סקר מקורות הגיוס של HRD – כלי עבודה מרכזי לאנשי גיוס והשמה

סקר מקורות הגיוס של HRD – כלי עבודה מרכזי לאנשי גיוס והשמה

סקר הגיוס של HRD- ירידה משמעותית בנתח השוק של חברות ההשמה. עלייה בנתח השוק של אתרי הדרושים, מאגרי קורות החיים והרשתות החברתיות

שיתוף
מורית רוזן

              
הנתונים המופיעים בסקר מקורות הגיוס של חברת HRD  , שהוצג בכנס קהילת הגיוס 2011 שנערך לאחרונה,  הם כלי עבודה מרכזי בעבודה של אנשי ההשמה והגיוס. בהקדמה לסקר מציינת מורית רוזן, מנכ"לית  חברת HRD  , כי הסקר "מציג תמונה מרתקת של השוק והשינויים שחלו בו בתקופה של 18 חודשים".

הסקר הנוכחי נערך בתקופה בה אחוז האבטלה במשק הוא מבין הנמוכים שידעה ישראל בעשורים האחרונים  –  5.4%. בתקופה זו מדגישה רוזן, "השוק פורח, כמות הגיוסים בכל הענפים עלתה, קרוב ל- 100% מהארגונים מגייסים ו'תעשיית ההשמה' בפריחה."

רוזן מציינת כי מניתוח הדו"ח ניכרת ירידה משמעותית בנתח השוק של חברות ההשמה ושל "חבר מביא חבר". עלייה בנתח השוק של אתרי הדרושים, מאגר קורות החיים, אתרי הבית והרשתות החברתיות. נתון בולט נוסף הוא המהפך בגיוס באמצעות המדיה החברתית. 69% מהארגונים בכלל ו- 78% מבין הגדולים שבהם, הצליחו לגייס עובדים באמצעות המדיה החברתית. ל-55% מהארגונים יש דף בית בפייסבוק. ממצא מפתיע אחר עליו הצביע רוזן היא העובדה שאחוז הנעזרים בפייסבוק כמקור גיוס, עולה על אלו הנעזרים בליניקדן.

מתוך הסקר עולה כי מקור הגיוס המרכזי בהם עושה הארגון שימוש, הם עדיין אתרי הדרושים (31% ), במקום השני עם 22% 'חבר מביא חבר' והשלישי עם  16% חברות ההשמה.

מאגרי קורות החיים הנמצאים בארגון הם מקור נוסף לגיוס עובדים – 9%  ו-6% לרשתות החברתיות. מקומם של אלו הולך וגובר, 61% מהחברות משתמשות ברשתות חברתיות לצורכי גיוס – 63% בפייסבוק ו-55% בלינקדן. נתונים אלה גם מגובים גם במבחן התוצאה – 69%  אכן הצליחו לגייס עובדים באמצעות הרשתות החברתיות. מנתון אחר העולה בסקר מתברר כי כמחצית מהארגונים הגדולים מדווחים על הגדלת ההשקעה ברשתות החברתיות.

מבין הנתונים עולות שתי מסקנות מרכזיות: הראשונה – במשק בו אחוז אבטלה נמוך כל כך, התחרות על העובדים תלך ותגבר. השנייה – הגיוס הרשתי הולך וקונה לו מקום של כבוד והשימוש בו ילך ויגבר.

בשולי הדברים ראוי לציין את נתוני בסקר כמו גם הצגת הנתונים באמצעות גרפים צבעוניים הנוחים לקריאה,המהווים  מאגר נתונים שלא יסולא בפז עבור העוסקים בגיוס עובדים. נתונים אלה עשויים להתגלות ככלי עזר מרכזי בתהליך קבלת ההחלטות של אנשי הגיוס, בכל הקשור להקצאת משאבים עבור מקורות גיוס שונים. עוד משהו שכדאי להוסיף לרשימת המועדפים במחשב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה