שלוש דרכים לעידוד מנהיגות בקרב העובדים

שלוש דרכים לעידוד מנהיגות בקרב העובדים

המגייסת של אמזון הצטרפה לתוכנית מנהיגות דו-שנתית של ארגון "הדסה" ויצאה ממנו עם שלוש עצות לפיתוח מנהיגות שאותן היא מעבירה לנשים הנעזרות בה כמנטורית.

שיתוף
פיתוח מנהיגות

"פשוט ידעתי שאני רוצה ליצור שינוי בדרך כלשהי, אבל לא יכולתי להגדיר בדיוק איך" אומרת ג'סיקה סאלו, מגייסת בחברת Amazon. בנוגע להחלטתה להצטרף לתוכנית עמיתות דו שנתית (Hadassah Leadership Fellows Program) שמטרתה למלא השראה ולטפח מנהיגות עתידיות שרוצות ליצור שינוי בקנה מידה גלובלי. כעת, בשנתה השנייה בתוכנית, אומרת סאלו שגילתה תשוקה "למציאת תחומים בחיי שבהם אני יכול להשפיע על שינוי באופן ישיר".

נכון להיום לאסו משפיעה על השינוי באמזון. היא, המגדירה עצמה כמופנמת, אומרת שהתוכנית גרמה לה לצאת מאזור הנוחות. היא מספרת, "כאשר הייתי בישראל [במהלך השנה הראשונה של התוכנית], אותגרתי לחלוק את מחשבותיי ותחושותיי מול כל הנשים החכמות להדהים האלה, וזה עלול להיות מאיים. אבל עשיתי זאת, ויצאתי מחוזקת ובעלת ביטחון רב יותר כתוצאה מכך".

כעת היא מיישמת את הביטחון הזה ואת כישורי המנהיגות הללו בתפקידה באמזון, שם היא משמשת כמנטורית של כמה מועסקות חדשות בחברה. לאחרונה סאלו סיפרה למארי לורנס מ- CareerBuilder כמה מהדברים שלמדה בתוכנית של הדסה ושאותם היא מעבירה למודרכות שלה. העצות טובות כמובן לבני שני המינים.

מצאי מנטור

"מצאי מנטור והמשיכי למצוא מנטורים לאורך הקריירה המקצועית שלך. מצאי מישהו מצליח וחפשי את העזרה והייעוץ שלו (או שלה כמובן). שאלי שאלות, והיי פתוחה באמת כלפי מה שיש למנטור או למנטורית לומר. התייחסי לכל פגישה עם המנטור מתוך ההנחה שאת עומדת ללמוד משהו חדש ומלא ערך".

מצאי מטרה שממלאת אותך תשוקה

"אני מאמינה באמת ברעיון הזה, בעיקר מאז שהתחלתי לעבוד עם הדסה. אני יודעת שמציאת תשוקה תמריץ אותך, בין אם היא בעבודה שלך ובין אם בחייך הפרטיים, אם את מפנה זמן למטרות שחשובות לך, את תצמחי אישית ומקצועית. בכל פעם שאת יכולה לזהות תחום שבו את יכולה לקדם שינוי, את מתחילה להבין שאת אדם שיכול לגרום לדברים להיעשות".

התייחסי לביקורת ברצינות, אבל לא באופן אישי

"הילארי קלינטון אמרה זאת, ואני חושבת שזו העצה הטובה ביותר ששמעתי אי פעם. חלק עצום מהצמיחה הוא להיות פתוחה בנוגע לטעויות ולכישלונות שלך. לפעמים כשאנו מקבלות ביקורת, אנו לוקחות אותה באופן אישי, אבל אם תוכלי לראות אותה כהזדמנות לצמיחה היא תגרום לקבלת הביקורת להיות קלה הרבה יותר".


פיתוח מנהיגות בארגון הינו אחד הנושאים בהם נדון במסגרת כנס GlobalHR – ניהול משאבי אנוש בעולם גלובלי. בנוסף, במסגרת הכנס, תציג חן דקל כהן, מנהלת פיתוח מנהיגות – בחברת אינטל ישראל, את המודל והתורה לפיתוח מנהיגות כפי שהיא מיושמת באינטל!

למידע נוסף ורישום לכנס GlobalHR – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה