עובדים מעדיפים משכורת קבועה על פני מודל שכר מבוסס תוצאות. זו תמונה...

עובדים מעדיפים משכורת קבועה על פני מודל שכר מבוסס תוצאות. זו תמונה מדאיגה

סקר שכר חדש חושף: 66% מקרב העובדים לא רואים את הקשר בין העבודה, הכישורים, ההשכלה, המוטיבציה התרומה... לבין המשכורת הנכנסת בסוף החודש

שיתוף
שכר

שכר

66% מקרב העובדים לא רואים את הקשר בין הביצועים performance לבין השכר money! כך עולה מסקר עובדים בינלאומי חדש שביצעה חברת המחקר Towers Watson ובו השתתפו 32,000 עובדים מ-29 מדינות.

מטרת הסקר הייתה לבחון האם קיים קשר ישיר בין הביצועים לשכר העבודה, מנקודת מבטם של העובדים. מטרת הסקר הייתה לבחון האם העובדים מרגישים שהם מתוגמלים עבור: 1. תרומתם לארגון בהיבט של מוטיבציה, לויאליות / נאמנות ומוכנות להשקיע בעבודה. 2. בהיבט של כישרון, כישורים, ידע, ניסיון ומסוגלות לבצע את עבודתם מבחינה מקצועית. 3. אנרגיה לעבוד (מסוגלות פיזית, קוגניטיבית ונפשית, לרבות זמינות).

מתוך הסקר עולים הנתונים הבאים:
26% מקרב העובדים מרגישים 'תקועים במקום' לאחר שהמנהלים שלהם פורשים לגמלאות.
77% סבורים שהסיכוי שלהם להתקדם מקצועית בארגון קטן או נשאר זהה לסיכוי שהיה קיים בשנה שעברה.
33% בלבד מאמינים שהארגון שבו הם עובדים מספק להם הזמנות להתפתח מקצועית.
55% בלבד מעידים שיש להם את הכלים והמשאבים שנחוצים להם כדי להתקדם מקצועית בארגון.
66% אינם רואים את הקשר בין הביצועים לתגמול.

יאביס דלדבורד, מנהל יחידת מחקר ארגוני בחברת Towers Watson מגיב על תוצאות הסקר: "תוצאות הסקר מלמדות אותנו שהעובדים והמעסיקים 'תקועים' במקום די מדאיג. העובדים מרגישים בעיקר שחסרים להם משאבים כמו כלים מקצועיים, תמיכה ותמריצים כדי לסייע להם להתקדם ולהתפתח וכן שחסרות להם הזדמנויות להתקדם מקצועית. המיתון הכלכלי הכניס את העובדים לחרדות וכתוצאה – הם החליפו את השאיפה לקידום ועניין מקצועי בשאיפה ליציבות / לביטחון כלכלי ותעסוקתי. כתוצאה, בין היתר, העובדים מעדיפים משכורות יציבות קבועות מראש על פני מודל שכר משתנה, המבוסס על הישגים, כך שהקשר בין ביצועים לשכר מורגש פחות ופחות… זו תמונה מדאיגה."

לדברי דלדבורד, המעסיקים צריכים לפעול לשינוי סדר העדיפויות. עליהם להחדיר את המוטיבציה, היצירתיות, השאפתנות, הביטחון והתשוקה בעבודה, תוך כדי שינוי מודל השכר לשכר מבוסס הישגים.

למידע נוסף בנושא שכר, הנך מוזמן/נת ליום עיון בנושא שכר, תגמול ותמרוץ למנהלי משאבי אנוש
שיתקיים ב-26 ביולי בחסות HRus. נשמח לראותך!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

2 תגובות

  1. הממצא של חברת טאוארס ושמדאיג אותם אינו מפתיע כלל. ההנחה הרווחת לאורך השנים שמודל התגמול צריך להיות מותנה ביצועים מעולם לא עבד באמת ויש על כך מחקרים רבים. ההנחה שיש לקשור שכר לביצועים מבוססת על תיאוריות התנהגותיות שעובדות רק במעבדה ורק עם עכברים ויונים

  2. יש רק 20% באוכלוסיה וכך במקומות העבודה,
    שהם אנשים שהם "מבצעים" שמאמינים בעצמם, יכולים לקחת כל משימה ופשוט לבצע מבלי לקבל הוראות נוספות, ייעוץ או עזרה.

השאר תגובה