכות שיתנו פתרונות לרובד השני והשלישי או לחילופין, לשדרג מערכת קיימת המספקת פתרון לרובד הראשון בלבד. קחו לדוגמה את מערכת הנוכחות: זו החלה כמערכת פונקציונאלית לרישום שעות נוכחות של עובדים. היום, בזכות אפליקציות סלולאריות אפשר לשדרג את מערכת הנוכחות כך שניתן יהיה לנהל באמצעותה נתונים רבים ומורכבים יותר עד כדי כך שניתן להוזיל עלויות של שעות נוספות וכן להתיישר מול חוקי העבודה המקומיים באמצעות ניהול נכון של מערכת הנוכחות. זו מערכת שמאפשרת הרבה יותר מתיעוד וחישוב שעות, היא מאפשרת לשפר תהליכים, להוריד עלויות ולצמצם סיכונים, אם יודעים לקחת אותה לשלב הבא ולעבוד איתה נכון.

מאלו טעויות יש להיזהר?
הטעות הגדולה ביותר שארגונים עושים כיום היא שהם משקיעים זמן רב בחיפוש אחר פתרונות טכנולוגיים, עד כדי כך שהם חוקרים לעומק פתרונות רבים במשך חודשים אבל הם לא מביאים בחשבון את עלויות ההטמעה והתמיכה. לכן, חברות שמשקיעות המון בטכנולוגיה חדשה ויקרה לא יכולות למקסם את מרב האופציות העומדות לרשותם כי אין להם את המשאבים להשקיע בהטמעה, הדרכה, תמיכה ושדרוג מערכות. צריך לבחון עלות / כדאיות של מערכת רק כאשר משקללים גם את הפרמטרים של עלות תמיכה והטמעה.

ביל קיוטיק, נשיא חברת Kutik Communication:

במה צריכים להתרכז מנהלי משאבי אנוש?
מנהלי משאבי אנוש צריכים לעשות 'ניקיון יסודי'. בחברות ובעיקר בחברות הגדולות יש כפילויות של מערכות ושל תהליכים. כולם מסכימים היום פה אחד שמנהלי משאבי אנוש צריכים לעבור ליישומים מתקדמים של HR Analytics ו-Metrics אבל לשם כך הם צריכים ידע ממוקד, איכותי ועדכני. יש להם כיום אינפורמציה עודפת. הם צריכים למפות מידע, לסגור ולאחד ערוצי מידע כהכנה לשלב הבא.

מאלו טעויות יש להיזהר?
מתהליך הטמעה שגוי או חלקי. חברות שלא משקיעות בתהליך ההטמעה הן חברות שבסופו שלך דבר לא מצליחות למקסם את מרב התועלת מהמערכת. גם כאשר מדברים על מודל ה-Saas (שירות כתוכנה), עדיין חייבים להביא בחשבון הליך הטמעה מסודר, מקצועי ומותאם לצרכי הארגון.

אלכסיה מרטין, מנהלת מחלקת מחקר וניתוח בחברת CedarCrestone:

במה צריכים להתרכז מנהלי משאבי אנוש?
מנהלי משאבי אנוש צריכים להתרכז בצרכים הייחודיים לארגונים שלהם בהתאם לערכים ולסדרי העדיפויות שלהם. הם צריכים לבחון את הכלים הטכנולוגיים העומדים לרשותם בשוק ביחס לערכים אלו ולשאול את עצמם: האם המערכת הזו מאפשרת לי למשוך את העובדים הטובים ביותר בתחום? האם המערכת מאפשרת לי לתגמל או לשמר את העובדים הטובים ביותר? 

מנהלי HR צריכים לשאוף שהמערכת הטכנולוגית תאפשר להם לא רק לעמוד ביעדים נקודתיים אלא לייצר סביבת עבודה חיובית שמשדרת לעובדים שהם רצויים ומוערכים. כמו כן, מנהלי משאבי אנוש צריכים לבחון את הכלים הטכנולוגיים ביחס לתוכניות העסקיות / האסטרטגיות של הארגון.

מאלו טעויות יש להיזהר?
מתהליך קצר של הטמעת מערכת וחזרה לשגרה. ארגונים רבים חושבים שהטמעת מערכת ממוחשבת זה תהליך שמסתיים ברגע שהעובדים שולטים ביישומים המחשוביים אבל שם התהליך רק מתחיל. הכנסת טכנולוגיה מחייבת הערכות מחדש, היא משנה סדרי עדיפויות, מתודולוגיית עבודה, מגדירה מחדש דפוסי עבודה ותחומי אחריות. הארגון לא יכול להרשות לעצמו לדלג על השלבים הללו, הם קריטיים להצלחת הפרויקט המחשובי. 

למידע נוסף על טכנולוגיית משאבי אנוש – הינכם מוזמנים לכנס חדשנות בטכנולוגיית HR – שיתקיים ב-2 במאי 2012 במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה