עבודה גמישה – לא רק למען העובד, גם לטובת החברה

עבודה גמישה – לא רק למען העובד, גם לטובת החברה

סקר חדש בדק מה מנהלי משאבי אנוש חושבים שצריך לעשות על מנת להגביר את התפוקה בטווח הארוך.

שיתוף
עבודה גמישה

עבודה גמישה

עבודה גמישה היא הדרך הטובה ביותר להעלות את התפוקה היום-יומית. כך קובע מחקר של חברת גיוס משאבי האנוש הבריטית Ortus. בסקר של חברת אורטוס השתתפו 570 מקצועני משאבי אנוש. 96 אחוזים מהם אמרו שהעבודה הגמישה תגביר את רמת הביצועים, 59 אחוזים אמרו שעבודה מהבית תשיג את אותה תוצאה, וציינו שלדעתם מתן האפשרות למועסקים לעבוד בסביבת החיים הביתית שלהם תביא לכוח עבודה יעיל יותר. בסקר התגלה שנדרשת גישה חיובית יותר לבריאותם של העובדים ולרווחתם האישית – 52 אחוזים מהמשתתפים אמרו שחדר כושר והפסקות לטובת פעילות גופנית במסגרת שעות העבודה יגבירו את היצרנות.

בסקר התגלה דבר מעניין: למרות הדגש ששמו מקצועני משאבי האנושי על חשיבותה של עבודה גמישה, על ידי העובדים עצמם היא דורגה רק במקום השישי כהטבה חיונית. לפני עבודה גמישה דורגו 25 ימי חופש וקרן פנסיה.

העבודה סביב החיים, לא ההפך

סטפן מנקו, מנהל אורטוס בבריטניה, אמר ל-HR magazine: "הוצאת המיטב מכוח העבודה היא מהות התפקיד של מקצועני משאבי האנוש והשתנו הגישות לגבי השאלה כיצד להשיג זאת. הדגש הוא יותר על הבריאות והאושר של סגל העובדים ולא על עבודה לתוך הלילה וריבוי ישיבות."בנוגע לעבודה מהבית הוסיף מנקו שזהו "מקרה ברור של הגזר ולא המקל." לדבריו קל יותר היום "לאפשר לאנשים לנהל את העבודה סביב חייהם במקום לנהל את חייהם סביב העבודה. "הוא מאמין שאת חשיבות נושא העבודה הגמישה צריך להבהיר לחלק מהמעסיקים, אם צורת העסקה זו אכן תהפוך לנורמה.

נחזור לסקר. כאשר המשתתפים נשאלו לדעתם בנוגע לצעדים בטווח הארוך על מנת להגביר את הביצועים הכלליים, הדגש היה על שימור הבכירים וקידומם. הצעד הפופולארי ביותר היה ניהול המתמקד בשיפור כישורים (82 אחוזים), אחריו ניהול המתמקד בשיפור הישגים (67 אחוזים) ותוכניות מנטורינג (67 אחוזים). שליש מהנשאלים אמרו שיותר חופשות יוכלו להגביר את הביצועים בטווח הארוך ו-44 אחוזים אמרו שהכשרה רבה יותר היא שתעשה זאת.

פרשנותו של מנקו לדברים: "קיים קשר בין האושר ברמה היום-יומית לבין יצרנות בטווח הארוך – ככל שכוח העבודה מאושר יותר ושמח יותר בחלקו, כך סביר פחות שיחפש לעצמו מקום אחר. על כל פנים, בטווח הארוך, ניהול כישורים הוא אולי המרכיב החשוב ביותר בכוח עבודה יעיל. מנהלי משאבי אנוש מודעים לכך שמעל הכול, אם המועסקים עדיין מונעים על ידי הרצון להתקדם בדרגות וחסרי סבלנות לטפס מעלה, ואם זה לא מצפה להם, הם כנראה יתחילו לחפש מקומות אחרים להקדם בהם את הקריירה שלהם."

בואו לשמוע עוד על רווחה – בכנס רווחה ושימור עובדים. לחצו כאן לפרטים נוספים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה