שיתוף

הלמידה הדיגיטלית גורמת לשיטות הלמידה החדשות והחדשניות, לתפוס תאוצה חסרת תקדים. בתוך המכלול הענק של הגורמים והמרכיבים, המזניקים את המגמה הזאת קדימה, בולטות הטכנולוגיות המתקדמות כטיל מונחה מטרה, הגורם לכל תחום הלמידה לנסוק לגבהים שאנשי הלמידה לא הכירו עד לאחרונה. אחרי שנים רבות בהן נחשב התחום הזה לאחיהם החיוור והפחות אטרקטיבי של הגיוס, ההשמה והרווחה, חוזר הצבע ללחייו, והוא הופך לנסיך הנשף ומסמר המסיבה.

מ-IoT ועד בינה מלאכותית, מפלטפורמות המאפשרות למידה בכל מקום ובכל זמן, ועד להנגשת למידה לעובדים סיניים בקצה השני של העולם, מהענקת אפשרות לכל אדם באשר הוא ללמוד כל אשר יחפוץ, ועד בניית סביבת עבודה כפלטפורמה ללמידת עמיתים, עולם הלמידה רתם עצמו לטיל, שכבר שוגר אל עולמות חדשים ומפתיעים.

לקראת כנס ההדרכה השנתי, שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה, מספרים כמה מהמרצים בכנס, על תמצית התכנים אותם יציגו בהרצאותיהם.

1. להתאים את הלמידה לרמת הקשב: רמת הקשב של העובדים (ולמעשה של כלל בני האדם) הולכת ומצטמצמת, ויחד איתה הולכת ופוחתת המוטיבציה להקצות זמן ללמידה. צביקה (ביקו) ארן, מנכ"ל מיזם 929 יסביר בכנס ההדרכה השנתי, למה כל כך חשוב לוודא שהתכנים הנלמדים מונגשים לעובדים הלומדים באופן שהם יוכלו לצרוך אותם בזמן שהם פנויים לכך. בין אם זה על ההליכון בחדר כושר, או בטיול עם הכלב, בנסיעה או בכל מצב בו תשומת הלב שלהם יכולה להיות נתונה ללמידה. הרעיון הוא להנגיש להם את הלמידה בעיתות בהם הקשב שלהם אינו נדרש לצורך משימות אחרות. או במילים אחרות: איך מגמת הירידה בקשב מוציאה את הלומדים מהכיתה המסורתית, ויוצרת עולם חדש של שיטות למידה וסביבות לימוד.

2. הלמידה הופכת מותאמת אישית לכל לומד: ככל שמגמת המעבר ל-IoT תופסת תאוצה, כך היא סוחפת איתה בסערה עוד ועוד תחומים. מומחים מעריכים, כי לא רחוק היום בו גם תחום הלמידה יצטרף למהפיכה. אסף דולינגר, מנהל הדרכה גלובלי ביבמ, יסביר בכנס ההדרכה השנתי, איך עוברת הלמידה משיטת לימוד גנרית המופצת בשיטת ה"ברודקאסט" (אותם תכנים לכולם), לשיטה מותאמת אישית לכל לומד, עד כדי התאמה למדדים פיזיים ופסיכולוגיים שיסייעו לשפר את אפקטיביות הלמידה.

3. צמצום פערים בין לומדים שיכולים לממן לימודים לאלה שכיום אינם יכולים: ערן רביב, מנהל מיזם קמפוס יסביר בהרצאתו בכנס, איך המעבר ללמידה דיגיטלית עצמאית מהווה בסיס לאפשרות שמספק המיזם, לכל לומד באשר הוא, ללמוד בקורסים שיכולים לקדם אותו למקומות שאליהם הוא רוצה להגיע.

4. מיליארד סינים לא טועים: בכנס ההדרכה יסביר טל גל-און, יועץ תרבות עסקית בסין, ומנחה בחברת בארי כץ, המלווה את החברות המובילות במשק בנושא קשרי העבודה עם סין, ומייסד האפליקציה המובילה בישראל ללימוד סינית בשם: "פשוט סינית", איך ניתן לשמר את העובדים הסינים, למה הלמידה מהווה מפתח למחוברותם של העובדים הסיניים לארגון ולמידת המחוייבות שלהם אליו, אילו סוגי מיומנות מועדפים על הסינים ועוד.

5. סביבת עבודה המשמשת פלטפורמה ללמידה דיגיטלית: תמיר גבעתי, מנהל מחלקת טכנולוגיות למידה ב'כללית', ואורי טורקניץ, מנהל המחלקה לפיתוח ארגוני ב'כללית', יסבירו בכנס ההדרכה השנתי, איך הצליחו ב'כללית' לפתור את הקושי הנובע מהטמעה של תהליכי עבודה אחידים, ומההבדלים המהותיים בשיטות עבודה המאוד שונות זו מזו, על ידי פיתוח סביבת עבודה דיגיטלית. סביבת עבודה שמאפשרת לכל אנשי מערך פיתוח משאבי האנוש, גישה לכל המידע, ההנחיות, הכלים והידע הדרוש להם לצורך עבודתם השוטפת. כמו כן, הסביבה מאפשרת למידת עמיתים.

6. מהות הדנ"א: ג'ואנה עופר, מנהלת מחלקת הדרכה וניהול ידע ב'לאומית' שירותי בריאות, וערן לכברג שנקמן, מנהל החטיבה העסקית בלוטם, יתארו בכנס ההדרכה השנתי את הדרך שעשתה ההתפתחות המקצועית, מהמתכונת 'מסורתית', שכללה בעיקר מפגשים פרונטאליים ועד הקמת סביבה דיגיטלית שיתופית (דנ"א: דרך ניהולית אישית) המנגישה עבור המנהלים, בכל זמן ובכל מקום, כלים ניהוליים, רשת חברתית ומסלול התפתחות אישי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה