לשחרר לעצמאות את העובדים החדשים

לשחרר לעצמאות את העובדים החדשים

כולנו חווינו אותם – העובדים החדשים שלוקח להם קצת יותר מידיי זמן להתאקלם, שנצמדים למשך זמן רב לעובדים הוותיקים, ולא מפסיקים לשאול שאלות

שיתוף
לחיצת ידיים Photo by Nutdanai Apikhomboonwaroot

הזמן הממוצע שלוקח לעובד חדש להיות עצמאי לגמרי בחברה ולהגיע לפרודוקטיביות מלאה, על פי סקרים שנעשו בנושא בארה"ב, הוא בין 8 חודשים לשנה. עם זאת, אין שני עובדים זהים, ומעסיק לא צריך לעבוד מול לוח שנה על מנת לקבוע מתי ניתן לשחרר את העובד שלו לעצמאות.

במקום זה, להלן 4 מדדים דרכם יהיה קל יותר להסיק אם העובד החדש שלכם מוכן לצאת לדרך אוטונומית משלו:

איכות על פני כמות

כמות או מהירות אינן עולות בקנה אחד עם איכות. במקום להתמקד ולבדוק כמה העובד החדש יספיק לעשות ביום אחד, בשבוע או בחודש, יש להתמקד באיכות העבודה שהוא מספק. עובד שנוח לו במקומו החדש והוא מרגיש מוכן ועצמאי, יבטא זאת באופן ישיר באיכות העבודה שלו. עובדים חדשים עדיין נאבקים על מנת להגיע לרמת הפרודוקטיביות של עובדים קיימים. עליך כמעסיק לוודא שהם מבינים היטב את ציפיות התפקיד. כמו כן, חשוב לשוחח איתם פעמים רבות בשבועות הראשונים לקליטתם בחברה ולהשיב על כל שאלותיהם המקצועיות. נסה לספק להם חומרי עזר, חומר קריאה, דוגמאות לפרויקטים מצליחים שנעשו בעבר, על מנת שיהיו להם כלים להתבסס עליהם במהלך עבודתם.

עמידה ביעדים

למרות ההבנה שאיכות חשובה מכמות, אין זה אומר ויתור על עמידה ביעדים. אחת הדרכים לוודא שהעובד החדש שלך התאקלם ויודע לעשות את העבודה בעצמו, היא בחינת העמידה ביעדים שלו. לעובדים חדשים לוקח יותר זמן בדרך כלל לבצע משימות, מאשר לעמיתיהם המנוסים, אך אי עמידה ביעדים לרב משפיע לא רק על העובדים עצמם, אלא על כל החברה.
כדי לסייע לעובד חדש לעמוד ביעדים שלו, התחל בלספק לו משימה או שתיים ביום הראשון, ובהדרגה להעלות את קצב המשימות והעומס שלהן. עמידה בזמנים היא מיומנות נרכשת והיא נלמדת קצת יותר בכל יום שעובר.

יכולת תעדוף משימות

דרך בטוחה לוודא כי העובד החדש יכול לעמוד על שתי רגליו, היא יכולת תעדוף המשימות שלו. עובד עצמאי באמת, לא צריך שיגידו לו מה דחוף יותר ועל מה לעבוד בתחילת כל יום. עובד עצמאי יודע זאת בעצמו.
על מנת להעריך בצורה נכונה, אם העובד החדש יודע לתעדף משימות, יש להיפגש איתו בקביעות בשבועות הראשונים לקליטתו ולעשות זאת באווירה לא רשמית, אחד-על-אחד. שוחח עם העובד בצרוה אגבית ולא שיפוטית על יעדי העבודה, העומס, והציפיות שלו באשר למשימות. לאחר שתסביר לו בצורה ברורה על מה מצופה ממנו וכיצד עבודתו תורמת להצלחה הכוללת של החברה, תוכל גם לוודא אם הוא יודע לתעדף את המשימות שלו כראוי.

תקשורת

הערכת העובד החדש לא יכולה לספק למעסיק מידע רב באשר להתאקלמות שלו בחברה והיכולת שלו לעבוד באופן עצמאי. תקשורת יכולה לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.
שיחות כנות עם העובד החדש, שנעשות בצורה נעימה ומאפשרות לו להיפתח ולספר לך היכן הוא מרגיש חזק והיכן יש עדיין מקום לשפר וללמוד, יאפשרו לך תמונה ברורה לגביי השלב בו הוא נמצא בדרך לעצמאות מלאה.
חשוב להיפגש עם העובד לשיחות באופן קבוע, בשבועות הראשונים שלו בחברה, כשהמטרה להפחית את הפגישות בהדרגה בחודשים הראשונים. תקשורת על בסיס קבוע תאפשר לך לספק לעובד החדש בדיוק את הכלים אותם הוא צריך על מנת להפוך לעצמאי ופרודוקטיבי. מלבד זה שהתקשורת מספקת לך כלי הערכה מדויק לגביי עצמאותו של העובד, היא גם תסייע לקדם את העצמאות שלו בצורה המהירה והאפקטיבית ביותר, כאשר תדע למה הוא זקוק על מנת להגיע לכך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה